Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
En dan nog raar naar me staan te kijken, van zie je dat
ik vind vrijheidsdressuur ook zeker geen spelen omdat het nog steeds om prestatie gaat. en spelen is juist alleen plezier, niet goed of fout, of basistraining blabla.
Met een vorig verzorgpaard deed ik idd veel ''opjagen'' waarop zij me vreselijk ging treiteren (ging steeds heel doelbewust in de hoeken schuin tegenover elkaar stilstaan zodat ik me blauw kon rennen om haar weer te laten lopen. Merrie had duidelijk de grootste lol en mijn conditie is toen sterk verbeterd
)
we hebben samen echt een spelletje met duwen. Hij duwt dan met zn schouder tegen mij aan en ik geef een zetje terug, waarop hij weer reageert met een duwtje
Overigens een wereld van verschil met momenten waarop ie denkt wel ff door me heen te kunnen lopen, das echt een heel ander soort duwen.. Verder t rennen/achtervolgen doen we heel af en toe wel is, maar ik heb de laatste tijd vrij veel last van mn knie dus flink rennen en zwenken ed doe ik maar ff niet. Hij maakt t me wel altijd duidelijk als ie wil spelen, gaat ie naar mn benen happen. Als ik m dan 2x afwijs is t ook klaar, gaat ie wat anders doen. Verder bedenkt ie vaak spelletjes en moet ik maar zien of ik t wat vind.. Hij heeft bijvoorbeeld een hele tijd elke keer zn been opgetild als ik t wilde poetsen, ik had er niet zo veel lol in.. Zn maatje vond t wel een leuk spelletje 
gabjj8 schreef:ik vind spelen ook nog wel met een skippybal voetballen met je paard
wat ik dus niet spelen vind, is je paard heel de tijd op lopen te jagen
Sodeletuut schreef:Wat ik onder spelen versta is; lekker door de wei rennen met je paard (gewoon zonder halster/touw/etc). Met de bal spelen. Lekker knuffelen en ouwehoeren.
Vorige week bv. : ik had borstels, en mn hafje wou graag geborsteld worden op zn koppie. Daar maakte ik dus een spelletje van. Elke keer een stukje rennen, en als hij bij me was even lekker borstelen. Op een gegeven moment kwam hij in galop achter me aan en vol op de rem vlak voor mn neus, en lekker genieten van de borstels. Nou heerlijk toch!
of ze gaat mijn laarsen af zitten likken!!