Silke @ steigertraining

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:45

Leuk! ziet er inderdaad heel goed en gecontroleerd uit!

Knackebrod

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 20:45

Dat moet toch een fantastisch gevoel geven om zo veel met je pony te kunnen.
Echt Knap!!

En die kip die langs loopt, hihi :D

frankiej

Re: Silke @ steigertraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:21

goed en gaaf bezig nikki!!

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:06

Super Welsh pony die Silke!
Die gaat de show stelen in Den Bosch
En ja, dat wordt nog wassen en poetsen vantevoren ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:38

VisibreTeam schreef:
Chaos schreef:
Heel, heel mooie foto's. Een van de weinigen die het steigeren écht begrepen hebben als oefening! Super!
Werk je vanuit stilstaand of een verzameld drafje naar de steiger? Omdat je zei bezig te zijn met de verzameling enzo? :)

voor ik een steiger vraag laat ik silke opletten, dan verplaatst ze al een groot gedeelte van haar gewicht op de achterhand, en daarna met tegendruk om haar daar te houden omhoog vragen :)

ze kan het beiden, zowel vanuit een drafje als vanuit stilstand ;)

Okee! Gaaf hoor, echt heel knap wat deze mooie pony kan! :))

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:43

wauw, wat wordt die ineens groot zeg :)) vind het lage steigeren heel mooi, en dan dat geconcentreerde koppie erbij :+ prachtig!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:49

Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik je paardje er wat schraal uit vindt zien?
Ik zou er toch graag wat meer massa op het paardje willen zien....
Op foto 4 en foto 6 vind ik de kip die in beeld loopt ronduit hilarisch...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 01:11

:oo Wauw, gaaf!
Ik had al heel wat fijne dingen van jullie gezien maar dit slaat echt alles!
Zo ontzettend knap hoe je de volledige controle hebt over wat je paard doet en dat op deze vrije manier.

Dat je dan ook nog eens zo bewust bezig bent met wat je precies aan het doen bent en daar ook verder over denkt... Respect!!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:26

Denise111 schreef:
Dat moet toch een fantastisch gevoel geven om zo veel met je pony te kunnen.
Echt Knap!!

En die kip die langs loopt, hihi :D

dat geeft best wel een beetje een kick ja :)

A_nita schreef:
Super Welsh pony die Silke!
Die gaat de show stelen in Den Bosch
En ja, dat wordt nog wassen en poetsen vantevoren ;)

:=
kga gelukkig een deken bestellen nu :+

Cassidy schreef:
Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik je paardje er wat schraal uit vindt zien?
Ik zou er toch graag wat meer massa op het paardje willen zien....
Op foto 4 en foto 6 vind ik de kip die in beeld loopt ronduit hilarisch...

Silke is ronduit dik :')
ik kan haar ribben niet eens vinden :=

@ de rest, weer bedankt voor de leuke reacties :Y)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:08

VisibreTeam schreef:
Oakland1990 schreef:
Ik ga niet zeuren over hoe gevaarlijk het kan zijn, mits ik denk dat ze niet bereden is?

Vind wel dat je er érg kort bij staat.

ik weet érg goed hoe gevaarlijk het is ;)
En ze is bereden, maar zal alleen steigeren als ik er om vraag :Y)

Ja dat zegt iederééén
Paarden kunnen heel goed luisteren naar je maar een paard blijft een paard=een dier=altijd onvoorspelbaar!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:17

Nikki weet goed waar ze mee bezig is. Twijfel er dan ook geen moment aan dat haar paarden goed opgevoed zijn en netjes luisteren naar haar.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:20

Gaaaaaf, zo'n lage steiger.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:20

emily_olle schreef:
Ja dat zegt iederééén
Paarden kunnen heel goed luisteren naar je maar een paard blijft een paard=een dier=altijd onvoorspelbaar!

:roll:
Ik begrijp je berzorgdheid maar Nikki weet heel goed wat ze doet. ;)

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:21

Ziet er leuk uit:P
Whaha ik moet trouwens erg lachen met die kip die er elke keer tussen loopt :P

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:45

Vind het echt super knap, bewonder jullie echt, hoop ook met chendo zo ver te komen (Zal toch wel moeten lukken? Haha hij is nu pas 3,5 jaar en net begonnen met commando stilstaan en dingen aanraken, dus rustig aan :))

Maar super knap! :D

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:03

H_Nalanta schreef:
emily_olle schreef:
Ja dat zegt iederééén

:roll:
Ik begrijp je berzorgdheid maar Nikki weet heel goed wat ze doet. ;)

