[AR] Voor een karretje/sleetje ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Voor een karretje/sleetje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:25

Nee, want: Paard komt (bijv) voor de sleep... Paard flipt, dus paard wordt uitgespannen en op stal/wei gezet.
Dus volgende keer denkt paard: Als ik flip, mag ik naar stal! hey, das mooi!

SaraMika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:27

kortom... als je dit wil, ga dan voor je met iets begint op menles met een ervaren paard, kun je leren "voelen"hoe je ment ipv met je eigen onervaren pony. Dan naar de ervaren menner en vraag of je hem mag helpen jou pony beleren. ( dus hij doet het, kan dan groomen (als het waren)) Ga met hem naar de winkel en laat je goed informeren over tuig, veel verschillende soorten en prijzen en ook qua kwaliteit is er veel verschil. ( of overleg met hem, dan hoeft hij niet mee naar de winkel)

Ik heb mijn pony deze zomer beleerd, met heel veel rust en daarvoor al tijd bezig met voorbereidingen. Nu kent hij de basis en ga ik verder met hem op les, niet omdat ik het niet kan maar omdat degene die staat les te geven vanaf de grond jou ziet rijden.. soms doe je dingen die je zelf niet door hebt oid. Neem vooral de tijd.

Ik heb ook een keer een ongeluk gezien met een fjord, dat was echt een doorgewinterd menpaard. Hij schrok ergens van, degene die hem vast had kon hem niet meer houden, iedereen was van de huifkar af gelukkig maar hij rende tussen twee bomen door. hij kon er wel door maar de huifkar niet. was echt ellende. Paard blijft idd vluchtdier!! hoe lief en goed ingereden hij ook is..

en .. omg.. dat filmpje.. daar wordt ik dus echt verdrietig van, arm paard, dat soort mensen moeten ze opsluiten!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:42

Hey, ik raad je aan om toch alles te doen met iemand met ervaring erbij.
Ik heb (samen met een ervaren iemand erbij, die al eerder pony's voor de wagen had beleerd) een shet voor de wagen gezet. Deze kende het sturen en stemcommando's en tuig al, dat had ik zelf gedaan. Maar juist die stap om haar voor de wagen te zetten vond ik belangrijk om met iemand met ervaring te doen. En daardoor is het zo goed uitgepakt en was het een kwestie van inspannen en wegwezen!

Oftewel, een goede voorbereiding is het halve werk. :) Mocht je dit echt willen, verdiep je dan iig in de basis van mennen en zorg voor hulp.

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 20:56

Kijk, dat is nou precies wat ik van plan was.
Ik laat het paard gewoon aan het tuig wennen, en als
ik verder ga, laat ik een ervaren iemand erbij komen.