Paard lijkt het niet leuk meer te vinden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:21

Millanka schreef:
soeboenoe schreef:
vandaag geen filmpje kunnen maken, de stalling was blijkbaar eerder dicht dan dat ik er was.

Dat is raar }:0 Dan heeft je paard de hele dag op stal gestaan? Hoe laat gaat dat dicht dan?

Nee paard gaat momenteel 4 uurtjes naar buiten ;) Personeel daar zet haar binnen en buiten. Maar dat zal wel weer een dag zijn geweest dat de stalling eerder dicht ging om het een of het ander en ik daar weer eens niks van wist :+
Normaal gesproken gaat het door de weeks om 10 - 10.30 dicht en 's weekends om 20.00.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 00:35

Deze doet het wel =)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:15

Even je filmpje bekeken....
Ik snap je paard wel. Je laat hem de oefening doen, hij doet het goed en vervolgens zeg jij "nee" .....
Waar blijft het feestje voor het feit dat hij de pion wel aanraakte?????
En waarom moet hij het daarna nog een keer doen????
Voor jou misschien het "feest van de herhaling", maar voor je paard stomvervelend en saai.
Dus ik zou deze oefening tussen andere oefeningen door doen, of de oefening een hele tijd niet meer doen, en dan na weken ineens de oefening terugpakken. Dan moet ie weer nadenken.

Ik schrijf het een beetje zwart wit op....ik bedoel het niet zo heftig als ik het opschrijf, maar probeer je iets duidelijk te maken.

Succes!

LADPR

Re: Paard lijkt het niet leuk meer te vinden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:20

Inderdaad leren is het positieve belonen, wat ik jou zie doen is alleen maar nee en uhuh zeggen. Wel super dat je het filmpje gemaakt hebt want ik denk dat je daarvan ontzettend veel kan leren.

Over het vergeten. Ze vergeten echt niet zomaar iets als ze iets geleerd hebben hoor. Ik doe bijna nooit meer VD maar kan op elk moment alle oefeningen vragen die dan ook direct uitgevoerd worden. Als ze het door hebben hoef je het niet tot in de treure te blijven herhalen, wordt het alleen maar niet leuk van.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:40

Jeetje. Als Tijgertje zo ongeinteresseert weg zou lopen (en dat kan die, hij staat zonder halster of touw in een bak waar hij zo uit kan lopen) zou ik per direct stoppen en wat anders gaan doen. Toen ik laatst met de zak aan kwam lopen (waar dus eten in zit) keek ie even, liep hij een meter achter me aan en liep toen weg om gras te eten. Ik heb meteen de zak weggelegt en ben gaan wandelen met hem.

Maar het lijkt er inderdaad op als dat ie denkt van ja ik doe het wel maar ik krijg er weinig voor.

3 weken dezelfde oefening(en) is ook een beetje vermoeiend voor een paard, zoals al eerder is gezegt. Toen ik laatst met een ander persoon de spaanse pas ging oefenen, de eerste keer dat we dat gingen proberen vrolijkte hij helemaal op. Ook omdat ik denk ik opvrolijkte en hij veel meer complimentjes dan normaal kreeg van iedereen om zich heen. Hij werd super vrolijk in eens!

Dus ik zou als ik jou was vooral beginnen aan een nieuwe oefeningen en hem vertellen hoe super goed ie is!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 12:56

hihi dit filmpje is 1 minuut van de 10 minuutjes :P
Ik vraag deze oefening meestal maar 1x tje (dan moet ze het wel doen) en daarna gaan we verder met andere oefeningen zoals nee-schudeen en ja-knikken en voer weigeren etc.

Maar ik snap opzich dat punt wel van dat Nee zeggen. Misschien moet ik gewoon mijn mond houden als ze het niet doet en dan wat anders proberen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:09

soeboenoe schreef:
Maar ik snap opzich dat punt wel van dat Nee zeggen. Misschien moet ik gewoon mijn mond houden als ze het niet doet en dan wat anders proberen.

Maar ze doet het toch? Ik zou haar belonen. Het verdere verfijnen en perfectioneren kan je later dan altijd doen, maar nu is de intentie en de good will er en die moet je belonen.
Ik kan ook niet vanaf het begin een perfecte salto uitvoeren, maar als er iemand bij iedere stuntelige poging die ik onderneem zegt: 'neeee' op een ongeduldige manier, nou dan verlies ik ook snel mijn interesse en wil om die salto goed uit te voeren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:03

Inderdaad, ze doet het toch? Zodra ze de pion aanraakt (want dat is de bedoeling volgens mij?) meteen belonen! Zo houd je het voor je paard ook leuk. Als je paard iets niet doet of het verkeerde negeer je het, niet straffen gewoon negeren, dat is ook al een soort straf, goede dingen meteen positief belonen. ;)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 12:20

uhu snap ik, maar het punt is dat ze het veeeeel beter kan... ze kon eerst onderhand 2 minuten met haar neus tegen een emmer/pion etc aangeplakt staan. Dus ik had juist het idee dat ik het niet moest belonen als ze het maar half deed...

mijn fout?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:23

Nou, ik kan me voorstellen dat 2/3 minuten iets aanraken met je neus nou niet echt spannend is! ;)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 12:28

haha nee klopt :P maar dat was ook meer dat ik dat deed als voorbereiding op het parkeren :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:30

Oke! ;) Nouja, lijkt me dit dan een mooi kunstje! :j Je bent begonnen met lang aanraken en dit resulteerde in kort aanraken, dat is voor je paard ook veel leuker en minder saai! :)

Ben je al aan nieuwe kunsten begonnen?

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 12:35

jep, ik ben nu bezig met nee-schudden en ja-knikken en het voer-weigeren doet ze nu goed. Dus ik wil binnekort gaan beginnen met meelopen en stilstaan als ik dat doe. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:36

Oke! :D

zorablabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:46

ik denk dat je paard het niet meer leuk vind.. probeer iets anders en dn nog eens dit.. dan zal ze misschien anders reageren

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 20:43

Je moet wel afwisselen! dan houd het paard er ook lol in en jij ook :D

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 13:04

Hihi oud topic ;)