[AR] als een pony bokt met mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lottex

Re: als een pony bokt met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:10

ze mag inderdaad blij zijn enzo, maar ik wil gewoon niet dat het een gewoonte word om te bokken bij het aangalopperen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 14:17

reactie op de laatste reacties ;)

Bokken doen ze maar in hun eigen tijd, niet als ze in de hand zijn / aan het werk zijn :n

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 17:13

update van deze kant: zondag de pony het tuig omgedaan en aan de leidsels er achter gelopen, eerst met iemand ernaast, daarna los,
en het ging prima!
ook in draf zelfs.
en prima aan de stemhulpen, die is ze nog niet vergeten.
geen grapjes, geen gebok alleen een geconcentreerde brave pony :)

so far so good!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:29

Voor de kar zou ik het ook echt niet tolereren inderdaad... Ik beschouw wandelen ook niet zo zeer als werk maar gewoon een leuke bezigheid voor ons beide. Als hij het doet terwijl k een halve meter van hem af sta geef ik hem wel op z'n flikker, en dat doet ie eigenlijk ook niet...

een gewoonte is het zeker niet want hij doet het alleen als hij het ecchhhhtt heel leuk vind en fris te gelijk is, maar het is niet dat ie het bij ieder aandrafje of galopje doet...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:46

Zodra een paard aan het halster is, in wat voor situatie dan ook, heeft ie zich te gedragen. Vorm van leiderschap :j
Hoe lang ben je per dag nou echt met je paard bezig? Uurtje of 2? Dus dan heeft ie 22 uur de tijd om te bokken en gek te doen, maar NIET op het moment dat iemand met hem bezig is....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:53

in elk geval bij elke bok een flinke brul geven als je bezig bent met hem, haar. en aan het werk zetten of van te voren ff laten knallen aan de longeerlijn maar zodra ze in het tuig staat streng zijn.

CLaUd_iA05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 00:15

Slagriem aan het lamoen en door de rugriem vast maken. Maar een simpel touwtje werkt ook super.
Marigold schreef:
hoi

wat moet je doen als je pony bokt/uithaalt tijdens het werken als ze enthousiast is,
en als je er dan met een sulky achter zit?
zijn daar dingen voor zoals een bescherming of iets aan het tuig waardoor ze niet kan uithalen met een achterbeen?
ik zit er behoorlijk dicht achter straks zonder dat er iets tussen mij en de pony is.
en pony gooit als ze bokt altijd 1 been omhoog.
beetje eng want ze moet natuurlijk niet over de streng of over het lamoen heen komen.

hoe lossen jullie dat op of zal het wel meevallen?
ik ben er niet persé 'bang' voor maar dacht ach misschien heeft iemand hier een logische tip waar ik nog niet aan had gedacht
liever lees ik dat nu dan nadat ik eerst een blauwe plek heb op mijn knie straks haha.

thanks!