[AR] totaal nieuw

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:35

Cheetahfan schreef:
Even nog op mijn vorige reactie.
Dit zijn dus mensen die dachten dat ze het zelf wel konden :n
http://www.youtube.com/watch?v=dbKPnNLyDfA&feature=fvsr
Aan het eind loopt het dus echt uit de hand...

ik heb diep respect voor dat paard, als ik dat bij die van mij zou doen, zo beleren dan, dan slaat die op hol, met kar en al, en loopt die 20km verderop, die houdt dat wel even vol. (Hij zou nog voor elkaar krijgen om de kar erachter te houden) maar wat een prutsers zijn dit zeg, naja eigenlijk weet iedereen wel dat dit niet zo kan mag ik hopen. Vind dit paard wel braaf.

ben het met eefielover eens, iedereen wordt verslaafd eraan als die het eenmaal doet, en op de meeste wedstrijden is ook een heel leuke sfeer. (OHZ vind ik het niet altijd even leuke sfeer hebben)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 00:53

Mijn ervaring is dat bereden paarden zich vaak niet zo gemakkelijk voor de kar te beleren zijn.
Een paarden wat al voor de kar heeft gestaan, is meestal vrij gemakkelijk om te scholen tot rijpaard.
Andersom is vaak lastiger - vooral als het oudere paarden betreft.
Er schijnt dan toch iets niet te kloppen in de logica van een rijpaard. Ze wennen maar langzaam aan die kar achter hen.
Al heb ik ooit 2 weken plat-liggend op een draver gereden, omdat hij maar moeilijk kon wennen aan een rechtop-zittende ruiter achter hem.
Geduld en veel oefening is een eerste vereiste.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:44

Nou nou nou..dat filmpje...vreselijk, hoe lomp kan je dan als mens zijn!!!

Dat paard was nog lang, nog lang niet toe om voor de wagen gespannen te worden.
Het longeren lukte al niet eens fatsoenlijk...

te erg om dit te bekijken!!

Ts, veel plezier trouwens met het beleren van je paard, er is vast wel iemand anders in je buurt die kan helpen..