[AR] Wat vinden jullie zo leuk aan het mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:55

tinkert_tje schreef:
Naaltje ik rijd ook nooit zonder groom dat leert iedere menner op zijn/haar koetsierbewijs
als er iets gebeurd je komt bijv vast te zitten of wat dan ook is het erg lastig om dat alleen op te lossen
ik zeg dus altijd "ga nooit alleen op pad" vind ik echt dom en dat heeft er niet mee te maken dat je paard braaf is er kunnen zoveel dingen gebeuren met paard en wagen dus denk na en ga nooit alleen ( zo mama heeft gesproken)

Dan zou ik dus ten aller tijde afhankelijk moeten zijn van een groom. Ik rijd ook altijd alleen, dus ik ga ook alleen mennen. Ik wil niet afhankelijk zijn van de mensen om mij heen en ook hierin niet.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 23:56

das is vervelend dat je groom tekort hebt
ik heb het geluk dat ik dochters heb die graag meewillen
ik heb er altijd 1 die graag met me mee wil +:)+
en als mijn man thuis is staat hij te springen om mee te gaan
verder heb ik vrienden die het ook leuk vinden dus dat is mooi meegenomen
maar ik weet hoe lastig het kan zijn om een groom te vinden

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:00

IndianLady schreef:
tinkert_tje schreef:
Naaltje ik rijd ook nooit zonder groom dat leert iedere menner op zijn/haar koetsierbewijs
als er iets gebeurd je komt bijv vast te zitten of wat dan ook is het erg lastig om dat alleen op te lossen
ik zeg dus altijd "ga nooit alleen op pad" vind ik echt dom en dat heeft er niet mee te maken dat je paard braaf is er kunnen zoveel dingen gebeuren met paard en wagen dus denk na en ga nooit alleen ( zo mama heeft gesproken)

Dan zou ik dus ten aller tijde afhankelijk moeten zijn van een groom. Ik rijd ook altijd alleen, dus ik ga ook alleen mennen. Ik wil niet afhankelijk zijn van de mensen om mij heen en ook hierin niet.

ieder moet dat voor zich zelf weten val ik niemand op af ;)
maar slim vind ik het niet er kan zoveel gebeuren met de kar wat het erg lastig maakt om het alleen te moeten oplossen
ik heb een keer op zijn kant gelegen midden in het bos ik was toch wel erg blij dat er een groom mee was
een vriendin van me reed ook altijd alleen die heeft een keer met haar 2 span tuigers met haar wiel vast gestaan midden in het bos
geen bereik met haar gsm die voelde zich knap beroerd heeft staan te modderen en ploeteren in haar eentje
sindsdien rijd ze nooit meer alleen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:04

Ik heb het geluk dat ik overal op de hei en in het bos bereik heb (heb dat al tijden geleden getest :+ )
Tja slim is het idd niet, maar de reden is gewoon dat ik ook altijd alleen rijd en dat erg prettig vind. En ook met rijden kan je in heel benarde situaties komen. Bovendien word het denk ik te zwaar voor mn shet, mijn gewicht op soms vrij zware zandpaden is dan al genoeg, zonder ook nog eens een groom erbij te hebben. Ik wil daarom ook een 2 wieler hebben, lekker snel, wendbaar en geen ruimte om Jan en alleman mee te nemen :')

Edit; plus dat ik onregelmatig werk en dus nauwelijks iets kan inplannen met vriendinnen en ik ga niet 1 keer in de 2 maanden mennen :n
Laatst bijgewerkt door Onali op 25-11-10 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:06

Ff ontopic: het is dus leuk dat je met meer mensen tegelijk kunt mennen, het is (soms) minder leuk dat je (vaak) afhankelijk bent van een groom ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:12

Tja ik zou niet weten, als ik met shetlief en de sulky weg ga voel ik me niet minder onhandig zonder groom hoor.

Edit: maar bij een grotere wagen of meer dan 1 paard, of een groter paard, zou ik het er niet zo snel op wagen denk ik.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:13

kijk een shet is ook een ander verhaal
die zijn effe handzamer dan een groot paard
maar dan nog kan je vast komen te staan of what ever
hier heb je ook meerdere menners met shetjes dan zitten ze er met zijn drieen op de kar dan moet die shet echt trekken bij het leven := dat vind ik ook te zwaar voor zo'n beestje
ik ga wel eens mee met een shet maar dan fiets ik er naast maar dan rijden we niet over de bospaden want dat trek ik niet met mijn fietsje whaha :+
ik vind het ook wel een lastig hoor om afhankelijk te zijn van een ander maar toch men ik niet alleen ik heb te veel ongelukken in mijn omgeving gezien en gehoord :n
en ja ik vind het wel gezellig om iemand mee te hebben op de kar
ritjes onder het zadel doe ik liever alleen effe totaal ontspannen *D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Wat vinden jullie zo leuk aan het mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:15

