Even m'n edit toch maar in een apart berichtje 
Ik kan me ook heel goed vinden in alle tips die gegeven worden hoor , waarschijnlijk heb ik gewoon een beetje scheef / te simpel gedacht.
Net wat ik al zei , ik dacht eerst wat spieren opbouwen voordat je er echt mee gaat rijden zodat hij het gewicht beter kan dragen, maar over het op eigen benen lopen en gedwongen houding door het bijzetten heb ik niet eens bij stil gestaan eigenlijk 
Grondwerk ben ik niet zo heel erg in thuis , maar ik ga er zeker het een en ander opzoeken erover
Achterwaards op commando gaat ook prima, heb ik hem al aangeleerd toen hij brok bijgevoerd kreeg in de wei. Mijnheer was af en toe iets te opdringerig waardoor ik hem eerst achteruit wou hebben voordat hij zijn brok kreeg ...
VD lijkt me niet echt wat voor hem als ik eerlijk ben .... ben juist blij dat ik hem een aantal dingen afgeleerd heb wat hij zelf had bedacht
spontane spaanse pas , steigeren niet op commando enzo 
Caveletti lopen en vrij springen is denk ik wel wat voor hem
Over de balkjes in het weiland liep hij ook graag (al had hij plek zat om er omheen te gaan) en ook springen vond hij best grappig (over het schrikdraad van het ene weiland in het andere
)
Bedankt voor het compliment
Ben ook best trots op mijn eigen fokseltje 
En ik wil ook zeker niets overhaast of ondoordacht doen , ik wil hem graag nog zolang mogelijk bij me houden
Tot hij een jaar of 35 is ofzo