Grondwerk met jong paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:17

Barbara88 schreef:
Tja hij staat nu in de opfok en het is gewoon niet haalbaar om ze hier 24/7 op het land te hebben. Hij staat straks trouwens wel gewoon in de groep in een grote stal.

Je woont in groningen :S Hoezo is het niet mogenlijk om hem 24/7 op het land te hebben?

Juangi

Re: Grondwerk met jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:24

In Groningen stad is weinig land hoor... En als er wat is, zal het erg duur zijn of al vol zijn.

Makkelijk hoor, om te oordelen op de woonplaats. :n

Mastrootje

Re: Grondwerk met jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:43

tuurlijk is het makkelijk, groningen staat bekend als een plaats die heel veel grond heeft. je stald je paard toch sowieso niet in de stad?? zoek je toch buiten de stad lijkt me?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:20

Akhal_Teke schreef:
mirka1994 schreef:
Voor de geïnteresseerden:
In het boek "van veulen tot rijpaard" staat ook goed aangegeven wat je op welke leeftijd allemaal zou kunnen doen met jonge paarden. Er zijn nog meet goede boeken hierover, maar die zijn niet moeilijk te vinden op internet.

Volgens mij verschilt dit wel heel erg per paard en kun je daar niet een exacte leeftijd aan koppelen. Toch?
Ieder paard is anders toch?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:30

ik zou het 'grondwerk' beperken tot kleine stukjes wandelen. vast staan. voetjes geven. overal aanraken. respect voor persoonlijke ruimte (niet drammen of happen in kleding) en verder lekker met rust laten, geen uren met dat dier gaan lopen trekken.