Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
RianneH schreef:Ik vraag me af hoe het longeren nu bij jou gaat, ts
bijdehandje1 schreef:Sorry, ik vind dit een nare manier van een paard aan de longe zetten.
Pak dan twee lijnen en sla het longeren een dag over, als het materiaal niet aanwezig is.
Op jullie manier komt er veel te veel druk op de binnenste bitring en door het vertragingseffect, de manier waarop jullie de lijn hebben vastgemaakt, geef je twee keer zoveel druk, dan je zelf voelt.
Het ziet er enorm paardonvriendelijk uit.
kim1207 schreef:zoals ik van de foto's en film kan zien is er maar heel weinig contact tijdens het longeren met de lijn. Het is belangrijk om wel contact te hebben, zeker met een paardje dat steeds uitbreekt. Het lijkt me met dit dier veel handiger om met dubbele lijnen te longeren zodat je steeds een gelijkmatige aanleuning, begrenzing en hulp kunt geven ( in de vorm van kleine ophoudingen en geven van de lijn) op zowel de buiten als de binnenlijn. ook loopt de longeerster steeds te veel mee waardoor er geen vaste aanleuning kan ontstaan. Laat haar veel meer op de plaats blijven en met openen en sluiten van lichaamshouding, arm en vingers tempo en richting bepalen.
iloveyah87 schreef:kim1207 schreef:zoals ik van de foto's en film kan zien is er maar heel weinig contact tijdens het longeren met de lijn. Het is belangrijk om wel contact te hebben, zeker met een paardje dat steeds uitbreekt. Het lijkt me met dit dier veel handiger om met dubbele lijnen te longeren zodat je steeds een gelijkmatige aanleuning, begrenzing en hulp kunt geven ( in de vorm van kleine ophoudingen en geven van de lijn) op zowel de buiten als de binnenlijn. ook loopt de longeerster steeds te veel mee waardoor er geen vaste aanleuning kan ontstaan. Laat haar veel meer op de plaats blijven en met openen en sluiten van lichaamshouding, arm en vingers tempo en richting bepalen.
Bij een paard dat uitbreekt kan je juist beter mee lopen en zorgen dat je ter hoogte van de achterhand loopt zodat hij niet uitbreektGaat dit goed dan steeds minder mee lopen...