[AR] Mijn arabier voor de kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 08:32

ykja schreef:
aan de linkerzijde hangt je borst hoger dan de rechterzijde
het is maar een heel klein beetje hoor maar voor die drukverdeling zou ik toch voor iets gaan met wat meer demping

moet je heel goed kijken, hij beweegt namelijk met de schouders mee. Als je namelijk op de foto's kijkt waar d'r rechterbeen voor staat ljkt het juist andersom scheef te hangen.

zodiacje

Re: Mijn arabier voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 08:36

Rij iedere dag bij je langs onderweg naar m'n eigen paard en kijk dan vol jaloezie naar jullie baan :D
Leuke foto's. Jullie zien er leuk uit samen en je paardje ziet er naar uit dat ze het naar haar zin heeft.
Veel plezier samen op de baan!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:19

ykja schreef:
aan de linkerzijde hangt je borst hoger dan de rechterzijde
het is maar een heel klein beetje hoor maar voor die drukverdeling zou ik toch voor iets gaan met wat meer demping

Maar hij trekt niet met de borst ;) Heb ik ook al eens uit moeten leggen. Ik heb een trainingstuig, maar werkt hetzelfde: WendyBZ @ [AR-ITP] Mijn Dravermerrie voor de sulky...

Ontzettend leuk om eens een arabier voor de sulky te zien :) Ik geloof dat er vroeger ook wel eens volbloeds zo getraind werden :+

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:52

Woogy schreef:
is werelds om mijn meissie zo'n plezier te zien hebben voor de kar.

Borst zit inderdaad heel anders dan bij het 'standaard' mennen. Hij zit aan de kar en niet aan het tuig vast. De manier waarop ik heb vast heb trekt ze wel met de borst. Scheelt denk ik het meeste dat deze karren super licht zijn en ze dus niet veel kracht hoeft te zetten op de borst of het schoft.

Woogy

Re: Mijn arabier voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 19:58

ze trekt wel degelijk met de borst waarop ik hem vast heb, maar dat geeft verder allemaal niet zo veel. Geen discussie die ik wil voeren via een paar foto's is dat toch niet makkelijk waar te maken.

Van het weekend hoop ik haar voor het eerst op straat te rijden voor de kar mits het weer goed blijft :)