Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
annebe schreef:Dubbele lijnen kan helpen, maar zodra je paard in de gaten heeft dat hij je hiermee zo omver kan trekken (en geloof me, dat kan een flinke haflinger al) dan heb je nog en groter probleem.
Dit is een dominante probleempje, nadeel is dat jij een flinke donder tegen over je hebt.
Jolliegirl schreef:Weet je zeker dat hij niet ergens last heeft?
Ik hoor iedereen maar over slaan en aanpakken...
Maar het paard kan ook iets aangeven...
Pijn? irritatie?
Misschien doe jij zelf in je houding iets fout waardoor je rangorde niet goed meer is?
HorseTopShop schreef:Jolliegirl schreef:Weet je zeker dat hij niet ergens last heeft?
Ik hoor iedereen maar over slaan en aanpakken...
Maar het paard kan ook iets aangeven...
Pijn? irritatie?
Misschien doe jij zelf in je houding iets fout waardoor je rangorde niet goed meer is?
Dan zou ik dit probleem al veel eerder hadden moeten meemaken met hem toch? Of niet? Ik heb hem vanaf dat hij 5 maanden oud is. Ik heb hem alles zelf geleerd. Nog nooit ergens hulp mee gehad en alles is altijd goed gegaan.
Alleen nu niet. Maar als mijn lichaamstaal niet goed zou zijn, had ik dit toch nooit met hem bereikt lijkt mij?
En pijn? Ik vraag me af waaraan. Ik kan niks ontdekken. Rijden is geen probleem.
De pijn moet dan ergens door komen.
Met dubbele lijnen werken kan ik niet. Althans, ik heb het nog nooit gedaan dus dat moet ik leren.
Ik ga hulp inschakelen van iemand die er wel verstand van heeft en dan kijken of we het daarmee op kunnen lossen.
Myca schreef:Verder viel me wel op dat ik op je foto's geen zadel en wel beugels zie. Betekent dat dat je met een longeersingel rijdt? Ook al is hij zo'n kolos en zie jij er doodnormaal uit, als je gewicht niet verdeeld is kan hij best last krijgen van zijn rug.
pmarena schreef:Hoe gaat dat 's ochtends in de bak dan , hoe doen ze dat , en is hij weer goed te pakken als hij weer op stal komt ?
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat er daar misschien ook iets speelt , als hij in principe opgegroeid is met vrij buiten rondlopen , en dan nu leert dat hij een half uurtje in de bak mag stoffen en dan weer terug gaat op stal.... kan ik me op zich wel een reactie voorstellen dat hij als jij uren later komt en hem weer in de bak zet , even flink zijn middelvinger opsteekt
Of misschien wordt hij door die ochtendsessie wel aangemoedigd om even te ontploffen , ik bedoel , staan ze dan met meerdere paarden te stoeien in die bak op dat moment of hoe moet je dat zien
Op zich maakt het natuurlijk geen snars uit , de lompe donder heeft zich maar te gedragen , maargoed
HorseTopShop schreef:@ Giolli: Wat oefen jij precies?
@ listiglistje: Dat lost niks op. Dan ga ik het probleem alleen maar uit de weg en ik wil het juist oplossen.
Juist omdat hij zo doet, geeft het mijn de motivatie om ermee aan de slag te gaan.
@ Irma_Maandag: Als ik longeer met de longeerlijn, draait hij zijn hoofd naar me toe en komt steigerend op me af.