Adil18 schreef:Horseware schreef:Mwah, ik ga er vanuit dat Tjeerd wel weet wat ie doet jah. Je wordt niet zomaar 2x wereldkampioen heh, dus dan zul je wel wat van mennen afweten, zo ook zijn groom die 5 jaar voor hem werkt
En inderdaad, als je in deze situatie niet eens kunt bedenken wat een sigaret in je mond op het moment dat je voor het allereerst een pony voor de wagen hebt met veiligheid te maken zou kunnen hebben, dan snap je weinig van veiligheid bij de omgang met paarden
De meeste grooms die ik ken weten verdomd goed hoe ze een mestvork moeten hanteren maar veel paardenkennis, mwah....
Als ik het goed begrijp, heb jij nooit de leidsels in de hand gehad en heb jij nooit een wereldkampioenschap gewonnen, dus wat wil je nou? Meerijden op het succes van een ander?
En vertel nu eens wat zo erg is aan de sigaret? BlackDevils heeft onlangs de sigaret de leidsels in beide handen en weet je....Zonder de sigaret zou het beeld er waarschijnlijk precies hetzelfde uitgezien hebben...Wat is nou het gevaar waar jij op doelt? Noem eens een voorbeeld? Je hamert maar continu op veiligheid en dat BlackDevils dit niet zou weten, maar wat nou precies zou er kunnen gebeuren, veroorzaakt door die sigaret?
Voor de rest...Ach ja, je hebt wel makkelijker praten, maar ondertussen zie ik een profiel bij BlackDevils met de mooiste foto's, waar allerlei combi's op een prachtige manier aan het lopen zijn en in jouw profiel...Och, niks...! In ieder geval geen Tjeerd
Jazeker heb ik zelf de leidsels in handen gehad. Ik mende zelfs met Tjeerd's paarden en heb gnoeg van hem geleerd. En voor de duidelijkheid: uitmesten deed ik niet hoor, daar was iemand anders voor

Ik rijd ook niet mee op het succes van een ander. Ik liet alleen maar zien dat ik wel degelijk veel ervaring heb omdat ik het 5 jaar geleerd heb van een zeer vooraanstaand persoon in de menwereld.
Dat ik geen profiel heb vol met foto's betekent dan meteen maar dat ik niet kan mennen en geen verstand van zaken heb? Vreemde conclusie.
En als je niet eens kunt bedenken wat de gevaren zijn van een brandende peuk in je mond tijdens het mennen met een pony die voor het eerst voor de wagen staat zou ik maar weer eens bij de basis beginnen: je koetsiersbewijs halen.