lange teugelen zonder 'aanleuning'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

westernjo

Re: lange teugelen zonder 'aanleuning'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 10:07

Ja dit is ook precies wat ik bedoel! Ik ben zo ook een eind op weg, alleen wil nu gaan kijken hoe ik de travers dan vraag zonder al te veel druk. Lastig om dat duidelijk te maken.
Vind wel dat ze inderdaad beter een langzamere draf kan vragen en dan zelf blijven wandelen.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:42

Eliine schreef:
Zo dat is weer een hele andere manier van werken inderdaad! Meer richting grondwerk/parelli als ik het zo zag. Vind het persoonlijk wel storend dat er met het paard meegerend wordt, ivm een onrustige hand die je dan hebt. En die lijnen zijn ook wel een beetje gevaarlijk lang, als ze er vlak achter loopt := Maargoed het is erg interessant om te zien hoe iedereen het weer verschillend aanpakt :) En het filmpje ziet er verder absoluut ontspannen uit, leuk om te zien hoe de combinatie parelli/online/lange teugel dan weer kan werken.

Het is inderdaad vanuit parelli met lange lijnen werken, die werken altijd eerst meer op een freestyle manier. Alles zonder contact aanleren, eerst de basics aan leren op lichaamshouding. Uiteindelijk kan je dan contact toevoegen, maar dan moet je natuurlijk alles wel langzamer, preciezer en rustiger doen :D Anders is je hand inderdaad te onrustig.
Met contact is preciezie, lichaamshouding allemaal beter te controleren, maar de basics, de lol, de ontspanning en het zelfvertrouwen probeer ik eerst zo te bereiken. Dat is voor mij makkelijker.