[AR] Shet Bartje voor het eerst voor de sulky!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:47

Adil18 schreef:
Horseware schreef:
Mwah, ik ga er vanuit dat Tjeerd wel weet wat ie doet jah. Je wordt niet zomaar 2x wereldkampioen heh, dus dan zul je wel wat van mennen afweten, zo ook zijn groom die 5 jaar voor hem werkt :Y)
En inderdaad, als je in deze situatie niet eens kunt bedenken wat een sigaret in je mond op het moment dat je voor het allereerst een pony voor de wagen hebt met veiligheid te maken zou kunnen hebben, dan snap je weinig van veiligheid bij de omgang met paarden }:0

De meeste grooms die ik ken weten verdomd goed hoe ze een mestvork moeten hanteren maar veel paardenkennis, mwah.... :')

Als ik het goed begrijp, heb jij nooit de leidsels in de hand gehad en heb jij nooit een wereldkampioenschap gewonnen, dus wat wil je nou? Meerijden op het succes van een ander?

En vertel nu eens wat zo erg is aan de sigaret? BlackDevils heeft onlangs de sigaret de leidsels in beide handen en weet je....Zonder de sigaret zou het beeld er waarschijnlijk precies hetzelfde uitgezien hebben...Wat is nou het gevaar waar jij op doelt? Noem eens een voorbeeld? Je hamert maar continu op veiligheid en dat BlackDevils dit niet zou weten, maar wat nou precies zou er kunnen gebeuren, veroorzaakt door die sigaret?

Voor de rest...Ach ja, je hebt wel makkelijker praten, maar ondertussen zie ik een profiel bij BlackDevils met de mooiste foto's, waar allerlei combi's op een prachtige manier aan het lopen zijn en in jouw profiel...Och, niks...! In ieder geval geen Tjeerd :Y)

Jazeker heb ik zelf de leidsels in handen gehad. Ik mende zelfs met Tjeerd's paarden en heb gnoeg van hem geleerd. En voor de duidelijkheid: uitmesten deed ik niet hoor, daar was iemand anders voor :Y)
Ik rijd ook niet mee op het succes van een ander. Ik liet alleen maar zien dat ik wel degelijk veel ervaring heb omdat ik het 5 jaar geleerd heb van een zeer vooraanstaand persoon in de menwereld.

Dat ik geen profiel heb vol met foto's betekent dan meteen maar dat ik niet kan mennen en geen verstand van zaken heb? Vreemde conclusie.

En als je niet eens kunt bedenken wat de gevaren zijn van een brandende peuk in je mond tijdens het mennen met een pony die voor het eerst voor de wagen staat zou ik maar weer eens bij de basis beginnen: je koetsiersbewijs halen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:54

Horseware schreef:
Jazeker heb ik zelf de leidsels in handen gehad. Ik mende zelfs met Tjeerd's paarden en heb gnoeg van hem geleerd. En voor de duidelijkheid: uitmesten deed ik niet hoor, daar was iemand anders voor :Y)
Ik rijd ook niet mee op het succes van een ander. Ik liet alleen maar zien dat ik wel degelijk veel ervaring heb omdat ik het 5 jaar geleerd heb van een zeer vooraanstaand persoon in de menwereld.

Dat ik geen profiel heb vol met foto's betekent dan meteen maar dat ik niet kan mennen en geen verstand van zaken heb? Vreemde conclusie.

En als je niet eens kunt bedenken wat de gevaren zijn van een brandende peuk in je mond tijdens het mennen met een pony die voor het eerst voor de wagen staat zou ik maar weer eens bij de basis beginnen: je koetsiersbewijs halen.

Tja, een paar foto's waren leuk geweest als bewijs...Ik heb nooit gezegd dat je geen verstand van mennen zou hebben, maar zoals gezegd, en paar foto's als bewijs zoals bij BlackDevils...Zou leuk zijn geweest :)

Maar goed, nu geef je nog steeds geen voorbeeld, je blaat rond dat we het allemaal moeten weten, maar ik weet het niet hoor :? En mijn koetsierbewijs heb ik al langus! En weet je, mijn instructeur had de eerste keer dat hij met Rano mende ook een sigaret aan, en daarbij kent hij Rano helemaal niet...En Rano is een pittige donder...! :Y)

Maar goed, ondanks koetsierbewijs kan ik me niet goed voorstellen dat een sigaret het risico op een ongeval zo immens verhoogt...Zou je me a.u.b. een voorbeeld kunnen geven?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 10:55

Het ergste wat kan gebeuren met een peuk op de wagen? Dat die valt. En waar kan die vallen? op de kar en dan trap je m uit. Of op de grond in het zand; gaat ie ook uit. who cares?
Waar maak je toch druk om Horseware?
Ik zie een lekker ontspannen ponytje heel knap voor de wagen lopen! Daar ga je nog veel plezier mee beleven ts!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:04

Ik heb mijn punt gemaakt: ik vind het onveilig. Jullie denken daar anders over, prima, bokt is niet voor niets een discussieforum :-)
Wel jammer dat er - omdat ik een andere mening over veiligheid heb - meteen maar geinsinueerd wordt dat ik zelf nog nooit gemend heb en geen verstand van zaken zou hebben. Of dat ik maar aan de hand van foto's moet bewijzen dat ik wel degelijk Tjeerd Velstra's groom geweest ben en met meerdere van zijn paarden gemend heb.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:09

Horseware schreef:
Ik heb mijn punt gemaakt: ik vind het onveilig. Jullie denken daar anders over, prima, bokt is niet voor niets een discussieforum :-)
Wel jammer dat er - omdat ik een andere mening over veiligheid heb - meteen maar geinsinueerd wordt dat ik zelf nog nooit gemend heb en geen verstand van zaken zou hebben. Of dat ik maar aan de hand van foto's moet bewijzen dat ik wel degelijk Tjeerd Velstra's groom geweest ben en met meerdere van zijn paarden gemend heb.

