Vervanging voor stick en leadrope?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Vervanging voor stick en leadrope?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:01

Ik gebruik zelf een longeertouw en een langere zweep (niet zo kort als een gewone rijzweep en ook veel korter als longeerzweep) werkt erg goed voor mij en mijn paard. Heb ook les gehad met stick en leadrope door iemand die dit allemaal had. Maar eens dat mijn paard de bedoeling kende met de stick en leadrope heb ik genoeg aan mijn eigen spullen. Maar ik gebruik er ook maar enkel dingen van, vooral om mijn paard op de trailer te laten gaan of soms om aan nieuwe dingen te laten wennen. Dus als je verder wilt gaan in dit horsemanship zou ik goede spullen aanschaffen. Gr

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:02

Ik denk dat de kans, dat een heel sterke bamboestok onopgemerkt zou breken, en je er vervolgens per ongeluk een paard mee zou verwonden, erg klein is, Cassidy ;).

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 01:21

mijn bamboestok is na intensief gebruik nog heel, en ook voorzien van een leertje aan het uiteinde :D

Ik zal morgen even een foto maken. Naar mijn idee is een bamboestok een prima vervanging :j

RianneMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:06

Ik zou zowiezo geen dresuur zweet gebruiken. Doe dat alleen voor ligte aanrakingen. Een zweep komt harder aan dan je denkt of het paard voelt het niet. Het beste kun je de stick gewoon kopen. Ze zijn zeer goed van qualiteit en goed voor aanrakingen enz. Door het speciale materiaal komt hij minder hard aan en breekt niet!

Van janet heb ik trouwens ook les gehad maar beviel me neit heel erg goed. Jij?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:15

Ik heb n foto van mijn bamboe stick gemaakt, ga hem uploaden en plaatsen.
Stick:
Afbeelding

string:
Afbeelding

Heb de string aan de bamboe stick bevestigd door er een lus aan vast te maken, dat gedaan met ijzergaren, secondelijn, en ty rips. Daar met eenlus de string doorheen.
De stick zelf heb ik met blauw en geel tape verfraaid. Aan het einde zit een rode tip.\

Aan het einde van de string een leertje genaaid (5 cm ofzo) ook weer met ijzergaren.

De balans is niet perfect, maar het is prima te doen :j

Doe van mij is ook wel over te nemen, ik gebruik hem nauwelijks meer.
Laatst bijgewerkt door kehdra op 21-01-10 15:32, in het totaal 2 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:22

Ik gebruik een gewone dressuurzweep als stick. Prima voor wat ik ermee doe. Ik heb ook wel eens gezien dat iemand twee dressuurzwepen had, die tegen elkaar aan heeft gelegd en met zwarte tape aan elkaar heeft geplakt :D Heb je dus aan de twee uiteindes de bolletjes zitten, en het middenstuk bestaat uit twee zwepen en is dus ook een stuk minder buigzaam. Werkte super :j