Ja nouja je moet het zelf lekker weten hihi, wie ben ik om te zeggen dat je dat niet moet doen...ik kan me er alleen zó aan irriteren aan die mensen die zomaar wat doen, eraf vallen en vervolgens het paard de schuld geven...heb het al genoeg gezien bij mij op stal....niet dat ik jou daarvan beschuldig, het zal gerust goed gaan alleen heel veel mensen vergeten (en ik ook af en toe) af en toe dat het paard een dier is en nooit 100% zal moeten vertrouwen, het klinkt gek, weet ik ook maar toch is het zo!
Bang hoef je niet te zijn, wel op je hoede.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:09

emily_olle schreef:
Ja nouja je moet het zelf lekker weten hihi, wie ben ik om te zeggen dat je dat niet moet doen...ik kan me er alleen zó aan irriteren aan die mensen die zomaar wat doen, eraf vallen en vervolgens het paard de schuld geven...heb het al genoeg gezien bij mij op stal....niet dat ik jou daarvan beschuldig, het zal gerust goed gaan alleen heel veel mensen vergeten (en ik ook af en toe) af en toe dat het paard een dier is en nooit 100% zal moeten vertrouwen, het klinkt gek, weet ik ook maar toch is het zo!

Het is uiteraard eigen risico als iemand dit zijn paard aanleert. Maar zit wel verschil in wie het doet. En met welk paard.
Ik zie soms topics op bokt waarvan ik denk, waarom begin je hieraan?
Bij haar heb ik dat gevoel niet. Zie dat ze weet wat ze doet en de voorafgaande oefeningen beheerst silke ook maar al te goed.

Dan heb ik er niks op tegen. Vind het een ander verhaal als je weinig ervaring hebt en je paard steigeren als eerste oefening aanleert.
(ook als je veel ervaring hebt is steigeren gewoon heel onverstandig om mee te beginnen)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:16

_Chendo_ schreef:
emily_olle schreef:

Het is uiteraard eigen risico als iemand dit zijn paard aanleert. Maar zit wel verschil in wie het doet. En met welk paard.
Ik zie soms topics op bokt waarvan ik denk, waarom begin je hieraan?
Bij haar heb ik dat gevoel niet. Zie dat ze weet wat ze doet en de voorafgaande oefeningen beheerst silke ook maar al te goed.

Dan heb ik er niks op tegen. Vind het een ander verhaal als je weinig ervaring hebt en je paard steigeren als eerste oefening aanleert.
(ook als je veel ervaring hebt is steigeren gewoon heel onverstandig om mee te beginnen)

ja daar heb je gelijk in, ik zit hier ook helemaal niet op eens ff lekker te gaan zeiken :o maar wil mensen en juiist van bewust maken dat je niet zomaar alles kan doen! er worden zo veel fouten gemaakt en daar krijgt het paard de schuld en ik vind dat zo onterecht!
Zolang Nikkie haar eigen én de grenzen van het paard weet heb ik er verder niets op tegen, alleen zeggen dat haar paard álleen steigerd als zei dat van haar vraagt vind ik een beetje simpel vandaar dat ik er even op reageerde
Vind het knap van haar, wand ik doe haar dat niet na met mijn paardje hoor!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:18

Heel knap hoor, oren van het paard zeggen genoeg ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:18

emily_olle schreef:

Ik ken haar niet eens persoonlijk, maar ik denk dat je naar aanleiding van haar topics wel kunt merken dat ze weet wat ze doet. En niet zomaar wat aan het aanklooien is. Je mening uitspreken mag, maar bedenk wel dat het nu eenmaal niet voor alle paarden altijd geldt.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:14

Chaos schreef:
emily_olle schreef:

Ik ken haar niet eens persoonlijk, maar ik denk dat je naar aanleiding van haar topics wel kunt merken dat ze weet wat ze doet. En niet zomaar wat aan het aanklooien is. Je mening uitspreken mag, maar bedenk wel dat het nu eenmaal niet voor alle paarden altijd geldt.

Natuurlijk dat weet ik ook, daarom zette ik net ook neer dat ik haar daarvan niet gelijk beschuldig...het zal gerust goed gaan anders had ze ook niet het lef gehad om foto's te plaatsen :P

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:15

StillAngel schreef:
Heel knap hoor, oren van het paard zeggen genoeg ;)

Weet niet precies of je bedoeld dat het paard boos is, etc?
Maar als je eens Levade intikt op google, zie je ook allemaal paardenhoofdjes in die stand. Ben er van overtuigd dat het meer concentratie is en dat het zwaar is voor ze, dus veel kracht kost, dan agressie.

Afbeelding

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:25

Nooit geweten dat er verschil in steigeren en steigeren zit :o :+
Mijn paarden mogen niet steigeren, ook niet als ze het zo mooi als jou pony zouden doen :P

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:27

StillAngel, waar doel je op? Dat Silke het niet leuk vind? :') :')

Nikki, ik blijf jullie echt een toffe combinatie vinden, echt respect voor wat jullie samen allemaal kunnen. +:)+

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:52

Lekkere bilspieren heeft Silke :9
Prachtig dat geconcentreerde koppie :D