[AR] Bitproblemen, graag advies

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Re: Bitproblemen, graag advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:32

Ik reed mijn pitte shetjes in de dressuur en marathon gewoon op watertrensjes!!!
Mijn pony's gingen ervandoor op een stang.

Misschien dat is proberen, en dan eerst aan de longe, dan lange lijnen en dan pas voor de kar.

Succes ermee.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:49

Dennis schreef:
Hou er wel rekening mee dat gebroken stangen erg heftig inwerken, notenkraker effect MET hefboom.

dat is zeker zo,alleen rij ik nooi op de hefboom dus ook met een gebroken niet ;) rijd het bokkenbitje ook gewoon op de bovenste.
Mijn liverpool bij mn fjord zit op het eerste leidselgat maar die zou ik ook nog op de bril zelf kunnen rijden.

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:38

Wow dit komt mij heel erg bekent voor!
Mijn pony heeft het ook altijd gedaan. Hoe licht ik ook in me hand was, ik hoefde geen druk op de teugels te geven of ze begon al met het hoofd te slaan. Wat bleek nou, ze had ergens achterin haar mond, onder het tandvlees een gevoelig plekje zitten, volgens mij was dit ook iets roder dan het andere tandvlees (iemand op wedstrijd kwam naar me toe en heeft het me toen uitgelegd). Iets wat niet elk paard heeft, ook niets aan te doen. Elke keer als het bitje daar op kwam, sloeg ze met haar hoofd. Voel eens in haar mond en druk eens op het gedeelte waar de kiezen niet zitten, reageert ze hier dan heftig op?
Ik rijd nu gewoon met een watertrens of met een dubbel gebroken water trensje. Hier reageert ze heel goed op!
Wat wel een nadeel is, ze worden wat sterker!

( MIJN ERVARING, ER KUNNEN MENSEN ANDERS OVER DENKEN OF HEBBEN HET ANDERS ERVAREN)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:30

Je zou het eens kunnen voorleggen aan Paul Versluis.
Hij is gebitsverzorger, tevens heeft hij een bittenbank en mend hij ook nog eens (is ook meninstructeur).
Hij weet er echt veel vanaf.
Als hij te ver weg zit voor je, zou ik hem bellen of mailen.
http://www.paul-versluis.nl/versluis.php

Maisie

Re: Bitproblemen, graag advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:16

ik rijd mijn pony ook op een dubbelgebroken trensje. Ook gewoon buiten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:26

En ik men onze pony's dus ook gewoon op watertrensjes.
Bij Simba doe ik er een liverpool in plus leidsel door de sleuf natuurlijk, als de merries van de buurman hengstig zijn (hij is dus een hengstje :+ ), anders wordt hij wel wat erg brutaal. Hij luistert dan weer goed naar ophoudingen maar zijn hoofd/hals houding is echt lelijk en onrustig. Loopt veel beter op trensje (en zonder hengstige merries in de buurt :+ )