Rowenaduke schreef:IK heb het gister weer geprobeert, ben ongeveer een kwartier/20 minuten bezig geweest, maar hij begrijpt het nog steeds niet, ik pak telkens z'n voet vast steek hem naar voren en terwijl ik hem naar voren doe raak ik hem aan bij z'n oksel, omdat ik wil dat hij uiteindelijk z'n voet naar voren steek als ik hem daar aanraak, als ik z'n voet dan ook naar voren steek zeg ik het woord been, dat zeg ik een paar keer. En dan na ongeveer 10 keer, zeg ik het wordt been en raak ik hem aan bij z'n oksel met de zweep, maar volgens mij snapt die het nog steeds niet, moet ik ook een snoepje geven als ik z'n been naar voren steek en als ik het woord been zeg? Of moet ik hem alleen maar een snoepje geven wanneer die het uitzichzelf doet, zonder dat ik hem hoef te helpen?
Je moet het hem geven als hij het gedaan heeft, met of zonder hulp, maar hij moet het wel juist doen. Volgens mij wil je veel te snel gaan. Bij een eerste keer ben ik al lang tevreden als ze als ik hun been vastneem zoals ik het doe als ik zou helpen en er het commando voor de show bij zeg het zelf doen.
Waarom zou je dier meteen de link moeten maken tussen het commando, een tikje achter zijn oksel en die beweging als hij die beweging zélf nog niet kent?