[AR] 2-jarig zoontje neemt het mennen wel even over...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:40

Wat leuk!
Heerlijk vinden de meeste kleintjes dat, onze docher kan ook meer op de wagen dan in het zadel, kan ook niet hard genoeg gaan.
Heel veel menplezier, samen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:29

OP jouw vraag: heeft jouw zoon een helm op op de fiets.
Ja mijn zoon heb ik verplicht tot zijn 12e een fietshelm te dragen. Op een gegeven moment wist hij niet beter. En ook op de koets is een helm bij ons verplicht voor hem. Zeker als ze klein zijn, kunnen ze zomaar opstaan op tochten en achterover van de koets vallen. En dan val je toch hard op de stenen.

Hij is nu 15. Een fietshelm krijg ik hem niet meer op. En straks komt de scooterhelm verhaal. Maar op de koets draagt hij nog steeds een helm hoor. :D

CarinaR

Re: 2-jarig zoontje neemt het mennen wel even over...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:49

AHhhhhh wat leuk een Sanex topic... vroeg me laatst nog af hoe t met jou en de pony is...
en je mannetje al weer bijna 2jaar... wat gaat het hard zeg!!!

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 07:51

Super zo die kleine haha echt geweldig om te zien!
Mijn zoontje is nu bijna 3 en halve maand en heb dus nog een tijdje te gaan, maar hoop ook dat ie iets van het paarden en of dieren virus heeft geerft.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 23:27

Dig, de naam van jouw zoontje is de 2e naam van mijn zoontje ! ;-)
Veel meenemen naar stal, dan komt het vast goed met je uk. Ik had Kaj al vroeg in de kinderwagen mee naar stal, hij weet niet anders.

Janouk, ik denk dat wanneer mijn zoontje zelf gaat fietsen, ik ook die helm wel verplicht, evenals met paardrijden. Maar ik doelde met die vraag meer voor of achterop je eigen fiets. Daar kun je ook een flinke smak mee maken, maar je ziet niemand met een kind met helm op bij zn eigen fiets. Zo zie ik het ook een beetje met het mennen nu nog...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:34

CarinaR schreef:
AHhhhhh wat leuk een Sanex topic... vroeg me laatst nog af hoe t met jou en de pony is...
en je mannetje al weer bijna 2jaar... wat gaat het hard zeg!!!

Inderdaad wat gaat de tijd :oo
Wat een ontzettende leuke foto´s.
Jullie hebben er echt lol in schitterend om te zien!

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:03

SANEX schreef:
Dig, de naam van jouw zoontje is de 2e naam van mijn zoontje ! ;-)
Veel meenemen naar stal, dan komt het vast goed met je uk. Ik had Kaj al vroeg in de kinderwagen mee naar stal, hij weet niet anders.

Janouk, ik denk dat wanneer mijn zoontje zelf gaat fietsen, ik ook die helm wel verplicht, evenals met paardrijden. Maar ik doelde met die vraag meer voor of achterop je eigen fiets. Daar kun je ook een flinke smak mee maken, maar je ziet niemand met een kind met helm op bij zn eigen fiets. Zo zie ik het ook een beetje met het mennen nu nog...

Echt heel schattig zeg dat je zoontje de leidsels al in handen heeft! Leuke foto's.
Mijn dochter van 3 vind het ook helemaal het einde om mee te gaan op de wagen.
Ik wil toch ook even reageren op de vergelijking met je kind voor en achter op de fiets.
De wagen hangt achter een vluchtdier dat, hoe braaf ook, bij een bepaalde (en misschien wel onverwacht heftige) situatie aan de kletter kan gaan. En dan ga je heel hard hoor! De wielen of andere delen van de kar blijven bijvoorbeeld ergens achter hangen (paaltjes) en jullie worden met een rotgang gelanceerd.....
Op de fiets ga je een stuk minder hard en degene aan het stuur is een moeder met gezond verstand die extra alert is op het verkeer omdat ze een kind op de fiets heeft. Tuurlijk kan er eens iets gebeuren, maar ik acht de kans véél minder groot en ik denk dat de gevolgen in de meeste gevallen ook minder ernstig zullen zijn dan een smak van een menwagen.
Onze dochter van 3 gaat alleen mee met helm en bodyprotector. En ze mag ook alleen mee wanneer er een extra persoon bij is die in geval van nood (of natuurlijk andere onvoorziene omstandigheden zoals een tegenligger op een smal bospad) zich op haar kan richten aangezien mijn man (koetsier) en ik (groom) ons dan zullen moeten inzetten om het gebeurde in goede banen te leiden.

Heel veel menplezier verder met je zoontje!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:58

Wat leuk om m'n ex-karretje nog een keer te zien.
Ik blijf het een leuk ding vinden! *D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:16

Mijn dochter heeft achterop de fiets een helm op, trouwens ;), zo vroeg mogelijk beginnen met opvoeden ;) .

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:18

Jeetje wat leuk zeg. Samen genieten ;)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:21

Superschattig zeg!!!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:22

Leuk hoor :D

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:31

Ja milan gaat nu ook al geregeld mee, zal toch moeten he als mama weer is op dat paard moet klimmen :D
Ja lijkt me echt leuk als ik dat zo zie bij jou!
Hoop dat hij dat gen van mij geerft heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:42

Leuke foto's zeg, je bent goed op weg om er een paardengek van te maken!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-10 00:24

Bedankt voor jullie leuke reacties.

Nog 1 ding over helms en dan hou ik erover op;
@Aukie: Je kan zelf ook op de fiets nog zo oplettend zijn, maar als je op een fiets wordt aangereden door een niet oplettende automobilist, is die klap óók hard en de gevolgen niet te overzien. Kun je nog zo'n oplettende moeder met gezond verstand zijn....
Bij mij is er ook altijd een oplettende fietser mee (papa) en verder hoop ik gewoon dat ons bepaald leed bespaard mag blijven. Ik ben voorzichtig met mijn kind en pony's, maar blijf ook nuchter. Anders kun je nooit meer wat ondernemen zonder alles en iedereen maar in een harnas te hangen.

Verder hou ik erover op, het is mijn keuze om op deze manier te rijden