Marian01 schreef:Al moet ik je vertellen dat ik gisteren wel klaar was met hem, ik ga niet een paard uitgebreid staan belonen die ik al 15 rondes aan het terug vragen ben.
Vooral wel belonen! Niet alleen is het iets positiefs, ook zal je paard dan makkelijker doen wat je wil. Als hij na 15 rondes terugkomt, en jij bent boos/geërgerd, zal hij het gaan stappen verbinden aan jouw boosheid/ergernis - en dat wil je juist niet!
Maar dan komt ie terug op moeheid, en niet op mijn hulp (al dan niet goed gegeven)...
Maakt in eerste instantie toch niet uit? Na een paar keer uit moeheid te zijn gaan stappen (wel met jouw - goede - commando daarbij) en dan beloond te worden, zal hij heus wel gaan snappen dat hij uiteindelijk eerder zijn beloning krijgt als hij direct reageert.
van galop naar draf heb ik geen moeite ( ik hem gisteren ook paar keer laten aan springen in galop, en terug laten komen naar draf, maar elke keer deed ie dat goed, dus bedacht ik dat mijn hulpen opzich goed waren..)
Wat voor hulp geef je om hem uit galop terug te krijgen, en wat voor hulp om te gaan stappen vanuit draf? Waar sta je tijdens je pogingen om 'm terug te nemen? Helpt het als je je positie verplaatst naar zijn hoofd (en dus niet onbewust blijft drijven door te ver naar achteren te staan)?