[AR] Mennen met mini.. welk bitje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Mennen met mini.. welk bitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:09

Die van mij lopen op een enkelgebroken bustrensje :) Puur omdat ik het een vrij vriendelijk bit vindt, en ze op een stang bijna niet te sturen zijn. Mede dus ook omdat ze een trens gewend zijn ;)

margreetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:12

Vaak gebruiken mensen te dikke bitjes bij kleine pony's. En trekken vervolgens de neusriem strak aan.. wat dus als gevolg heeft dat het bitje erg in de mond drukt. Mijn tip is dus: dun bitje

chocobroodje

Re: Mennen met mini.. welk bitje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:52

Ik heb mijn welshje met smal mondje altijd op een bokkebitje gereden, daar liep ze erg fijn op.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:35

Ik had een tandem shetlanders, bijde pony's liepen op watertrensjes (van 5,00 euro 8-) )
Kon geen stang bij die pony's gebruiken, want dan gingen ze er vandoor...
Heb er ook gewoon wedstrijden mee gereden, dressuur, vaadigheis en marathons, en nooit commentaar gehad.

maar ik kijken dat je een zo licht mogelijk bit gebruikt, hoe vriendelijker, hoe beter, maar het ligt ook aan je pony hou die reageert.

Succes ermee.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 18:07

nathalie2302 schreef:
IvysToeter schreef:
ik heb wel de goede maat.
maar weet niet zo goed met welk type bitje ik wil gaan rijden wat voor hem het fijnste is.

Welk bitje wordt er nu voor hem gebruikt tijdens het beleren dan? Als hij het daar goed op doet, kun je toch gewoon met eenzelfde bit verder gaan en is het voor Wobbe ook niet meteen weer wat anders...

Ik heb zijn hoofdstel meegebracht en daar hangt een bokkenbitje aan.
maar diegene die hem beleert vind hem daar niet fijn op lopen (en als zij dat zegt daar vertrouw ik op)
dus ze is nu een aantal andere bitjes aan het proberen.