Probleem met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laura91

Re: Probleem met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 16:49

aan Heino:

Ja dat lijkt mij ook niet ideaal! Als deze methode gaat werken en de eigenaresse wilt dat ik W ga rijden (en ik dat ook nog wil:P) dan hoop ik dat W niet mij er om de 2 à 3 keer afgooit dan heb je toch ook geen plezier meer in het rijden! We zullen zien wat de toekomst ons brengen zal

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:00

laura91 schreef:
Pollewoppy:

Ik gebruik meestal geen zweep. Ik heb hem wel altijd bij de bak staan. Ik train jonge paarden door ze te leren te reageren op stemgeluid, maar als ze opstandig worden gebruik ik de zweep wel. Alleen dus niet in 1e instantie, maar W heeft, denk ik, iets meer begeleiding nodig dan alleen de zweep en mij, ik heb er zin in om morgen aan het werk te gaan (hopelijk met resultaat:D)

Nogmaals hartstikke goed dat je begeleiding krijgt met dit paard en dat je dat al zo snel voor elkaar hebt.
Ik gebruik ook bij jonge paarden een zweep en zie het als verlengstuk vaqn mijn arm, niet meer en niet minder. Heb je net wat meer in te brengen wanneer je paard bijvoorbeeld om wil draaien. Als je de zweep dan niet vast hebt, is je paard je toch echt voor en ben je te laat.

laura91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 17:15

Dat is zeker ook waar. Ik zal jullie op de hoogte houden als er vorderingen inzitten of als het niet werkt natuurlijk, maar ik ga ervan uit dat het goed gaat komen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:18

Goed zo, nu inderdaad van het positieve uitgaan.
Ik ben heel benieuwd naar de vorderingen. Leuk dat je ons op de hoogte gaat houden! Succes he!

corrie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:15

nou ik ben benieuwd, dit is wel erg dominant gedrag.
veel succes ermee

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:22

jee....begin eens een hoofdstel in te doen...ik sla nooit paarden,maar als er 1 met maaiende benen op mij af komt krijgt hij echt en paar rammen met de zweep hoor....daar ga ik niet op staan te wachten!

Misschien iemand anders met ervaring vragen...dit is levensgevaarlijk!

En hoe kom je er nu bij om een paard te longeren zonder longeerzweep?
Dat werkt echt niet....helemaal niet als het paard niet begrijpt wat er van hem verwacht wordt....niet dat je z'on paard moet slaan maar een zweep gewoon om te 'punten' dat hij en volte moet lopen...om hem van je weg te houden zeg maar.