[AR] Sleeën met 6pk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Re: Sleeën met 6pk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:03

wat heerlijk zeg! fantastisch :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:08

Gaaf zeg!

Vind trouwens dat je best kunt rijden of mennen met een losstaand paard erbij. Deed ik met mijn pony en paard ook. Ik op het paard, pony los in de wei, lekker grazen. Andersom zou dat niet gaan, en heb ik dus ook niet geprobeerd ;)

Zou ook leuk zijn als je nog een spanmaatje erbij vindt, maar vind het zo met zn zessen ook superstoer!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:09

haha dat is echt ontzettend gaaf zo!
super gedaan zeg, zag er echt cool uit zo met 6 paardjes

ik denk dat ik binnekort mijn fjordje ook eens ervoor zet :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:13

Phoe... ik heb verbaasd staan kijken...

Met deze gladheid zo door de weide scheuren? harde ondergrond?
Mag ik vragen waarom je ervoor kiest dit wél te doen?

En dan nog met een slee, hoe zie jij het voor je wat er gebeurt als jij uit de bocht vliegt en van de slee af kletterd?of één van de pony's uitglijd? Heb je dan niet een groot probleem als ze met zn alle aan de ren gaan met een losse slee erachter?

Dit zijn vragen omdat ik geen ervaring hiermee heb, en jij duidelijk wel, dus wil graag weten hoe jij aan deze voorzorgsmaatregelen hebt gedacht. :)

Ik vind het wel een enorm gaaf span!!!
Erg knap, en shetjes zijn zeker geen luie donders!
Ook mooi je tuig in orde! top!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:15

ze zitten in een afgesloten ruimte dus ze stoppen wel gewoon als er wat gebeurt.
zonder ijzers op een effen ondergrond is het niet glad op de sneeuw.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:29

Ik heb al vaker paarden in een afgesloten ruimte op de kletter zien gaan,en niet zomaar zien stoppen. vandaar dat ik mij het afvraag.
Is voor mijn gedachte een struikelpuntje met zo'n aanspanning en slee erachter.
Dus ik vraag mij gewoon af, hoe de TS deze voorzorgsmaatregelen heeft bekeken. :)

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 10:15

@ Jolliegirl We reden in de bak, voordat het ging sneeuwen was de bak goed droog en heb ik flink mijn best gedaan hem los te houden, dit was goed gelukt, dus de ondergrond was niet hard. Het nadeel daarvan was wel dat het zand snel mengde met de sneeuw.
Alleen de linkervoorpony staat op 2 voorijzers, maar had daar sokken overheen om klonten te voorkomen. Was voor het eerst dat ik sokken had geprobeerd, het werkte wel goed tegen klonten, ze zakten alleen een beetje af ondanks dat ik ze strak over de springschoenen terug had getrokken. De andere pony's staan niet op ijzers.
Er zou inderdaad vanalles kunnen gebeuren als het span los kwam te lopen, maar dit zou met de kar net zo goed kunnen gebeuren. Het enigste nadeel van de slee is dat er geen boom aan zit waardoor de pony's dus de slee niet kunnen remmen en hem theoretisch gezien op hun hakken kunnen krijgen. Daarom heb ik ook mijn benen boven/in het zand om de slee te kunnen remmen en daarmee ook te voorkomen dat ik met slee en al omsla.
Tuurlijk je hebt gelijk dat er een heleboel kan gebeuren, maar dat kan met mennen en ook met paarden in het algemeen altijd. De voorzorgsmaatregelen die ik heb genomen: Goede en geheel complete tuigen erop, dus ook alle benodigde sleutels en leidselsgeleiders voor zesspan. We waren met 4 volwassen personen, dus mocht er iets gebeuren hadden we handen genoeg. We reden in een afgesloten ruimte en op een niet bevroren ondergrond waardoor de kans op glijden ook minimaal was (al kunnen pony's zonder ijzers ook prima op een harde ondergrond lopen alleen was ik dan niet gaan galopperen). Verder zijn alle pony's goed beleerd en doorgereden in enkel-, twee-, vier-, zesspan, (één keer achtspan), tandem, klavertje drie enz. Pony's hebben ook allemaal wedstrijd ervaring in verschillende onderdelen.
Het is niet zo dat wij zomaar onbeleerde pony's met zelfgemaakte tuigen voor de slee hebben geknoopt om maar wat rond te crossen, zoals vorig jaar veel te zien was op bokt. Ik wil niet zeggen dat er geen risico aan zit, maar we hebben er wel goed over nagedacht. Ik vind jou reactie ook heel begrijpelijk en ben blij je ook nadenkt over de gevolgen, want dat doet zeker niet iedereen die gaat sleeën met zijn pony.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:17

Bedankt voor je antwoord.
Kan merken aan je reactie dat je er verstand van hebt en over nagedacht hebt. :j

Super dat je er zo over nadenkt! en fijn dat je het wilde toelichten!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:14

Je hebt ze echt super fijn aan het lopen!!!!!

