Let ook op dat je je paard niet de verkeerde kant op stuurt met je lichaamstaal. Je moet hem zeg maar met jou lichaam de goede kant op sturen. Met je schouders naar zijn schouders wijzen(zeg ik het nu goed, is lastig uitleggen ).
Vrijdag had ik nog een meisje, liep te klungelen met haar paard.. hij wou rechtsom niet lopen aan de longe. Bleek gewoon dat zij hem met haar lichaam de verkeerde kant op stuurde.. t arme dier had geen idee welke kant hij op moest.
Even het meisje uitleg gegeven, en voila.. paard liep gewoon rechtsom in alle gangen.
Ik heb ook een draver en wil ook maar een kant op met longeren. Heb er al verschillende mensen bij gehad, maar hij wil gewoon niet.
Revanches
Geplaatst: 31-03-10 21:48
Dit is meer iets voor GVL. Daarom van RT-->GVL.
trijn
Geplaatst: 31-03-10 23:24
Wij hebben ook een draver van 9 jaar, die ook werkelijk gelopen heeft op de baan. Linksom loopt hij sowieso makkelijker dan rechtsom, zowel met rijden als longeren. Ik denk dat het te maken heeft met het altijd linksom draven op de baan. Veel oefening baart kunst! Gelukkig
Kimmie1974
Geplaatst: 02-04-10 10:50
In de training worden dravers zowel links -als rechtom getraind, en ook de koersen gaan zowel links -als rechtsom. Denk dat het een meer een kwestie is van goed kunnen longeren en consequent zijn, en veel blijven oefenen. En daarbij ook absoluut een longeerzweep gebruiken, niet om hem in stukken te hakken, maar de ruimte tussen jullie groot genoeg te laten zijn en hem te dwingen naar voren te gaan.
Is dat zo Kimmie74? Nooit geweten, ben even snel gaan zoeken op filmpjes maar ik kan ook eigenlijk geen koersen vinden die rechtsom gelopen worden. Ook onze da lette extra goed op de linkerbenen van ons paard bij de keuring om deze reden, maar je zal wel gelijk hebben.