Ik men ook met mijn Shetlander, gewoon recreatief, en ik vind het heerlijk!! De laatste maanden heeft het stilgelegen omdat ze drachtig was, maar het veulen is er nu, dus wie weet gaan we over een paar weken weer beginnen!
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 02-06-03 19:45
Het mennen is mij ook steeds meer gaan trekken. Helaas heb ik zelf te weinig ervaring om alleen op stap te gaan, dus doe ik dat niet. Wel zondag weer meegeweest voor de tweede keer in de M dressuur en vaardigheid. Uitslag 1e en 2e in de dressuur en 2 winstpunten. En 1e in de vaardigheid en ook 2 winstpunten.
smiley
Geplaatst: 04-06-03 16:58
Mijn Haflinger is ook betuigd
Zelf kan ik niet mennen en heb geen (goede) wagen, gelukkig is er wel iemand die afentoe eens tijd vrijmaakt om met hem eens een rondje te maken. Hij heeft bij ons nu 3 keer ervoor gestaan, 2 keer enkelspan en 1 keer tweespan met een Welsh Cob (dat was ook meteen de 1e keer in z'n leven, maar dat ging erg goed).
Hij is niet zo makkelijk voor de kar, anders zou ik hem graag zelf mennen. Wel oefen ik afentoe in de bak met de lange lijnen.
Bolle
Geplaatst: 05-06-03 12:05
Ik heb samen met mijn Groninger Folkert vorig jaar in april het koetsiersbewijs gehaald. (Zie ook: http://groups.msn.com/Paardenenmensport/examenkoetsiersbewijs21420021.msnw ) Hij was voor de cursus amper beleerd, hij had pas 1 keer voor de kar gestaan en heeft het verder tijdens de mencusus samen met mij geleerd.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WwDeAv4cxVyZvLrDaCGDC28Qx5jF!He1k3XF0q4vj3qqLcTKU*O0mEQTNPFf!eu9bUEZJCMzlLAebgzwpQUGUzkaAFCyxCxid1Jmg8oP0xapJCnw7GWGJq2if1aKMiXaUjmKZ!X8rjM/Folkert-mencursus(1).jpg?dc=4675361809710031664[/img] Tijdens de mencursus.
Klaar voor het examen.
Helaas heb ik na het examen maar een paar keer kunnen mennen en kreeg hij in november een peesblessure waar we nu nog steeds mee bezig zijn, maar gelukkig gaat het wel weer de goede kant op. Ik hoop met een paar maanden toch weer te kunnen starten met mennen want we vinden het allebei prachtig, die Grunninger gaat altijd zo mooi lopen, zo van "zie je mij gaan"!!!
Fijn een stukje rijden......
deedee19
Geplaatst: 05-06-03 12:38
Ik ben sinds kort begonnen met een mencursus op de manege. We doen in september/oktober examen afhankelijk van of we er dan klaar voor zijn of niet. We beleren mijn fjord nu ook meteen voor de kar. Hij heeft al twee keer in de sulky gereden en dat ging super Ik ga dus ook examen met mijn fjord afleggen.
796285
Geplaatst: 05-06-03 15:28
Mijn vader ment met onze Welsh Cob - ik mende vroeger zelf ook, maar kan nu vanwege RSI de leidsels niet hanteren.
We rijden met een Deelen wagen (een Favoriet) en alleen recreatief. Op het moment zijn we wekelijks aan het lessen bij Bob van Asselt.
M'n vader is er destijds mee begonnen omdat hij ook wat wilde doen met ons (vorige) paard - hij wilde op zijn leeftijd niet meer op het paard klimmen, maar mennen leek hem wel wat.
Ikzelf vind het best leuk om te groomen, maar zit er toch liever zelf op. Dan heb ik het gevoel dat er veel meer met je paard te 'praten' valt, dat je veel makkelijker communiceert. Maar ik vind het super dat m'n vader er zo lekker mee bezig is, en het is ook superhandig voor de conditie-training. De laatste menles was iedereen onder de indruk dat Rowan een uur heel intensief aan het draven was, en daarna nog niet ingeboet had aan enthousiasme
fjordentinker
Geplaatst: 06-06-03 22:46
Ik men met m'n fjord Vind het erg leuk om te doen
Kellyloverke
Geplaatst: 08-06-03 20:22
Ik men nu sinds een jaar met een mini-shetlander Kelly! we hebben haar zelf beleerd en dat gaat helemaal super! Volgend voorjaar krijgen we een c-pony om mee te mennen! Waarom ik men? Omdat ik dan niet bang ben! Dat is heel apart maar als ik op een paard zit en we gallopperen of er gebeurd iets dan zie ik niks meer en weet ik niet meer wat ik moet doen! Gebeurd dat op de kar dan gaat alles super en weet ik precies wat ik moet doen! Ik heb mijn koetsiersbewijs gehaald en zit op les met Kelly! Met de nieuwe pony willen we ook wel eens marathon uitproberen! Hele leuke topic dit!!!