Heerlijk hoor. Met die van mij durf ik het nog niet aan, die zijn in het span(wat voor span dan ook) nog niet voldoende bevestigd om dit te doen. Dus hou het bij enkelspan crossen voorlopig.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 11:16

@ Dennis, in het tandem is ook leuk:D Je mag ook bij mij komen sleeën, we hebben er genoeg en ze zijn allemaal goed bevestigd.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:24

Zo ik vind jou echt een lefbek! Zou dit voor geen goud durven, maar wat ziet het er gaaf uit zeg!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:27

Maar mijn tandem heeft ook pas hooguit 8 of 9x achter elkaar gelopen ;). En mijn ene 2span 1x en mijn andere 2span 2x :+. Klavertje 3 zou nog wel kunnen. Whit voor op, en mijn braafste 2span (van Roos en Lotje) achterop.

Had met alle liefde langs gekomen, maar dat gaat helaas niet lukken voordat de sneeuw weg is. Hoop dat ik tijd heb op die van mij in te spannen voor het weg is.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:21

Super cool :+

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:23

Wat ontzettend gaaf ziet dit eruit zeg!
Hoop ook ooit nog eens met meer dan 1 Shetlander te kunnen mennen..
Wil zo graag eens proberen de mijne in een tweespan te zetten,
heb er alleen geen paard voor :Y)
Mijn complimenten, het ziet er echt heel leuk uit!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 12:30

Hoi hoi, ook ik dacht toen ik de titel zag...dat meeeen je niet! Wat ontzettend gaaf! Ik kan de filmpjes op mijn werk niet zien, maar die ga ik vanavond bekijken. Enne, van Amor....kan me voorstellen dat hij ook mee wilde doen, maar dat komt wel. En werken met pony los erbij- hij kijkt wel uit denk ik, als er 6 ponies+ slee aan komt! (nu ja, hij was net op tijd weg toch ;)) Tis toch gezellig met al het grut erbij, zeker als ze elkaar kennen.
Bedankt dat je dit gedeeld hebt, echt heel erg leuk om te zien! Ik hoop dat er nog meer van dit soort sneeuwfoto's kunnen volgen dit jaar!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:54

Knap hoor! Na debuut van je 8-span is dit ook weer geweldig om te zien! Wat een lef maar ook wat en vetrouwen heb je in je knappe kleine donders!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:29

JAAA TESS!! :D

okee we gaan voor het MAXIMALE, deze winter komt er een 8-span voor de slee hahaha! :D :D

Echt weer super om te zien!
En voor alle mensen die denken dat dit niet kan, het kan degelijk wel, vooral met de grote zorg en kennis waarmee tessa het doet ;)

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 18:48

@ Eveline Haha Eef, is 8 het maximale :o :P
Waar blijft jou slee topic? Wij hebben vandaag weer lekker met een enkelspan en tweespan gesleed, 6span was me toch ff te veel werk ;)

Dankjullie wel voor de leuke reacties!

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:50

super stoer, brr wel koud voordat je eindelijk op de slee zit:P

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:53

super gaaf!!!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:58

Whahahahaha, wat geweldig!!!!

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:46

Hahaha wat gaaf en wat een lef om het zo te doen! Vond jullie achtspan al cool, en nu dit, gaaf hoor! Jullie hebben duidelijk erg veel lol met deze super shetters.

Over die sokken; bedoel je dan echt gewone mensen sokken? Haha dacht al hier en daar bij de lv pony wat te zien slingeren, dacht een losse peeskap o.i.d. te zien, maar omdat ik het niet constant zag en het ook wel erg veel beentjes zijn om te volgen dacht ik dat ik het verkeerd gezien had. :P

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:52

Fantastisch om naar te kijken, ik wil ook shetten, en les van jou, ha,ha.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:03

Wauw, super om te zien, je kan ook echt zien dat jou pony's bevestigd zijn :)

Ik heb niet meer dan 1 pony en dat vind ik ook wel even genoeg voor de slee!

Mooi alternatief om je paardjes te trainen.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:33

wohoooo echt super gaaf! je lijkt de kerstman wel, met zn rendieren ervoor, haha