was wel met een eigen paardje maar ookal deden kinderen het op manege paarden was het ook goed hoor

gewoon even vragen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
teve schreef:Dat hangt van de manege af. Eerst reed ik met mijn eigen paard bitloos, dat was geen probleem. Toen kwam er nog iemand op stal die dat wilde gaan doen, werd het ineens verboden. (toen was voor mij de lol er snel af).
Twiggy2008 schreef:Als je gewoon verzekerd bent en bitloos rijdt, doet je verzekering helemaal niet moeilijker, hoor. Dat is ook weer zo'n fabeltje.
Pareltje2 schreef:@ waratje, de FNRS heeft een hele tijd terug al belend gemaakt, dat de lessen op FNRS maneges zonder bit gewoon zijn toegestaan. Dan doet de verzekering daar toch niet meer moeilijk over lijkt me, als de vereniging waar je als bedrijf bij bent aangesloten bitloos als prima optie ziet?
Waratje schreef:Klopt. En wil jij dan nog les hebben van die mensen?
Als de verzekering de reden is om bitloos niet toe te staan, kun je kiezen tussen lessen met bit of niet daar lessen. Als het is omdat de lesgever het onzin vindt, dan les je daar niet. Moeilijker is het niet, hoor
Twiggy2008 schreef:Ik word een beetje moe van die maneges die nog durven te beweren dat bitloos 'gevaarlijk' zou zijn. Mijn hemel, dat is nu toch wel erg achterhaald... Hoe serieus kun je zo'n bedrijf dan nog nemen??
Waratje schreef:Een particulier kan er ook voor kiezen om zonder cap te rijden in de bak en/of buiten. Het is bekend dat bedrijfsverzekeringen van lesgeefmensen verplicht kunnen stellen dat de leerlingen met cap rijden en ook dat het lesgeefmens zelf een cap draagt als het bedrijfsmatig op een paard rijdt. Dus op zich is het best mogelijk dat zo'n verzekering ook eisen stelt aan een optoming.
Pareltje2 schreef:@ waratje, de FNRS heeft een hele tijd terug al belend gemaakt, dat de lessen op FNRS maneges zonder bit gewoon zijn toegestaan. Dan doet de verzekering daar toch niet meer moeilijk over lijkt me, als de vereniging waar je als bedrijf bij bent aangesloten bitloos als prima optie ziet?
Twiggy2008 schreef:Heeft iemand ergens een link of 'bewijs' dat de verzekering van een bedrijf zoals bv een manege verbiedt om bitloos te rijden? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, want ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat uberhaupt zo is. Iemand die mij het tegendeel kan bewijzen, mag me het vertellen..... Want waarom mag een particulier wel gewoon bitloos rijden op zijn/haar paard bitloos en is dus prima verzekerd bij eventuele ongelukken en op een manege niet? Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind dat vrij krom en zet dus ook mijn vraagtekens bij de waarheden van dit verhaal.
Ik zal het anders binnenkort eens vragen aan een manege-eigenaresse hier in het dorp. Altijd interessant voor de discussies hier.