Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hafjelinger schreef:Oh oke. Maargoed, mag je dan ik de hogere SGW's klassen zonder groom dressuur en vaardigheid rijden?
Weet ik, ik zeg altijd SGW bij samengestelde menwedstrijden
Echwel schreef:Sjonniej schreef:Heb je op een klasse 4 wedstrijd iemand wel eens zonder grooms zien rijden?
Zoja, dan mag het.
Zonee, dan niet.
![]()
![]()
in de marathon, kiepen ze ze er regelmatig af
jouke_h schreef:Ja dat ken ik. Leuk mee op wedstrijd moet je eraf voor zon stomme ponie met watervrees en daar sta je dan te wachten totdat ze klaar zijn, dat je weer mee mag rijden...
Echwel schreef:Ja, ik vind het ook prima hoor!Ik vind het heel goed dat het gebeurt. Misschien dat men wat minder zweepgebruik gaat doen.
Alhoewel je hebt verschil tussen slaan en het begeleiden in de hindernis en hindernisrechters meoten ook leren om dat verschil te zien..
BlackDevils schreef:Ja, ik vind het ook prima hoor!![]()
Denk dat de meeste hindernisrechters het ook prima kunnen beoordelen.
Wat dat betreft zou men ook wel stijlpunten kunnen geven in de lagere rubrieken zoals bij het springen ook gebruikelijk is.
Echwel schreef:, ook een stimulans voor beginnende rijders.
Vaak niet eens jonge rijders maar ouderen die paarden in de hand krijgen en ook wedstrijden willen rijden.
Geen paardenmensen..
Toevallig gisteren hele discussie over gehad