hoe leer je een paard steigeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 08:00

KoudbloedKim schreef:
Liezel1 schreef:
Kun je dat ook aan het paard van KoudbloedKim leren?
>;) := :D :)* *gaat op het dak van de schuilcontainer staan* :))

ik zal mijn man even vragen 6 x per week naar de sportschool te gaan :))
spreken we over een paar weken af hahahaha

thanx anne!

er staan op internet zat manieren om je paard te leren steigeren of in de boeken van VD, dit was gewoon een lolletje, vind het jammer dat je dat dus al niet eens meer kan plaatsen op bokt :n

Pikeur

Re: hoe leer je een paard steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:12

Hahah foto 5 := Hij staat echt zo alsof dat steigeren hem helemaal niets boeit, alleen maar aandacht voor het worteltje :+
Dat halster is leuk :+:

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:19

Cassidy schreef:
Zoveel kracht heb je er niet voor nodig hoor. En een slimme shet begrijp binnen no-time wat de bedoeling is.

Ik denk dat veel mensen die steigeren meenemen zich niet realiseren dat er altijd wel een reden zou kunnen zijn waarom een pony verkocht moet worden. Doorgaans gaat de gebruiksaanwijzing voor het steigeren verloren, helemaal als er een paar tussenstations zijn geweest.

Bezint eer ge begint.

Oke dankje. En er is niet altijd een reden om een paard te verkopen ken mensen die hun paarden tot hun dood gehad hebben.
Dan leer je het op een comando die niet iedereen zo snel zou gebruiken. Vind dat je er wel erg zwaar tegen kijkt...

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 08:25

bertus is trouwens van mijn vader :D en die mag noooooit meer weg, dus wees niet bang dat ik mijn wilde shethengst van 2 die alleen maar steigert morgen te koop zet :))

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 08:26

Pikeur schreef:
Hahah foto 5 := Hij staat echt zo alsof dat steigeren hem helemaal niets boeit, alleen maar aandacht voor het worteltje :+
Dat halster is leuk :+:

ja had hij ook :)) al vanaf de grond zag hij alleen die wortel en hij dacht 'okee op die manier, mij ook best als ik hem maar krijg' :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:27

Wortelfanaat bertus :P

floorcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:45

Leuke shet! :o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:52

CindyUniek schreef:
bertus is trouwens van mijn vader :D en die mag noooooit meer weg, dus wees niet bang dat ik mijn wilde shethengst van 2 die alleen maar steigert morgen te koop zet :))

Ik weet niet hoe oud je vader is, maar een shet wordt oud. Ik gun Bertus een gelukkig, gezond en lang leven bij je vader, en desnoods aansluitend bij jouw. En dan spreek ik je over 30 of 40 jaar weer...

merle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:58

Hannah_Menno schreef:
Jammer dat je je paard op deze manier leert steigeren.. dit heeft niets met vrijheidsdresuur te maken! :n
Edit; en ook nog een tweejarige leren steigeren? Heb je wel een idee waar je mee bezig bent?

Hannah_Menno schreef:
Lees ik wel? Ja, ik lees. Er staat namelijk nergens dat dit een eenmalige actie is en dat kan ik ook niet ruiken. :+
Ik vind het persoonlijk echt niet grappig dat je een paard (leeftijd doet er niet eens toe) aan z'n voorbenen optilt. Lijkt me voor het paard ook niet echt prettig maargoed, misschien is dat persoonlijk.

En denk eraan wát je op Bokt zet he? Hoeveel topics zijn er niet van 13-jarige die het oh zo leuk vinden om hun verzorgpony te leren steigeren.. Tadaa hier hebben ze het gevonden..

ben het wel eens met Hannah_Menno
en ook al is 't voor 1 keer vind 't wel riskant! ;)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:06

Cassidy schreef:
CindyUniek schreef:

Ik weet niet hoe oud je vader is, maar een shet wordt oud. Ik gun Bertus een gelukkig, gezond en lang leven bij je vader, en desnoods aansluitend bij jouw. En dan spreek ik je over 30 of 40 jaar weer...

whaha nee hij is van mij, mijn vader heeft hem gekocht (lees: de 60 euro betaald) en daar maken we altijd grapjes over, bertus gaat echt nergens meer heen en is de goedheidzelve ;)

@ merle1, ik ben er nu een beetje klaar mee, het was gewoon een grapje als dat al niet meer kan op bokt, mag er van mij net zo goed een slotje op, dus de eerste volgende die er commentaar of kritiek op heeft stuurt maar een pb ;)

het was gewoon een lolletje, dat jullie blijkbaar allemaal geen lol hebben met je knol...
(of nog beter, rollkuren rijden, vaste hand hebben, sporen en zweep veelvuldig gebruiken, hulpteugels ombinden e.d. ga daar dan lekker over zeuren, maar niet bij zoiets grappigs :Y) )
en riskant???? mijn man is 2 meter lang en weegt 100 kilo, bertus doet geen vlieg kwaad en wilde alleen maar een wortel :+ die kleine hoefjes doen echt niks :n alles wat hij doet lachen we alleen maar om :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:32

Dat jij dit lollig vind hoeft nog niet te betekenen dat iedereen dit meteen vind he? ;) Bokt is vrij en je mag hier je mening gewoon verkondigen. Als je dara niet tegen kan moet je geen topics openen.
En als jij dit lol met je knol vind moet je het vooral blijven doen. Zo heeft iedereen op een andere manier lol met zijn/haar dier. :)

23111997r

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:35

Cool zeg!

