[AR] Menners op pensionstal of rijverenig, hoe doen jullie dat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: Menners op pensionstal of rijverenig, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:33

Ja, dan valt dat af ja. Maar toevallig had ik het er vandaag met de menner nog over. Hij móet trainen, want hij rijdt nationaal en moest voor een kampioenschap op pad dit weekend. Dan zijn er wel ruiters die sneren, maar hij redeneert, dat hij net zo goed mag trainen, omdat hij contributie betaalt. Ik zei ook al dat het zijn goed recht was. Ruimte zat, dus waarom moeilijk doen. Persoonlijk vind ik het ook een fijn iets, dat ik met trainen mijn paard kan confronteren met zo iets. De eerste keer vielen de ogen van mijn paard zowat uit zijn hoofd, maar inmiddels boeit het hem niks meer. Onze jonge PRE vond het prachtig om te zien vandaag! haha. Raar hoor dat ze dit trainen niet gunnen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:56

ik vind het erg jammer dat je bijna niet terecht kan! Als ik jou was zou ik me gewoon inschrijven op die lijst, en als mensen er boos om worden of gaan miepen, toch rustig uitleggen dat jij je ingeschreven hebt, en je bijna niet kan mennen, en dat jij ook betaald om gebruik te mogen maken van de bak :j en die 2 uurtjes per week moeten de andere ruiters toch wel kunnen overleven? paarden wennen snel aan zo'n karretje hoor, is alleen maar goed :)

ik heb een tijdje geholpen met mennen van de pony van een kennis, maar ik sta op stal Zilfia's Hoeve, waar KWPNer Manno en zijn gevolg ook staat, dus menners hebben hier net zoveel rechten als ruiters :D en dat vind ik niet meer dan logisch. Je betaalt stalgeld, waar gebruik van de bak bij inbegrepen is, of je nou gaat dressuren, springen, rondhobbelen of mennen. Mijn pony was vroeger heel erg bang voor de karretjes, maar omdat er gewoon gemend word in de bak is hij daar heel snel aan gewend, vooral eind van de middag is er wel een span in de bak. Nu is er wel de regel dat er als er geen menles is, er niet meer dan 2 wagens in de bak mogen zijn, want anders word het toch wel te druk. (beschikbare helft van de binnenbak is 20x60, en er is nog een binnenbak van 18x45). in de zomer is de binnenbak van 100x20 meestal helemaal vrij, en in de buitenbak van ±80x80 is 1 ring van 20x40 uitgezet voor de manegelessen, verder zijn menners vrij om te gaan :)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:20

Fjordje1991 schreef:
idefix4 schreef:
Ik was vandaag trouwens bij een manege in Rijswijk, waar ook een menner klaarstond. Daar ging alles ook gewoon door elkaar heen. Mss moet je daar eens gaan kijken?

Voor mij is dit geen optie, woon in het hoge Noorden. Net onder Pieterburen.

Is er voor jou niets te regelen in Warffum, Winsum of Kloosterburen?

Fjordje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 15:02

Citaat:
@ Meloen Is er voor jou niets te regelen in Warffum, Winsum of Kloosterburen?

Warffum heeft hele mooie tijden, maar als student past dat niet.
Winsum kan wel, kost alleen 12.50 per keer. En als je dat meerdere keren in de week wilt rijden, dan is dit geen leuk kostenplaatje meer.
En bij Kloosterburen ben ik juist weg gegaan om dat de train momenten geen optie meer voor mij waren. Helaas met overleg wilde het bestuur niks iets regelen.

Dus ben helaas nog steeds op zoek. Buitenbakken lukt wel, alleen dan moet het weer wel een beetje mee werken.

Cier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:00

mijn ponies staan ook op een privestal maar wij hebben de regel dat iedereen die een paard gestald heeft door de week 1 uur de bak mag reserveren en in het weekend is de bak voor iedereen. zodat je privelessen kan afspreken en je zeker weet dat je de bak voor je eigen hebt
we staan maar met 15 mensen op stal dus het is goed te doen qua uren, deze uren staan op een lijst en die hangt op stal, zo weet iedereen waar ie aan toe is en als er wat veranderd zetten we dat op het bord wat ook op stal hangt.
is het blijvend dat worden de lijsten bijgewerkt

het werkt wel goed moet ik zeggen :j

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:28

Het is inderdaad wel lastig. Ik heb mijn paarden gewoon aan huis, maar bij vorst kan ik niets. De stal die voor mij bereikbaar is, met binnenbak, daar mag je dus ook niet in met een aanspanning, 'dat past niet' en 'dan kan er niemand rijden' werd er gezegd.. Beetje apart, je kunt toch gewoon met een paard onder het zadel ook in de bak rijden en als die dat dan eng vindt is dat een mooie leerervaring lijkt me..
Het is toch ook niet zo dat ik met een uberlange huifkar en een achtspan ervoor in de bak wil rijden, hihi.. Dan zou het misschien wat krapjes worden..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:31

Jeskim: Dat zie je verkeerd. Die mensen kunnen simpelweg níet paardrijden. ;) Wel balen hoor!