Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Echwel schreef:Het gaat niet om 1 bepaald topic maar over het algemeen, ik snap dat niet iedereen mentuig heeft liggen..
b485 schreef:Kunnen we niet ergens een sticky maken met een korte uitleg over de do's en dont's voor eenmalige sneeuwpret?
Echwel schreef:peaches schreef:Want ik ben 1 van de vele die haar pony nog nooit achter de kar heeft beleerd en dus ook geen tuig bezit maar wel heeeeel graag die ene keer dat het kan per jaar een keer zou willen sleeen.
.
Ik denk dat je de enige bent
LadyMadonna schreef:enige waar ik me aan erger zijn de pony's die met de mond trekken ipv met de borst ("menner" neemt dusdanig veel druk op de leidsels dat de strengen los vallen)
ElineS schreef:LadyMadonna schreef:enige waar ik me aan erger zijn de pony's die met de mond trekken ipv met de borst ("menner" neemt dusdanig veel druk op de leidsels dat de strengen los vallen)
Precies! Of met de rug. Veel kinderen, tieners en zelfs volwasenen beseffen niet altijd hoe een tuig werkt. Er word vaak gedacht, heel vaak, dat er met de rug word getrokken. En dus krijgt pony of paard een longeersingel om en binden ze daar de slee aan vast...