Dat heb ik nooit gezegd, ik heb gezegd dat het leuk zou zijn...

Nu moet ik je geloven op het woord, wat ik graag doe! Als ik het niet had gedaan, had ik niet eens op je gereageerd ;)

Maar goed, ik snap niet de moeilijkheid om een voorbeeldje te noemen van wat er zou kunnen gebeuren, als het dan toch oh zo gevaarlijk is...

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 11:28

Horseware, kun je ook benoemen waarom je het niet veilig vind? Het enige wat je nu zegt is `ik vind het onveilig/onverstandig e.d’. Zou je dat ook kunnen onderbouwen?
Want het enige gevaar dat ik op dit moment zie is, dat een brandende peuk op de grond/wagen valt. Lijkt we niet een hele grote ramp.

Overigens het koetsiersbewijs erbij halen, het koetsiersbewijs is erg leuk en leerzaam, maar een groot aantal (wedstrijd)menners is het niveau van het koetsiersbewijs al lang voorbij. Ik denk dat BD zich heel bewust is van de dingen die hij doet. En dat de TS gewoon een heel verstandige keuze heeft gemaakt om er een ervaren iemand bij te vragen. Daar zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen. Ik vind de discussie over het roken dan ook een detail.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:01

mriekie schreef:
Horseware, kun je ook benoemen waarom je het niet veilig vind? Het enige wat je nu zegt is `ik vind het onveilig/onverstandig e.d’. Zou je dat ook kunnen onderbouwen?
Want het enige gevaar dat ik op dit moment zie is, dat een brandende peuk op de grond/wagen valt. Lijkt we niet een hele grote ramp.

Overigens het koetsiersbewijs erbij halen, het koetsiersbewijs is erg leuk en leerzaam, maar een groot aantal (wedstrijd)menners is het niveau van het koetsiersbewijs al lang voorbij. Ik denk dat BD zich heel bewust is van de dingen die hij doet. En dat de TS gewoon een heel verstandige keuze heeft gemaakt om er een ervaren iemand bij te vragen. Daar zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen. Ik vind de discussie over het roken dan ook een detail.

Helemaal mee eens, met elk woordje! :j

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 13:04

wat een schatje zeg!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:29

Horseware schreef:
Jij veronderstelt dat we onverantwoord bezig zijn. Ik vind het allemaal een beetje gezocht.
Om met namen te gaan gooien heeft niet veel zin. Overal kan wel een verhaal bij verteld worden...
Voor het koetsiersbewijs mag ik zelf de mensen opleiden.
Verder genoeg mee gemaakt om te weten wat wel en niet verantwoord is.
Een beetje onderbouwing zou inderdaad niet verkeerd zijn.

Esther

Re: Shet Bartje voor het eerst voor de sulky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:37

Daar is Bartje, foto's zien er goed uit!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:41

Adil18 schreef:
BlueStar schreef:
Whahaha gesproken als een verslaafde roker. Lol ik ga nog een stukje verder, ik had altijd een asbakje met deksel mee op de kar.

Whahaha, waar had je die aan vast gemaakt dan? Goed idee voor in de zomer, dat wil ik de sigaretten niet zomaar weggooien omdat dan alles zo dor en droog is... :o

Nergens aan vast gemaakt hoor, gewoon los op de plank waar de voeten staan. Een antislip iets kan je er altijd onder plakken tegen het weg glijden.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:49

Jammer dat de discussie mooi plaatje van pony doorloopt naar roken op de bok. Persoonlijk rook ik altijd rond de pony's behalve in de box zelf op de opslag van hooi en stro (reden lijkt me bekend)

Zelf rook ik niet als het spannend is, dan denk ik er niet eens aan hihihi. Maar zodra het ontspannen is dan lust ik er wel 1.

Ook ik zie alleen het gevaar van een vallende sigaret. Maar ook ik ben benieuwd wat het andere gevaar zou kunnen zijn.

Maar TS heb je nog kunnen mennen nu het weer zo lekker is?

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 15:01

Inderdaad wat jammer dat er zo'n discussie ontstaat over het roken. Want dat doet er niet echt toe vind ik. De manier waarop het gedaan wordt schaadt namelijk in geen enkel opzicht de pony. Anders had ik er namelijk wel wat van gezegd. Ben best zuinig op mijn paarden namelijk.
Ik ben juist érg tevreden over de manier waarop mijn kleine donder beleerd wordt. Heb er echt niets op aan te merken.

Vanavond mag hij weer. Ik hou mijn goede camera nu in de aanslag, dus er komen als het goed is betere foto's aan.
:)

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:50

Horsewear, als jij bokt zo'n discussieforum vind, maak dan geen probleem van een dom peukje, Zand wil niet branden hoor...

Heb het liever over die Prachtige pony die er voor de wagen staat.
en Blackdevils heeft genoeg ervaring om te weten wat veilig is en wat niet.

Ziet er goed uit !