het opgroenen van een veulen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:01

AdawiLovee schreef:
Opfok zou ik NIET doen, want dan blijven ze min of meer soms te wild met jou omgaan

de opfok waar ik stage loop zijn bijna alle veulens makkelijk in omgang ze zijn veel in handen en zijn veel gewent. je kan regelmatig langsgaan om gewoon te kijken bij je veulen en hem uit de stal te halen om te wandelen als je wilt.
dus het ligt geheel aan jezelf.
toen ik er nog niet stage liep hoorde ik ook van die verhalen dat ze verwilderen en al die onzin maar mijn ervaringen zijn heel goed met de opfok.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:06

Jantine_ schreef:
Wat is dit voor een bullshit topic.
Rijden op je veulen?

Tsjaa...de vakantie is weer begonnen he! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:15

Jibbel schreef:
Jantine_ schreef:
Wat is dit voor een bullshit topic.
Rijden op je veulen?

Tsjaa...de vakantie is weer begonnen he! ;)

Even lezen :)
TS bedoelde het anders ;)

juval

Re: het opgroenen van een veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:19

leuk dat je een veulentje hebt. Je kan het nu alvast veel gaan leren. Bijvoorbeeld aan een halster lopen, borstelen, en gewoon netjes opvoeden zodat je daar later alleen maar meer plezier van hebt. Ook kan je hem/haar alvast laten wennen aan verschillende dingen, andere dieren, verkeer, vreemde objecten in de bak etc etc. Hoe meer ze nu leren, hoe makkelijker het later wordt. Natuurlijk niet te lang en te veel in een keer, maar een paar keer in de week kan in mijn ogen helemaal geen kwaad. daar heb je later alleen maar gemak van.
veel plezier met je veulentje!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:01

Even bijlezen, de ts wil het veulen opleiden totdat het drie is, zodat ze goed voorbereid kan gaan inrijden. ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 09:56

Voor nu zou ik zeggen. Aan het halster leren wennen, voetjes leren geven, en dat je paard fatsoenlijk aan de hand mee loopt en stil kan staan. Meer vind ik niet nodig. Zou dat gewoon af en toe herhalen dus een korte wandeling. En dan pas tegen dat ze 3 zijn verder gaan en grondwerk gaan doen, commando's leren en dan longeren en dan ga ja pas echt voorbereiden op het werk.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:23

TS is een meisje van 10 geloof ik nu met dyslexie, wat er in het profiel getyped staat is door haar moeder geschreven.

Bianc, lekker knuffelen en poetsen met de kleine en altijd rustig en duidelijk blijven ;)
Wanneer ze twee is kan je voorzichtig met hulp wat meer dingen gaan doen. ;)

Je moet het nu zo zien, ze is een baby, en een baby kan je niet gelijk leren lopen en rennen.
Wanneer je nu al gaat longeren heb je een hele grote kans dat ze het verkeerd gaat doen, niet snapt, en zelfs bang gaat worden waardoor je wanneer ze drie is het alleen maar moeilijker krijgt.