Hihi leuk halster!<3
heb ik ook :o

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:36

_O- Bokt weer :')

Vindt het er ontzettend lief uitzien :D Je mag blijkbaar tegenwoordig geen lolletje meer maken :P

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:38

23111997r schreef:
Cool zeg!

Hihi leuk halster!<3
heb ik ook :o

thanx :D
ja leuk halster he :))

@ hannah, okee nou weten we het wel he, 1 x zeggen is ook genoeg om te weten dat jullie het allemaal gevaarlijk vinden :roll: en wat snap jij niet aan 'eenmalig'?

ZusJacobs schreef:
_O- Bokt weer :')

Vindt het er ontzettend lief uitzien :D Je mag blijkbaar tegenwoordig geen lolletje meer maken :P

whahaha nou idd :))

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:39

Lezen is ook een kunst, ik heb in mijn vorige post nergens gezegd dat ik het gevaarlijk vind, ik ging alleen in op je reactie naar Merle toe.

23111997r

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:40

Hannah_Menno schreef:
Dat jij dit lollig vind hoeft nog niet te betekenen dat iedereen dit meteen vind he? ;) Bokt is vrij en je mag hier je mening gewoon verkondigen. Als je dara niet tegen kan moet je geen topics openen.
En als jij dit lol met je knol vind moet je het vooral blijven doen. Zo heeft iedereen op een andere manier lol met zijn/haar dier. :)

Ja..Maar toch...Je hoeft toch ook niet zo te reageren Merle?
Er staat toch 1 malige actie.Gewoon voor de lol?!
En als je dat niet goed vind reageer dan gewoon niet.
Ikzelf vond het er hartstikke gaaf uitzien!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:41

Hannah_Menno schreef:
Lezen is ook een kunst, ik heb in mijn vorige post nergens gezegd dat ik het gevaarlijk vind, ik ging alleen in op je reactie naar Merle toe.

ik doelde ook niet op jou specifiek, jij wel op mij met 'ga lekker zo door als jij dit lol met je knol vind' terwijl het een eenmalig iets was ;)

thanx 23111997r :D

23111997r

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:44

CindyUniek schreef:
Hannah_Menno schreef:

ik doelde ook niet op jou specifiek, jij wel op mij met 'ga lekker zo door als jij dit lol met je knol vind' terwijl het een eenmalig iets was ;)

thanx 23111997r :D

Robin is de naam 8)7 Hihi
Euhm...waarvoor eigenlijk?
Hihi

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:46

dat jij er net zo over denkt als ik en dat ook even verteld :D

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:47

Nou, voor de meeste paarden heb je dan wel een heeeeeeeeele sterke man nodig zeg! hahaha
Wel leuk gemaakt met die foto's :')

23111997r

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:51

CindyUniek schreef:
dat jij er net zo over denkt als ik en dat ook even verteld :D

:D o oke..Ja ik hou ervan om me overal mee te bemoeien :D :o :D
Laatst bijgewerkt door 23111997r op 07-04-10 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:51

CindyUniek schreef:

Hmm, ja misschien dat je het sarcastisch opvatte, ik bedoelde het niet zo hoor.
Wat ik bedoelde was dat iedereen lol heeft met zijn eigen beest op een eigen manier, en bij sommige is dit dus zo en bij andere is dat een lekkere dressuurtraining. Het was iig niet aanvallend bedoeld. Excuus als het zo overkwam. :)

23111997r

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:52

Hannah_Menno schreef:
CindyUniek schreef:

Hmm, ja misschien dat je het sarcastisch opvatte, ik bedoelde het niet zo hoor.
Wat ik bedoelde was dat iedereen lol heeft met zijn eigen beest op een eigen manier, en bij sommige is dit dus zo en bij andere is dat een lekkere dressuurtraining. Het was iig niet aanvallend bedoeld. Excuus als het zo overkwam. :)

:D dat is nou netjes...Hihi...Nou ja ik bedoel...niet iedereen bied daar zijn excuus voor aan.Bijvoorbeeld bij mijn vorige account :D

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 20:54

ik houd ook van een lekker dressuurtraining :D (en dan niet hoe ik hem hierboven een keer beschreef :D)
maar af en toe is het ook fijn om de shet even te vertroetelen :)) en toevallig hadden we net foto's gemaakt van de andere paarden (zie onderschrift) en kwamen op dit ideetje

hoe bedoel je vorige account robin?

23111997r

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 20:56

CindyUniek schreef:
ik houd ook van een lekker dressuurtraining :D (en dan niet hoe ik hem hierboven een keer beschreef :D)
maar af en toe is het ook fijn om de shet even te vertroetelen :)) en toevallig hadden we net foto's gemaakt van de andere paarden (zie onderschrift) en kwamen op dit ideetje

hoe bedoel je vorige account robin?

o nou...Ik had al eens een account op Bokt.Maar vergat gebruikersnaam en wachtwoord.Enne...Toen had ik met iedereen ruzie omdat ik msn taal typte 1 keer ofzoiets?