Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Drrrassic schreef:Wat is ze toch groot.
Vind het er heel leuk uit zien. Die wiehaa-galop foto is heel gaaf, en die uitslover-foto is best.. eng.
VERAx schreef:Wat een super paard!
Grond trilt zeker wel als Kim galopeert?
Maflinger_S schreef:Leuk, leuk, razende freestyle Kimmie. Als Kim galoppeert, galoppeert er ook direct wel veel paard. Miranda´s beenwerk is ook niet verkeerd
. Veel plezier nog maar dat gaat helemaal goed komen zo te zien.
simodi schreef:Leuk hoor! Ze is wel heeel veel paard he?!
loesjevosje schreef:Heey leuk,
Misschien een tip voor jou, ik doe met mijn trekpaard aan parelli/grondwerk. Het is belangrijk dat het paard meer loopt dan jij, omdat anders het paard de leider is. Snap je wat ik bedoel. Eerst moest ik bij mijn trekpaard ook heel veel lopen, en was zij de baas, maar nu ik minder loopt, ben ik de leider.
Misschien heb je hier iets aan, en heb je het trekpaardentopic al gevonden waar tineke ook bij zit (is heel gezellig)
M3lisss schreef:Wat is Kim toch een meesterlijk dier
Tosca2 schreef:wat een mooi dier! echt heel tof
Yamcha schreef:Whahhhhhaaaaa wat een geweldig topic!!!
Heb genoten, maar ik geniet altijd van die gekke KIm
Wat is ze toch een heerlijk paard
Anoniem schreef:ziet er leuk en vriendelijk uit! gelijk ook een leuke vertrouwens oefening voor jou en kim
Schimmelig schreef:Als je goed had gekeken, had je in de titel gezien dat longeren tussen haakjes staat.Dit noemen ze tegenwoordig longerenKom op nou hee!
[naam] schreef:Normaal luisterd ze nog beter.Normaal wordt er gelongeerd in de longeerbak, en we gebruiken gewoon een chambriere.
Om controle over het tempo te houden, heb ik met Kim geen longeerlijn nodig.
Ze luisterd erg goed naar stem commando's.
VERAx schreef:MirandaNH schreef:haha waarschijnlijk wel
Oeh, kijk d'r al naar uit
Lieszje schreef:VERAx schreef:Oeh, kijk d'r al naar uit
Ik ook!
KoudbloedKim schreef:Schimmelig schreef:Als je goed had gekeken, had je in de titel gezien dat longeren tussen haakjes staat.Dit noemen ze tegenwoordig longerenKom op nou hee!
Even mijn eigen quote onderbouwen:KoudbloedKim schreef:Normaal luisterd ze nog beter.Normaal wordt er gelongeerd in de longeerbak, en we gebruiken gewoon een chambriere.
Om controle over het tempo te houden, heb ik met Kim geen longeerlijn nodig.
Ze luisterd erg goed naar stem commando's.
Maar ik had in mijn ene hand de longeerzweep en in de andere mijn camera, en dat is niet zo handig.
MDJ schreef:Mooi hoor!
Wat hebben jullie nou in de buitenbak? is dat gewoon gras of wat anders? Het lijkt wel mos.
marise83 schreef:Gave foto´s zeg!! Wat heeft Kim toch een heerlijk uitgesproken uitdrukking
Enne om ook heel even over dat longeren door te gaan, ik longeer bijna nooit met lijn en hulpteugels.. Ze kan alle gangen op commando (ook zonder stem) incl verzamelen en strekken, icl rug gebruik.. Een paard gebruikt zn rug nm het beste als hij met zn neus over de grond gaat en niet als hij in de krul getrokken wordt met bijzetjes![]()
over die ´nieuwe´ hulpteugel ben ik ff meningloos, ziet er wel ontspannen uit en niet dwingend..
Maar echt leuk dat je zo met Kim aan het werk gaat, veel mensen komen toch alleen maar om te willen rijden zonder eerst een band op te bouwen