Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Palouse schreef:Ik ben van mening dat een paard bij een elastiek niet goed aan de teugel leert te lopen, hij wordt namelijk niet van achteren gestimuleerd. Een paard loopt pas correct aan de teugel als dat gebeurt vanuit een goed ondergebrachte achterhand.
Met dubbele lange lijnen kun je alles precies zelf in de hand houden, en daardoor veel meer inspelen op het paard. Bovendien wordt het paard gestimuleerd zijn achterhand te gebruiken waardoor het op de correcte manier aan de voorkant kan leren buigen.
Ik ben het met bovenstaande reacties eens dat de leeftijd van het paard erg belangrijk is, en hoever de training is. Daar moet je ook goed naar kijken voor je er vanalles aan gaat hangen.
Palouse schreef:Verder zie ik niet in hoe je met een zweep de achterhand stimuleert. Je kunt ermee drijven ja, maar het onderbrengen van het achterbeen vereist toch net even een stukje meer dan dat.
Tellisto schreef:En de achterhand gaat goed aan het werk als het paard van achter naar voren gewerkt wordt. Daarvoor begin je bij de drijving en niet bij een goede halsbuiging.