Rosiewozie
Geplaatst: 09-06-03 19:10
oke mensen ik krijg hier de kriebels van!!!!!!!!! heb 3 jaar met mijn shetlander gement. Ik wilde toen een shetlander erbij kopen en twee span gaan rijden. Maar ik vond het eigenlijk diep in mijn hart nog steeds jammer dat ik niet kon rijden hoewel het mennen mij toch het meeste lag. Ik ben toen gaan rekenen en een grote pony was goedkoper als twee shets ( zover dat hier in de buurt kon met stalling ect.). Na veel pijn en moeite heb ik mijn shet verkocht en er kwam een haflinger. Natuurlijk meteen een kar gekocht en tuig kon ik zolang lenen. Ze was toen 3. Ik had zelf al enige ervaring met het beleren van jonge ponys voor de kar en besloot dus te kijken hoe ver ik kwam met mijn eigen pony. Na alle voorbereiding ging de eerste keer voor de kar uitstekend. De tweede keer is slecht afgelopen. Het eindigde bij omgebogen bomen, een gat in de bakwand en een pony met veel schaafwonden en een maand een kreupel been. Ik heb de kar verkocht en ga deze zomer hard werken om een goede ( geremde!!!!) kar te kopen. Ik ga weer van voor af aan beginnen en als het niet meer lukt vraag ik advies aan een bekende man uit de buurt die alle paarden uit de omgeving beleert voor de kar. Maar eens wordt mijn droom waarheid en men ik met mijn eigen haflinger en de volgende stap is dan tweespan met haar beste haflinger vriendinnetje. Ken bijna niet wachten. Ah en ik moet nog zo lang, wordt er ziek van
tiaa
Geplaatst: 11-06-03 19:49
Ik men zelf niet, heb het wel is gedaan met een pony Maar ben groom bij iemand die internationaal vierspan rijd En vind het echt geweldig het is wel zwaar en vermoeiend achterop de wagen
Mariska_28
Geplaatst: 11-06-03 21:34
Ik men mijn mijn Tinkers, zowel enkel als 2 span, maar 2-span heeft toch wel mijn voorkeur. We hebben 2 platte wagens, met de ene zijn we vorig jaar een week over de veluwe getrokken. De andere is nog niet helemaal af, moeten nog bakken onder gemaakt worden.
Ik vind mennen erg leuk, omdat je je paarden echt kan zien lopen, in tegenstelling tot rijden (dan moet je maar blijven proberen voor je uit te kijken..).
Lautjuhzz
Geplaatst: 15-06-03 12:43
ik men mijn shetje. Hij heeft een sulky! Het is echt heel gaaf en hij kan het ook heel goed Hij luistert ook heel goed naar mijn stem. Hij is er 1x vandoor gegaan haha dat was echt heel erg eng. Toen schrok hij van een haasje. Maar er was gelukkig niks beschadigd ofzo
Lautjuhzz
Geplaatst: 15-06-03 12:44
wat gaaf met zo'n grote kar. Ik zou ook wel een 2-span willen....maar kep maar 1 shet
shetheidy
Geplaatst: 19-06-03 16:48
Zondag ga ik naar een menwedstrijd, bij de Duinruiters
Rivendell
Geplaatst: 19-06-03 19:24
Ik ben ook gek op aangespannen rijden. Ik heb een tijd bij de Hoofdstad Aanspanning gereden (menclub Amsterdam). Momenteel rijd ik niet, want ik heb de pony waar ik mee reed verkocht. Ik heb nog een Welsh A merrie waar ik in het najaar mee ga beginnen. Ze is nu 3 en krijgt in augustus nog een veulen. Verder heb ik nog 2 jaarling Welshjes die over 2 jaar voor de wagen gaan. Ik rijd met een recreatie wagentje. Een vriend van mij gaat er een tweespan boom voor lassen zodat ik daar ook mee kan rijden. Ik heb wel marathons gereden, maar ik rijd nu alleen nog recreatief.
Aline4
Geplaatst: 20-06-03 13:51
Hallo allemaal, Ik rijd aangespannen met drie welshjes in enkel, tweespan en klavertje drie. Een van mijn merries heeft dit jaar een veulen gehad. Dat is de 4e voor het 4 span. Over een paar jaar ga ik dat dus doen. Kan eigenlijk niet wachten maar ja een 3 maanden oud veulen inspannen is ook niet helemaal het idee denk ik. En ach drie jaar zijn ook zo voorbij.
Ik ben idd een echte menner. Ik hoef gelukkig niet te kiezen want wij hebben ook een rijpaard en die is van mijn zusje en mij samen dus rijden kan ik, maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik altijd kiezen voor mennen, en zeker met die cross kickers van mij.
