[AR] Quality toch nog even sledepaardje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Re: Quality toch nog even sledepaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 23:26

Hier is de borsttuigband breed, maar het touwtje waar hij op leunt dun :)

Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:31

Die is alleen om het borstuig niet te laten zakken maar het trekt nog steeds op het borstuig, bij jou trekt die met zijn buik/rug.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:32

Ga met Zusjacobs mee. Daarbij is bovenstaand tuig nou niet echt een voorbeeld van een erg goed tuig. Meeste draagriemen zijn wat breder, in iedergeval op de manenkam, en anatomisch gevormd:
Afbeelding

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:44

Gewoon zo lekker verder knoeien, met je geïmproviseerde tuig is niet zo veel mis hoor. Tuurlijk, een echt borsttuig is mooier, maar ik zie "strengen" die slap hangen, een sleetje met een licht persoon er op over voldoende sneeuw.... pony hoeft echt niet zijn best te doen om te trekken, en zal er al helemaal geen hinder van ondervinden aan zijn rug.

Het touw voor de borst langs kun je zelfs nog wel weg doen, het gewicht er achter is zo laag en zal zo licht glijden dat het de singel heus niet naar achteren trekt.

In de afgelopen weken is er zo veel geknutseld met tuigage, om maar lol te kunnen beleven aan die zeldzame momenten dat we hier van sneeuw kunnen genieten. Bij mijn weten leven én alle paarden nog, en is geen enkele menner in elkaar getrapt door een wraakzuchtig paard, dus....

Kijk even in het volgende topic, voor nog meer uitleg :Y)
niet altijd zo zeuren!

Daarbij: in de drafsport maakt men gebruik van kliktuigen, de sulky hangt hier aan het schoftje vast, de gewichten hier zijn ook zo laag dat dat makkelijk kan, zelfs zonder borsttuig (paard voorop):
Afbeelding
(foto 'geleend' van WendyBZ, draf- en rensportforum)

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:46

JoyCiej007 schreef:
Suprice_Iris schreef:
Leuk, ik heb het vorige x ook gedaan, met longeersingel, maar zonder borstding ! ;)

Ja is leuk, voor jou. Je paardje hoort met z'n borst te trekken, en niet met z'n rug.... := maar blijkbaar is dat bij weinigen maar bekend?

Wist ik wel, maar heb ook maar 4 rondjes gedaan ;) zonder iemand erop, en 2 met iemand erop

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 12:52

ambre schreef:
Meid,maak je niet druk.Gewoon wat in elkaar draaien en lol maken.
Wat voor krachten komt er nu op te staan als je er alleen een sleetje achter hangt?
Maar een halstertouwtje is beter van niet.Een singel kan misschien beter werken.
Veel plezier!

Hear hear....waar maakt iedereen zich toch zo vreselijk druk om, voor een keertje....

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:26

Divine schreef:
(foto 'geleend' van WendyBZ, draf- en rensportforum)

:D
Wikkeltuigen werken ook zo, de kar wordt dus niet getrokken met de borst maar met de singel. Borst kan dus wat losser hangen.
[AR-ITP] Mijn Dravermerrie voor de sulky...

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:56

Dus... ik zocht dat topic al, maar het staat op het AR-ITP forum, ipv op het Draf- en rensportforum. Je foto's maken daarin veel duidelijk namelijk!