Ja vandaar mijn edit.
Oké laatst stond ik wel te vloeken toen ponylief besloot dat het toffer zou zijn om om te keren. (En wat die in haar koppie heeft zit niet in haar dikke shettenkont.) Maar daar kan een groom ook niks uitrichten, een shet aan d'r verstand peuteren dat we toch echt rechtdoor gaan is gewoon een kwestie van geduld. :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:18

tinkert_tje schreef:
ritjes onder het zadel doe ik liever alleen effe totaal ontspannen *D

En dat wil ik dus op de kar ;)
Maar idd een shetlander is veel handzamer dan een groter pony/paard. Zou ik met mijn fjord gaan mennen dan wil ik ook een groom, maar bij mijn shet vind ik dat onnodig.
Heb al afgesproken met een vriendin, zij gaat op Norvid, ik met Bam :+ en dan ergens picknicken.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:26

ik zeg wel eens had ik maar een shet is zoveel makkelijker die til je op als ze beginnen tegen te spartelen :+ whaha nee hoor alle gekheid op een stokkie :P
mijn knollie weeg 650 kilo dan vind ik echt wel wel prettig om iemand naast of achter me te hebben zitten/staan
als ik geen groom achterop heb staan rijd ik rustig met mij dochter doen we gewone rustige ritjes
staat mijn man achterop ga ik vol gas over de bospaden heerlijk gevoel is dat *D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 08:13

van mennen krijg ik geen rugpijn, (zo heb ik dus wat afwisseling)
en geen verkrampte heup (omdat ik die niet te ver uit elkaar moet doen, had ik op de fjord vooral last van)
verder kan ik niet op die pony rijden omdat ze te klein is, dus dan kan ik alsnog een lekker eindje rijden.
de wedstrijden van mennen zijn erg gezellig, veel minder verwaande kakzooi!
Bij ons heb je ook marathons (indoor en kleinschalige outdoor) en daarom ben ik toen gaan menne, omdat dat lekker hard ging :)
en ik kan een keer iemand meenemen, alhoewel ik net zolief in mijn eentje rijd hoor.

rafiskatje10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 09:48

Ik zie weleens dat crossen inderdaad, ziet er altijd erg stoer uit ;) Het suffe imago is er bij mij nu wel een beetje af, bedankt allemaal! :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:50

Wat er leuk aan mennen is? De snelheid! Het samenwerken met je groom en pony('s) of paard(en)! En ook vooral: De sfeer. Niet zoals bij gewone dressuur wedstrijden waar iedereen nog te arrogant is om 'hoi' te zeggen.

Wij drinken na afloop gezellig met z'n allen een borreltje, maken lange bostochten en iedereen is er altijd wel voor je (mocht je tuig o.i.d. kapot gaan, schiet altijd iemand je te hulp)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:23

Tja, het is gewoon leuk :D.

Heb altijd enkelspan gereden, maar het kriebeld nu ook wel duidelijk meer om meer-spannen te gaan rijden. Voorlopig zijn dat 2spannen en tandems, maar wie weet ook ooit 4span :).

Wie wil er bij mij een rondje komen doen?
Heb ze allemaal braaf, van deze zomer betuigd tot ZZ nivo en alles wat er tussen zit :).

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:25

Ik krijg samen met een vriendinnetje nu menlessen van een vriendin van ons op de ponyclub. Ze heeft een heel mooie Fries én een heel mooie kar en ze leert ons nu langzaamaan mennen. :j Ik vind het superleuk, omdat het heel gezellig is met z'n drietjes op de kar, omdat ik het heel graag wil leren, omdat die Fries een heeeeel goed leerpaard is en omdat het zo'n fijn gevoel geeft, lekker met paard en wagen door het dorp heen! :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:27

nou het is veel en veel gezelliger dan onder het zadel.je zit lekker bij elkaar en kunt wat kletsen is toch anders als onder het zadel.en eigenlijk vind ik pony's toch ook veel en veel leuker dan paarden(ook al hebben we ook enkele paarden voor onder het zadel)en daar kan je dan lekker mee aan de slag.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:44

Wat is leuk aan mennen?
ALLES!

Het is altijd gezellig op wedstrijd.
Het is minder haat en nijd.

Je kan marathon rijden, dressuur, koetsentochten, ringsteken, of gewoon lekker recreatief.
Dan heb je nog het aangespannen rijden. (met friezen, hackney, of ander tuig paarden)

Je kunt in de wedstrijd sport met enkel, twee, 4-span of tandem rijden.
Als je wil kan je er wel 20 voor zetten. (wil mensen niet op iedeën brengen)

Je kan met veel soorten paarden/pony's mennen.

