Ik heb er een trucje van gemaakt, als ik "Ja knikken Ax!" zeg, doet ie het en krijgt ie een snoepje. Verder doet hij het nog amper, hij weet dat ik het toch minstens elke dag 1x vraag, en daar wacht ie netjes op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
105159 schreef:de dravers van ons thuis waaronder er een van mij is doen dit niet
light niet aan het ras
maar ik denk eerder aan een allergie
soms doen de friezen dat waar ik voorbij fiets misschien ook verveling?
Joolien schreef:Het slaan met het hoofd komt weldegelijk meer voor bij dravers en volbloeds dan bij andere rassen, omdat deze op jongere leeftijd meer stress moeten verdragen en daardoor deze tick krijgen.
usnach schreef:Wat een raar verhaal zeg! De draver slaat met zijn hoofd omdat hij stress heeft?.
Dan hebben mijn dravers altijd stress gehad en mijn hengst ( koerst al 5 jaar niet meer) nog alle dagen stress.Wat ik ervaar als mijn draver dit doet is het van blijdschap,zeker als hij het land in wandelt en een stukje gaat harddraven,hij slaat dan soms zo hard met zijn hoofd dat hij struikelt. Hetzelfde gebeurd als hij weer naar stal ga.Zo ken ik nog diverse dravers die het op die manier doen.Wat een gekkigheid weer over de draver,weer een fabel erbij,dravers slaan met hun hoofd door stress!!
Joolien schreef:Nou als ik een draver uitstap op de koers slaat ie ook met zn hoofd, lijkt me nou niet bepaald blijdschap...
Judith_ schreef:Ik denk eerlijk gezegd niet dat een draver meer stress heeft dan de twee jarige paarden die gehouden worden als dressuurpaard incl. dekens, stapmolen, veel staluren en longeren.
lianne125 schreef:ik en ze worden ook nog eens op 1,5 jarige leeftijd beleerd waar het bij de meeste niet rustig aan gaat.( zijn er uiteraard wel tussen die het rustig doen) .
Mackie schreef:lianne125 schreef:ik en ze worden ook nog eens op 1,5 jarige leeftijd beleerd waar het bij de meeste niet rustig aan gaat.( zijn er uiteraard wel tussen die het rustig doen) .
Bij de meesten gaat dit wel rustig hoorhet is immers de basis van waaruit gewerkt gaat worden, als je het paard dan al verpest, wat voor basis heb je dan en dat weten de meeste trainers dondersgoed