addy<3 schreef:Bij mij moet het vaak zijn, ik moet hem/haar zien en denken dit is hem! Als dat er niet is dan word het vaak ook niks.
Denk dat je daar een van de belangrijkste punten hebt benoemd, als je echt samen wil werken aan een 'carriere in de sport'.
Als je nu een geldkraan hebt om steeds maar weer andere paarden te kopen omdat je met je huidige niet vlug genoeg aan de top zit, dan maakt het soort/type/karakter/uiterlijk niet zoveel meer uit. Dan ga je puur voor prestatie.
Maar wil je samen bouwen, en je hebt NIET die geldkraan, dan is een pony waarvan je denkt "die is het!" het belangrijkste. Daar werk/train je dan met plezier mee, en niet omdat het zonodig moet. Ookal is het misschien niet een pony waarvan je meteen zou denken dat ie gegarandeerd de top haalt, je kan door het plezier dat je er mee hebt wel heel veel bereiken.
De mijne kocht ik als gezelschap, en pikte ik ook op "love at first side" uit een kudde. Beleerd, beetje hobbywedstrijden gereden en verhip: hij doet het echt goed! Dat was mooi meegenomen. Ik heb mijn naam voor hem nu wel bijgesteld van 'grasmaaier' tot 'wedstrijdpony', maar ik weet zeker dat als ik em niet zo leuk zou vinden, ik niet snel de moeite had genomen om er zoveel tijd in te steken.....
edit: typfouten
Laatst bijgewerkt door Divine op 21-10-10 15:58, in het totaal 4 keer bewerkt