Ik heb binnenkort een scanner dus dan zal ik eens wat foto's plaatsen.
sanderijn
en nu mag ik ook eens meepraten:D ik heb baily gekocht van mijn pensioneigenaresse en zij heeft hem laten beleren voor de kar en er zelf ook mee gemend.
ik heb het zelf 2 keer geprobeert met leon voor en tijdens de tinkermeeting en ben zowaar verkocht geraakt aan het mennen met als gevolg dat ik nu een tuig heb aangeschaft (van de vorige eigenaar lekker makkelijk) en een wagentje (die van leon wel te verstaan ) volgend jaar ga ik mijnj koetsiersbewijs halen via school voor enkelspan en meerspan. voor foto kun je in mijn profiel kijken!
Anoniem
Geplaatst: 22-06-03 12:44
En ik mag nu ook meepraten
Ik ga dus ook met Tess mennen, heb al een tuig gekocht van Buitenzorg En ik heb ook al een wagentje op het oog
En ik heb een geweldige hulp
HCRanch
Geplaatst: 23-06-03 12:01
hoi ik ga binnen kort ook mennen met mijn 6 jarige Tinker merrie. Ze is al tuig mak alleen de kar moet er nog achter maar dat doe ik samen met een profesioneel iemand, je kan ht maar 1x goed doen. Op dit moment heeft ze nog een veulen aan de voet lopen maar als hij is afgespeend gaat het eindelijk gebeuren. Ik heb zelf al gemend vroeger met een Fries. Ik vind het hartsikke leuk en gezellig om te mennen eigenlijk net zo leuk als rijden en ik denk dat mijn Koko het ook erg leuk vind
eeyore
Geplaatst: 24-06-03 16:03
Wij mennen thuis enkel- of dubbelspan met onze Friese paarden. Ik ben er 4 jaar geleden mee begonnen, omdat ik niet meer mocht rijden en het bevalt me prima! Ik vind het gewoon veel leuker dan rijden. De uitdaging is voor mij veel groter. Dat kan ook komen omdat ik altijd langer werk had om op het paard te stappen dan er naast te vallen.
Caadhola
Geplaatst: 28-06-03 00:13
Ik ben twee jaar geleden begonnen met mennen omdat ik niet meer kon rijden wegens rugproblemen.Het is echt leuk om te doen.Nu heb ik sinds kort een tinker,hij heeft nu 7 keer voor de wagen gestaan en doet het zo goen dat we Zondag mee doen met een onderlinge wedstrijd.EEn vaardigheids parcour met twee hindernissen.Ik ben benieuwd hoe we het er van af brengen.Ik ben al blij als hij braaf is,het is voor hem in iedergeval weer een hele nieuwe ervaring.
Moritz
Geplaatst: 28-06-03 10:23
mijn paard is wel 1 tot 4-spannig beleerd (in Oostenrijk), iemand heeft hem hier 1 x in 2-span voor de kar gezet en dat ging prima. Ik heb nu een tuig geleend om te boomslepen (heb alleen geen boom ). Kan zelf (nog) niet mennen, maar dat zal wel veranderen.
Het probleem is een kar met een lamoen dat breed genoeg is meneer er tussen te prakken
Ik loop al wel een paar keer per week met hem in tuig (zonder boom erachter) en verbaasme over de vele (Duitse) commando's die hij kent en ook direct uitvoert, dat is wel anders als ik erop zit [/img]
Frankinero
Geplaatst: 28-06-03 21:03
Ik sta bij familie de Ronde op stal en iedereen die een beetje thuis is in de menwereld zal zeker deze naam herkennen. Ze rijden allemaal aangespannen. Er rijden er 3 met een vierspan. Ik ben dus reservegroom bij het bonte vierspan van Piet de Ronde. Sinds een tijdje men ik zelf ook. Ben begonnen met 2-span van Wieneke de Ronde en nu rij ik elke dag een bonte van Piet in het enkelspan. Is echt supergaaf maar groomen bij een vierspan geeft helemaal een kick. Gelukkig mag ik in augustus weer achterop in Ouddorp.
rooslover
Geplaatst: 29-06-03 17:51
Ik men ook, ik heb het mennen van me vader geleerd, en ik kan het redelijk vind ik zelf.. We hebben een a'tje voor de kar staan, en die span ik regelmatig in.. Ook onze dekhengst kan er voor maar die heb ik liever niet, ivm huppelen en hinnenken en loopt altijd wel een beetje te klote.. Selene ga ik binnenkort ook weer inspannen, ze heeft het al jaren niet gedaan dus dat is even spannend.. Mennen is voor mij puur voor de lol en om de pony's in vorm te houden Wij hebben 2 wagens, een sulky en boerenkar met lekke band