Hoe beginnen met lange teugelen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

Re: Hoe beginnen met lange teugelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:11

Tsja, Lange Lijn(zoals het ookwel heet:)) is best moeilijk.
Je kunt misschien een bitje of halster die wat strakker zit gebruiken, om beter de richting aan te geven, en in een bak of longeerbak waar minder afleiding is gaat het ookwel beter;)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:41

:oo Een bitje die wat strakker zit?! Lijkt me niet zo een goed idee. Als je het zelf goed doet is het voor je paard prima te begrijpen, het is alleen aan hun de keuze of ze het op willen pakken of niet. Daarvoor hoef je er niet een kleiner (bedoel je toevallig scherper?) bitje in te gooien.

Een strakker halster is ook een beetje vreemd, een goedpassend halster hoort in begin lijkt mij prima te dienen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:47

Ik denk dat Heidi bedoelt dat ze of een bitje of een strakker halster moet gebruiken ;) En opzich, een te wijd halster dat over de neus schuift/schuurt kan idd lastiger en vervelender voor de pony zijn dan een halster die beter aansluit. Dan komen de hulpen veel duidelijker door waardoor de pony ook sneller snapt wat er verwacht wordt :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:49

Daarom zeg ik inderdaad ook een passend halster *D Een halster dat echt strak zit dat is ook niet comfortabel voor 't paard en ik denk dat er weinig beweging in zit dan dat je gewoon het hoofd van je paard echt trekt, in plaats van met druk.

Een bitje erin kan altijd natuurlijk :D

Shettepret

Re: Hoe beginnen met lange teugelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 17:17

Ik gebruik nu ook alleen nog maar een halster! Ik ga wel een ander halstertje kopen speciaal voor het lange teugelen en beleren voor de wagen, pas als hij de hulpen en. een beetje snapt ga ik over op zijn hoofdstel. Ik ben nog erg zuinig op zijn zachte mond en ben bang dat ik dat verpest als ik per ongeluk te hard in zijn mond ben als hij iets niets snapt. En met het halster gaat het erg goed!