Moet ik nog meer zeggen?
Mennen is gewoon helemaal geweldig en super gezellig!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 20:29

Poeltje schreef:
De sfeer. Niet zoals bij gewone dressuur wedstrijden waar iedereen nog te arrogant is om 'hoi' te zeggen.
Wij drinken na afloop gezellig met z'n allen een borreltje, maken lange bostochten en iedereen is er altijd wel voor je (mocht je tuig o.i.d. kapot gaan, schiet altijd iemand je te hulp)

dat ik mijn ervaring ook iedereen is behulpzaam en na afloop gezellig een borrel drinken en elkaar tips geven enz
dat is in de dressuurmutsen wereld wel anders daar is het 1 op 1 en zeker niet iemand anders helpen stel je voor dat die gene beter rijd dan jou ~~}>
nee als ze na afloop al wat zouden drinken is het limonade in je duurste rij-outfit want in je gewone kloffie kan niet
bij ons is de regel dat de menners bij grote (onder het zadel)evenementen achter de bar staan
dan is iedereen om 10 uur echt allang al weg
en die gene die blijven drinken ranja :D echt mega saai de menners die er dan zijn maken dan nog de sfeer maar meestal word het pas gezellig als de ruiters weg zijn 8-)
op onze grote menevenementen moeten eigelijk de mutsen dus achter de bar wat ze dus niet willen :Y)
de gene die dat dan doen worden om 19:00 uur gewisseld
dan staan er weer menners achter de bar en iedereen danst en doet gezellig met een pot bier in de hand _O-
en de volgende ochtend gewoon niet zeuren en de hinderissen verkennen om half 7 s'morgens met een kater terwijl je s'nachts om 3 uur je bed in rolde :+
dan denk ik ook wel eens pfff had ik maar ranja gedronken hahaha
ik kijk nu al weer uit naar de grote wedstrijd van ons word weer beregezellig *\o/*

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 21:15

tinkert_tje schreef:
Poeltje schreef:
De sfeer. Niet zoals bij gewone dressuur wedstrijden waar iedereen nog te arrogant is om 'hoi' te zeggen.

dat ik mijn ervaring ook iedereen is behulpzaam en na afloop gezellig een borrel drinken en elkaar tips geven enz
dat is in de dressuurmutsen wereld wel anders daar is het 1 op 1 en zeker niet iemand anders helpen stel je voor dat die gene beter rijd dan jou ~~}>
nee als ze na afloop al wat zouden drinken is het limonade in je duurste rij-outfit want in je gewone kloffie kan niet
bij ons is de regel dat de menners bij grote (onder het zadel)evenementen achter de bar staan
dan is iedereen om 10 uur echt allang al weg
en die gene die blijven drinken ranja :D echt mega saai de menners die er dan zijn maken dan nog de sfeer maar meestal word het pas gezellig als de ruiters weg zijn 8-)
op onze grote menevenementen moeten eigelijk de mutsen dus achter de bar wat ze dus niet willen :Y)
de gene die dat dan doen worden om 19:00 uur gewisseld
dan staan er weer menners achter de bar en iedereen danst en doet gezellig met een pot bier in de hand _O-
en de volgende ochtend gewoon niet zeuren en de hinderissen verkennen om half 7 s'morgens met een kater terwijl je s'nachts om 3 uur je bed in rolde :+
dan denk ik ook wel eens pfff had ik maar ranja gedronken hahaha

ik kijk nu al weer uit naar de grote wedstrijd van ons word weer beregezellig *\o/*

Dit klinkt helemaaaaaaaaaaaal niet herkenbaar. :') _O-

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 01:13

Bij mij is het vooral zo dat mijn pony's het leuk vinden. Ze kijken hun oogjes uit en ik hoef ze nauwelijks aan te moedigen, ze lopen vanzelf. En zo krijgen ze ook nog wat beweging. Het grootste nadeel vind ik altijd dat ik het zo koud krijg op de bok...

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:42

ik heb een mensport menjas die is heerlijk warm
een warme muts op sjaal om een snowbordbroek en lerenhandschoenen aan en gaan met die banaan
dan heb ik het niet koud :D
Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:50

tinkert_tje schreef:
...... ene natuurlijk het uitzicht vanaf de kar op mijn lekkere tinkerkont *D

Haha was ook het eerste wat ik dacht, alleen dan 2 van die lekkere dikke konten :D.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:57

ja dat uitzicht is hemels :9

ps ik heb ook nog thermolaarzen aan hihi

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:57

ik vind mennen sinds kort onwijs leuk omdat t toch een andere takt is waarbij je niet op de rug hoeft t zitten...en voor me rug ook een stuk fijner is en ik toch bezig kan wezen met de paardensport
en ook lekker met ze 2tjes weg kan op de sulky ipv in je eentje te paard en vriend lief maar mee wandelen of op de fiets..zo kan ik hem ook wat meer erin betrekken en misschien zo nog wat meegeven van t paardenvirus

en t uitzicht is gewoon onwijs leuk op een kleine ukke kontje en maantjes en oortjes die heerlijk naar voren staan

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:03

Haha, die muts heb ik deze week ook gehaald.
Daar kan nog een muts onder, dus mijn oren zijn lekker warm.
Verder een thermolegging, thermo-ondergoed, thermo-sokken en thermo-laarzen aan en je kunt redelijk warm op pad. :j