Geen idee, ben totaal niet technisch aangelegd, hahaha. Bovendien, waar haal je een los eenspan vandaan?
Divine
Geplaatst: 31-10-10 17:46
Anita45 schreef:
Bella schreef:
@Anita: Is dat ook niet om te bouwen?
Bovendien, waar haal je een los eenspan vandaan?
Bij de koetsenboer! Denk aan een HCA, de Lemerij, GJ van Boven, etc etc. Elke koetsenleverancier kan je een los eenspan leveren, al dan niet 2de-hands.
En ga als je het daar niet passend krijgt eens praten met de plaatselijke smid. Zo zijn wij aan een inspan voor de platte wagen gekomen. Inspan van de gewone wagen mee, zodat de smid een idee had hoe het precies moest worden. Daarna heeft hij er een gemaakt met een passende verbinding naar de wagen.
Sabine
Geplaatst: 02-11-10 10:18
Hee dit ziet er echt al super uit, volgens mij ben jij hartstikke goed bezig met je paardje. Je springt er zo relaxed mee om, geen dwang, niks moet, je laat haar gewoon rustig zichzelf ontwikkelen. Dat mag ik wel, daar heb ik niets dan respect voor ! Krijg je toevallig nog les van iemand? En heb je al eens aan een tandeminspanning samen met die leuke fjord van je moeder gedacht?
Abeltje77
Geplaatst: 02-11-10 10:21
Potverdorie.... 22 zie ik...
damn
Ik heb gisteren ook een topic van je gezien, met een buitenrit. Ik vind het er allemaal even leuk uitzien. Ook dit, geweldig!
Vraagje: wat wil je voor werk met Acasia gaan doen? Je hebt het over land/tuinbouw, heb je ook al echt ideeen?
@ Sabine: Niet echt les, wel iemand met jarenlange ervaring waar ik altijd terecht kan met vragen en langs kan gaan. @ Abeltje77: Dat is eigenlijk momenteel nog meer een droom (eigenlijk nog te weinig tijd i.v.m. studie). En aangezien de olie nog te goedkoop is, is werken met een paard nog niet echt rendabel. Het liefst in de bosbouw (houtslepen enz.)
Het ziet er lekker ontspannen uit. Ik ben erg benieuwt of het ook goed gaat als ze in de toekomst bomen mag gaan slepen. Dat ziet er altijd wel indrukwekkend uit. Leuke fjord ook
Jeskim
Geplaatst: 05-11-10 22:24
Ziet er goed uit zeg!! Met meer gewicht kan draven voor de wagen ook makkelijker zijn, houd dat in je achterhoofd. Niet dat het nu al zo zwaar is, maar als je zwaarder wilt gaan trekken moet ze ook netjes blijven stappen.. Tea vindt het in draf ook makkelijker, maar die moet ook netjes blijven stappen!! (Al ben ik al blij als ze uberhaupt wil trekken, hihi)
Mooi tuig trouwens, wat voor een is dat?? Ik heb ook een donkerbruine, staat zo gaaf op een fjord!!
Ik heb bij mijn buurman ook een platte wagen zien staan.. Zat ik ook al eens naar te kijken.. Die wil ik wel lenen?? Mijn vader kan het vast zo knutselen dat het lamoen van mijn wagen ervoor kan.. @Anita, kan Jeroen het niet zo maken dat het lamoen van je normale kar eraan kan?? Die kan er toch af??
Kun je een foto maken van de borst, van het tuig, op een gaatje hoger??