neckmount

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Drrrassic

Re: neckmount

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:50

Wat gaaf! En handig trouwens ook. :j

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:36

Dood gewicht was niet aardig inderdaad, sorry := Wat ik bedoel is dat het weinig meegeeft. Je doet je best, maar zoals ik al zei denk ik dat je je eigen lenigheid moet bevorderen.
Net als veel ruiters overigens die eindeloos aan 1 kant hangen als ze gewoon opstijgen.

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 08:46

Het kan inderdaad soepeler, maar dat komt vanzelf met meer ervaring denk ik. Ik denk dat het niet om lenigheid gaat maar om techniek en snelheid. Je springt er ook niet zomaar ff op, gaat veel voorbereiding aan vooraf. Eerst leer je hem zijn hoofd op commando naar beneden te houden. Later leer je hem zijn hoofd daar te houden als je naast hem op de grond springt, en weer later leer je hem zijn hoofd op commando omhoog te doen, enz. dit was de 4e echte sprong geloof ik.
Bovendien is het ook moeilijker op een fries dit te doen omdat ze een korte gebogen hals hebben, maargoed...elke keer zal het een stukje beter gaan denk ik, hoewel ik ook weer niet van plan was dit heel vaak te oefenen. Ik wilde het gewoon graag kunnen, mocht ik het een keertje nodig hebben ;) .

Anoniem

Re: neckmount

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:44

Ook een manier :Y)
Knap hoor :j Geen idee hoe die van mij erop zou reageren, denk dat hij zoiets zou hebben van: huh, wat ga jij daar nou hangen? :+

Hoe leer je eigenlijk dat ze hun hoofd weer omhoog moeten doen als je daar "hangt"? Volgens mij zou die van mij gewoon z'n hoofd naar beneden houden en zou ik toch weer op de grond belanden ipv op mijn pony :')

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 08:01

Hoi,

Je kunt zelf iets verzinnen, bijv. door hem in zijn borst te knijpen. Dat kun je aan de grond eerst vaak oefenen, later als je erop hangt heb je je arm daar toch al in de buurt. Ik zelf zeg gewoon: omhoog! Maar in het begin ging het hier ook fout. Dan bleef hij zijn hoofd naar beneden hangen en das best lu*ll*ig :-), en zak je al snel onder zijn hals :)) .

xSjanoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 16:47

watgaaaf :D