Paard doodsbang, nieuwsgierig en afkerig, alles tegelijk.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:19

KiWiKo schreef:
jouw paard speelt gewoon een heel (voor hem) leuk spelletje met jou :)

Helemaal waar.
Ben het zowaar met je eens :o

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:31

denk toch dat het met die hersebloeding te maken heeft, je kan niet in zn hersens kijken wat er beschadigt is en een mri scan is ook wat lastig. Het allereerste waar ik aan dacht was een psychose. succes en stug volhouden voor de spaarzame goede momenten.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:49

Als eigenaar van de pony in kwestie zal ik me hier maar even melden voordat spookverhalen over epilepsie e.d. een eigen leven gaan leiden...
De pony speelt inderdaad een spelletje met haar.
Hij is ook absoluut niet bang bij mij in de omgang, en luistert super goed.
Als hij los staat in stal (waarvan hij direct de wei in kan rennen als hij wil),
en ik wil nog even me cap o.i.d. pakken en ik zeg blijf, dan blijft hij gewoon staan.
Ik kan er alles mee, hij heeft wel een behoefte aan een consequente, duidelijke leider.
Dat heb ik je al eens vaker gezegd ;) Misschien moeten we daar nog eens mee oefenen,
want hele dagen in de wei zitten en bij hem in de wei staan heeft totaal geen zin mijn inziens.

overigens stel ik het niet zo op prijs dat je foutieve informatie op internet zet

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:05

___Tessa___ schreef:
Als eigenaar van de pony in kwestie zal ik me hier maar even melden voordat spookverhalen over epilepsie e.d. een eigen leven gaan leiden...
De pony speelt inderdaad een spelletje met haar.
Hij is ook absoluut niet bang bij mij in de omgang, en luistert super goed.
Als hij los staat in stal (waarvan hij direct de wei in kan rennen als hij wil),
en ik wil nog even me cap o.i.d. pakken en ik zeg blijf, dan blijft hij gewoon staan.
Ik kan er alles mee, hij heeft wel een behoefte aan een consequente, duidelijke leider.
Dat heb ik je al eens vaker gezegd ;) Misschien moeten we daar nog eens mee oefenen,
want hele dagen in de wei zitten en bij hem in de wei staan heeft totaal geen zin mijn inziens.

overigens stel ik het niet zo op prijs dat je foutieve informatie op internet zet

Toch een slimme pony dus........TS. Duidelijker zijn dus! Maar ook duidelijker denken, begin maar met "mijn wil is wet", net zolang tot je het zelf gelooft, dan zal de pony hier echt wel in meegaan.

Golan

Re: Paard doodsbang, nieuwsgierig en afkerig, alles tegelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:19

Ben het met Tessa eens, als hij zich niet laat pakken en jij gaat op de grond zitten, dan denkt ie alleen maar, oké, mij best de volgende keer doe ik het lekker weer zo. Misschien moet je eerst terug naar een strengere methode dan NH, of iig een manier die jij wel goed kent, want bij mensen die geen NH doen doet ie wel normaal...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:25

@Golan: Uhh mijn manier van NH is toch echt behoorlijk streng hoor...
Ben je zelf NH-er om maar even in hokjes te praten?

Daarnaast zou ik nog steeds wel de mening van puchje willen weten!

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:36

siskeh schreef:
@Golan: Uhh mijn manier van NH is toch echt behoorlijk streng hoor...
Ben je zelf NH-er om maar even in hokjes te praten?

Daarnaast zou ik nog steeds wel de mening van puchje willen weten!

Ja sorry het komt iid een beetje verkeerd over zoals het er nu staat, ik bedoel meer, als ze zelf nog niet zo goed NH kan, dat ze beter eerst kan doen wat ze eerst deed zodat de pony weer normaal gaat doen.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 21:48

Zo, daar ben ik weer. Was de afgelopen dagen ziek en ben dus nauwelijks op bokt geweest.
Zal nu even overal op reageren.

Ellepel, dat switchen past eigenlijk perfect op zijn gedrag, dus op dit moment ga ik daar vanuit.
Wat er wordt gevoerd weet ik niet precies, in ieder geval hooi. (@ Wendy, volgens mij verandert de afkomst daarvan nog wel eens,
dus ik denk niet dat dat onderzoeken zin heeft).
Hij staat niet alleen gelukkig.

Ceder, ik weet zeker dat hij níet een spelletje met mij speelt. Instructrice staat daar ook achter en zij heeft er absoluut verstand van.
Misschien heeft hem aanpakken/consequent zijn uiteindelijk wel resultaat, maar dan zou ik hem eerst moeten forceren.
Dat is absoluut niet mijn manier. Bovendien heeft dat in het verleden ook een averechtse werking gehad.

Tessa, je zegt: 'hij is absoluut niet bang bij mij in omgang'. Dat 'mij' is 't 'm. Bij mij is hij namelijk wel bang. Doodsbang.
En misschien is hij dat bij jou niet of misschien zie jij het niet, ik weet het niet. Maar bij mij doet hij het in ieder geval wel.
Misschien ligt het dus ook wel aan mij als persoon en kan ik maar beter stoppen. Maar ja, wie weet het?

Wat betreft die foutieve informatie, daar moeten we het via de pb misschien nog maar even over hebben,
maar ik heb alleen maar kloppende info geprobeerd te plaatsen (dat is ook in mijn voordeel) en zodra ik het niet zeker wist heb ik dat er bij gezegd ;)

Anne, dit is al begonnen voordat ik me ben gaan verdiepen in het NH gebeuren, dus daar lijkt het me in ieder geval niet aan liggen.
Daarbij heb ik daar natuurlijk fatsoenlijke begeleiding voor en zo pak ik er wat dingen van mee, ik zou mezelf in geen geval als 'NH'er' betitelen.
Ik heb dit topic hier geplaatst in de hoop oplossingen uit die hoek te krijgen, omdat ik denk dat daar een hoop mee te doen is. :)

Siskeh, Puck vind dat ik het zo prima heb uitgelegd en was 't helemaal met wat Marlies en Wendy eens (begin van 't topic),
dus heeft daarom niet gereageerd :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 09:24

ik denk dat je het beste gewoon bij de eigenaar in de leer kan gaan, die heeft namelijk geen problemen met het paard.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:49

Dat denk ik ook. En in discussie gaan op deze manier met de eigenaar van je verzorgpaard is sowieso al niet slim :n

En bedenk ook: NH is niet altijd zacht, het kan ook hard zijn als dat moet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:52

ik had het als eigenaar niet geaccepteerd :) dat voorop gesteld :)

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:46

Wij kunnen niet inschatten welk verhaal klopt. Die van de eigenaar of de verzorger.

Krijg wel het gevoel dat er iets mis is.