[AR] hengst en merrie in span

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:34

keona schreef:
ja dat is ook niet alles,als ze modder vet zijn vooral voor de kleine pony niet,deze worden snel hoefbevangen,maar ja iedereen moet het zelf weten.ik vind jou pony wel erg stoer vooral met de blauwe sulky er achter.

ik weet dat het heel slecht is, mijn pony's lopen niet zo hoor, die zitten wel gewoon in hun vetjes :P(dus niet te dik)
Maar die pony krijgt gewoon spierpijn van het niets doen, ze doen echt niets niet eens meer echt vd. Maar het is niet mijn keuze, maar vind het zielig voor die paardjes,

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 21:28

hoi toen ze nog niet gedekt was van hem en ze was hengstig, pakte ik ze ook samen uit de wei etc, en dan liet hij zich wel even horen en wat drammerig. maar dan gaf je even een ruk aan het halster touw en dan was meneer weer super braaf het is echt een makkelijke hengst moet ik zeggen.een echte knuffelbeer is het
Annie_tuiger schreef:
heey hallo,

ik vind het er erg leuk uitzien hoor en waarom zou je het niet doen als het goed gaat maar heb je er geen last van op het moment dat de merrie hengstig is?

erg leuk gezicht veel plezier er mee

ponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:43

Een van mijn merries zou een superspan zijn met mijn dekhengst (kleur, aftekeningen, maat en type en allebei super lopen) echter ik durf het nog niet goed aan. De hengst is mij veels te macho wellicht als hij wat verder in zijn opleiding is en wat ouder.

Als je hengst zo een fijn karakter heeft waarom laat je hem dan niet steriliseren ipv castreren. Dan verandert hij niets van in exterieur of karakter behalve dat hij niet meer vruchtbaar is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 21:47

waarom zou zijn exterieur veranderen na een casteratie.en hij loopt hier tussen de merrie;s(paarden) hij gaat dan toch nog proberen tedekken en hij krijgt dan ook erg veel klappen gebeurt nu ook vaak hoor heeft veel wonden gelukig nog niks ergs.wil niet dat er wat met hem gebeurt omdat ik hem niet wilde castereren.
ponies schreef:
Een van mijn merries zou een superspan zijn met mijn dekhengst (kleur, aftekeningen, maat en type en allebei super lopen) echter ik durf het nog niet goed aan. De hengst is mij veels te macho wellicht als hij wat verder in zijn opleiding is en wat ouder.

Als je hengst zo een fijn karakter heeft waarom laat je hem dan niet steriliseren ipv castreren. Dan verandert hij niets van in exterieur of karakter behalve dat hij niet meer vruchtbaar is.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:17

keona schreef:
waarom zou zijn exterieur veranderen na een casteratie.en hij loopt hier tussen de merrie;s(paarden) hij gaat dan toch nog proberen tedekken en hij krijgt dan ook erg veel klappen gebeurt nu ook vaak hoor heeft veel wonden gelukig nog niks ergs.wil niet dat er wat met hem gebeurt omdat ik hem niet wilde castereren.
ponies schreef:

en ja, daar heb ik ervaring mee, en waarom zou het zo erg zijn als hij bijvoorbeeld een iets dikker buikje krijgt? En daarbuiten in een kudde krijgen ze alsnog wel wat meer beweging, het is niet bij elke ruin zo dat ze een dikkere buik krijgen. Heb een half new forest, en die is niet sloom en geen dikke buik en is gewoon een slank paardje om te zien, en hij is lang genoeg hengst geweest om niet sloom te worden. De meeste ruinen bij ons eigenlijk niet. dus dat is meer wat mensen denken en zo'n sterilisatie kost 3x zoveel als castreren, en waarom zou castreren zo slecht zijn?

ponies

Re: hengst en merrie in span

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 00:10

Als ze nu zo super tevreden is met hem en enkel geen veulens wilt vind ik steriliseren een logischer keuze dan castreren.

Maar later blijkt dat de reden is dat het niet helemaal goed gaat in de groep dat is een gehele andere reden dan kan je beter castreren. Het is niet enkel het buikje en wat rondere vormen het wordt gewoon een compleet ander paard niet slecht maar wel anders. Bij sterilisatie veranderd er helemaal niets behalve dat hij niet meer vruchtbaar is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:25

schrijf ik dat het niet goed gaat in de kudde ,wat een onzin dat maak jij er weer van.onze kudde is erg sociaal maar als merrie's nog niet hengstig genoeg zijn en hij probeert te dekken dan krijgt hij zeker klappen dat is normaal gebeurt in de natuur ook,zie je ook bij honden die loops zijn die laten een reu niet de hele loopsheid toe ook maar een bepaalde week ook al wilt de reu wel iedere dag van de loopsheid.ik denk dat je je eens wat beter overal in moet verdiepen voor je wat zegt.en al word hij wat flinker niks mis mee want nu is hij heel slank net niet mager hij is erg aktief,nu hij de matcho van de group is,haha.en er zijn zoveel ruinen als ze allemaal dik en sloom werden wilde denk ik niemand meer een ruin.
ponies schreef:
Als ze nu zo super tevreden is met hem en enkel geen veulens wilt vind ik steriliseren een logischer keuze dan castreren.

Maar later blijkt dat de reden is dat het niet helemaal goed gaat in de groep dat is een gehele andere reden dan kan je beter castreren. Het is niet enkel het buikje en wat rondere vormen het wordt gewoon een compleet ander paard niet slecht maar wel anders. Bij sterilisatie veranderd er helemaal niets behalve dat hij niet meer vruchtbaar is.

ponies

Re: hengst en merrie in span

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:44

Ik vind het allemaal prima, zelf heb ik al 25 jaar hengsten en merries en ook in gemengde groepen nooit een probleem.
Tja, mischien moet ik me er maar eens meer in gaan verdiepen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:57

ja doe dat,succes er mee
ponies schreef:
Ik vind het allemaal prima, zelf heb ik al 25 jaar hengsten en merries en ook in gemengde groepen nooit een probleem.
Tja, mischien moet ik me er maar eens meer in gaan verdiepen.

lottemarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:59

ziet er super uit. waarom zou het niet kunnen dan. als de hengst lief is maakt het niks uit