Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Waratje schreef:Voor iemand die gewend is om met bit te rijden is dat helemaal geen handige manier van rijden, dat is feitelijk een heel andere stijl. Als je bij een (stal)halster de teugels aan de onderkant vastmaakt geef je andere teugelhulpen dan wanneer je ze aan de zijkant (bit, halster of sidepull) vastmaakt. Is in dit geval dus zeker geen geweldige optie.
Rangeela schreef:Er is een onderzoek geweest over dat aan de zijkanten vastmaken, maar dat werkt niet dan heb je wanneer je zijdruk wilt geven en wanneer je wilt inhouden dezelfde druk verdeling en dat is zeer verwarrend voor een paard.
Dat onderzoek staat ergens op paardnatuurlijk heel duidelijk beschreven!
TurdusMerula schreef:Citaat:nee, als de neusriem op een acceptabel punt ligt krijg je de neusriem niet meer dichten zou het wel lukken dan is het stuk op de neus zeker half zo lang als die onder de neus, wat ook weer voor hinder zorgt zoals gespen (bijna) op de neus en een bakstuk tegen het oog aan. nee een goed verstelbaar halster is in dit geval het beste en werkt dan als een sidepull
Ben het niet met je eens, ik heb daar toch regelmatig prima op gereden. Het is niet perfect maar voor een week of wat kan dat imo prima. Je moet natuurlijk wel even kijken of het werkt en of het goed ligt, maar dat lijkt me voor zich spreken.
Sowieso denk ik dat het wel meevalt met schade hoor, zo een dunne leren neusriem, moet je hard trekken wil dat echt iets maken...