[AR] Eerste marathon ooit! (voor de menner dan)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: Eerste marathon ooit! (voor de menner dan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:45

Leuk hoor!!! Gaan nou zeker een hoop wedstrijden meer komen??

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 15:58

Dressuur en vaardigheid sowieso, daar heb ik hem al wat beter onder controle :-)

Ik heb met 2 weken nog een oefenmarathon staan als deze goed gaat rijd ik er nog 4 dit jaar. Gaat deze niet goed ga ik pas volgend jaar weer marathons rijden.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:53

Leuk paard, heeft een leuke uitstraling ook :)
En tsja, de foto's..... 't valt op zich nog wel mee, maar persoonlijk zou ik hier niet heel erg blij van worden, als m'n pony zo zou lopen. Nou is die van mij ook vaak erg heet en gespannen, pakt ook graag het bit vast op 1 kant, maar ben er inmiddels al wel achter dat als je echt regelmatig moet omtrekken in hindernissen, er toch echt iets niet goed zit, en je beter niet kan starten, maar eerst meer trainen.

Vind dat je aardig snel van stapel loopt, maargoed dat is natuurlijk je eigen keuze. Ik denk dat je veel meer zal moeten trainen, en persoonlijk zou ik er dan ook voor kiezen om nog niet zoveel te gaan starten als de basis er nog niet zo goed in zit, nu 1, straks 1 en dan nog 4 vind ik aardig wat....

Denk dat je met meer dressuur trainen al een stuk verder komt; lekker de rust er in, niet jagen maar proberen om het paard ook wat rustiger te krijgen en meer dressuurmatig voor elkaar.

Schelden in wedstrijden.... dat hoort gewoon niet, er kan je best wel eens iets ontglippen, maar als je door publiek wordt aangesproken daarover doe je in mijn ogen toch iets verkeerd, het hoort niet, is niet netjes en daarbij stel je de mensport ook in een kwaad daglicht. daar zou ik eventjes proberen op te letten ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:59

JoyCiej007 dit was mijn eerste marathon ooit, ik zal toch een keer moeten proberen.
Normaal gesproken loopt hij lekker met zijn hoofd naar beneden.
Volgens mij geef ik aan dat ik hem er juist niet heb ingetrokken, maar daarom hindernis 1 heb overgeslagen, omdat ik hem er niet in kreeg en ik niet wilde gaan trekken. Hij loopt met zijn hoofd omhoog, dat klopt, maar wel met de oren naar voren, hij was fris en enthousiast. De laatste hindernissen (waar geen foto's van zijn) liep hij al een stuk beter.

Hoe zo loop ik te snel van stapel? Ik moet het toch een keer proberen. Met oefenen gaat het goed? En ik zal niet weten waar ik moet trainen. Ik mag nu op dit landgoed oefenen en dat ga ik ook zeker nu doen, maar heb verder geen mogelijkheden.

Ik geef ook aan als die met 2 weken niet goed gaat dat ik de rest niet ga rijden.

Met oefenen gaat het goed, de dressuurwedstrijden ben ik winstpuntwaardig, door eigen fouten telkens net niet.

Ik ben er niet op aan gesproken. Ik zag een filmpje terug en daar hoorde ik het. Was ook alleen bij die hindernis. De rest zat ik er met een glimlach op en heb ik het paard beloond.

Overmatig zweepgebruik wordt ook niet uit de wedstrijd gehaald en dat is ook niet goed voor de sport. En hoe de commentator deed was ook niet erg opbeurend, helaas was je erzelf niet bij en heb je het niet met je eigen ogen kunnen zien.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:02

Ieders zijn mening, toch? Dat geschreeuw en gescheld tijdens wedstrijden, dat hoort gewoon niet, ookal is het 'maar in 1 hindernis'. Ik werd eerder ook wel eens opgefokt tijdens wedstrijden (maar heb overigens nooit gescheld) maar merkte als ik zelf rustiger bleef, de pony ook rustiger was.

Het is ook geen kritiek; ik wil je alleen maar duidelijk maken dat het plaatje in combinatie met het verhaal dat je schetst, laat zien dat jullie er als combinatie wellicht nog niet helemaal klaar voor zijn, en dan vraag ik mij dus af of het inderdaad verstandig is al zoveel wedstrijden in te plannen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:03

Nou dat gescheld dat hoor je met de officiele wedstrijden wel vaker. Is meestal omdat de rijder dan zo fantatiek wordt ;) hindernissen oefenen is voor de meeste moeilijk om te oefenen en de meeste waar wij mee rijden die komen de hindernissen in en dan is het ook koppie omhoog en opletten van waar gaan we heen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:08

Maar dat je dat ook weleens hoort bij officiele wedstrijden, wil toch niet zeggen dat dat maar moet kunnen? Heb er zo'n hekel aan, bevestigd de vooroordelen alleen maar meer. En niet l*llig bedoeld, maar het zijn vaak toch wel bepaalde type's die zich qua schreeuwen en schelden niet in kunnen houden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 17:51

Volgens mij was ik inderdaad een van de vele. Ik was verder rustig. Als ik sommigen op hun paarden te keer hoor te gaan.

De foto's zijn alleen van de eerste en de 2e hindernis. Daarna liep hij al stukken beter. Dat staat op film en deze zal ik tzt er ook bij plaatsen.

Hoe ik thuis en met de les rij waren we er klaar voor. Ik kan er niks aan doen dat hij nu zo fanatiek was. Dat is nou eenmaal zijn karakter. Ik weet dit nu en hier pas ik mijn wedstrijd schema op aan.

Als ik thuis de vaardigheid oefen loopt hij gewoon super, dit is gewoon heel anders en kan ik niet oefenen. Zodra het fluitje gaat weet hij wat hij moet doen en dan is de kop er op en hij weet waar hij heen moet. Ik stuur dus voornamelijk ook met mijn stem. Dus links en rechts.

Normaal gesproken scheld ik ook niet, maar ik was nu echt even ja hoe zeg je dat, kwaad, boos tegelijk..

Als ik het hier niet neer had gezet had niemand het geweten en was deze discussie ook niet ontstaan.

Ik zal er om denken, alhoewel ik niet denk dat het nog een keer gebeurd want ik weet nu hoe hij reageerd.
dAarbij komt dat ik hem zo helemaal niet ken. Hij is meestal de rust zelve. Alleen hij heeft eerder ook marathons gelopen en weet precies wat er moet gebeuren.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:30

Ik ben het echt HELEMAAL met VanHuisUit eens!! Kan er alleen aan toevoegen dat ik hoop dat het met de waterbak ook goed komt en dan jullie de top bereiken ;) :D *D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 13:32

Loolotte dank je wel. Gaat ook vast wel goed komen. :-)