vrijheidsdressuur , wat is simpel om mee te beginnen ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:58

YelaBrenda11

Re: vrijheidsdressuur , wat is simpel om mee te beginnen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 22:26

dankjulliewel voor de reacties!

wat me alleen nog niet duidelijk is is of je paard de basis nou wel of niet los moet kunnen. de een zegt van wel , en ade ander van niet.

het verschilt bij mijn paard nog wel eens, dan loopt hij redelijk braaf mee , de ander keer gewoon de andere kant als mij.

kan iemand uitleggen of dit wel of niet van belang is ..?

femke

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:25

die van mij heeft het altijd los gedaan en alleen als ze het zelf wou, dat ik denk ik ook belangrijk, dat je niet gaat poezen.

maar soms heeft ze er echt helemaal geen zin in en loopt ze weg en de andere keer is ze over enthousiast!
je moet zelf heel veel geduld hebben op deze manier!

je kan het ook op andere manieren doen met bijv. touwtjes maar daar ben ik geen voorstander van, mijn paard moet het zelf leuk vinden en willen!

zitten vind ze bijvoorbeeld echt geweldig! als ik de bak al in kom is ze al een plekje aan het zoeken!

xMaximexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:21

Interessant! ik wil ook aan VD beginnen, nu ik mijn paardje 3 jaar heb, wil ik hier ook maar aan beginnen. En inderdaad de meeste zeiden tegen mij de basis! kan hij al aardig behalve blijven staan en achterwaarts (recht!)
Wat dus veel mensen zeiden dat het beste is de basis er goed in te proppen is erg handig!
Liefs,

Patricia_86

Re: vrijheidsdressuur , wat is simpel om mee te beginnen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:42

Mijne geeft kusjes op comando!gaf haar steeds kus op haar neus en zei er dan bij Geef kus, nu als ik kus zeg geeft ze je een smakkerd op je wang!