Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marian0557 schreef:Sorry dat ik het zeg, maar vind het er helemaaal niet fijn uitzien, wat een gedrang zeg!
Dat getikt met die zweep in je hand, en het is dan wel op de grond, maar kan voor z'n jonge pony heel vervelend overkomen.
Je gaat zo lopen slaan met de zweep als je wil dat die in galop gaat, galopeerd ie een half rondje, en dan is het volgends jou goed.
Vind er ook veelsteveel spanning in zitten, ga eerst eens aan de slag met ontspanning in de draf !!!
Anoniem schreef:Het ziet er verschrikkelijk uit..
je paard loopt enorm over zijn tempo.... en je wil hem laten gallopeeren terwijl hij nog niet eens zijn balans heeft in draf?WAAR zit jou verstand? en je kennis van paarden... Want ik neem aan dat je denkt dat je dat wel heb.. anders zou je niet aan een jong paard beginnen...
![]()
het enige dat ik hier over kan zeggen is. Dat ik hoop voor je paard dat je hier onmiddelijk mee stopt en het dier tot zijn 3.5 ste op de wei zet om deze schade te herstellen...![]()
echt waar gaat het heen met de "paarden wereld"
First_Unique schreef:JustMe89 schreef:Vind je fjordje al goed volwassen gebouwd, al lekker breed enz, ziet er helemaal niet te jong uit!
En vind het best wel goed gaan... Hebben hier één keer gekeken hoe onze 2,5jarige erop reageerde en ging helemaal niet zo vlot en simpel...
Denk dus dat je paardje dit niet heel erg vind om te doen, miss geniet die wel net van de aandacht!
Zou wel zadel eraf doen, of toch die beugels... Denk dat je dat zelfs niet met volwassen paard moet doen... Is goed om ze te laten wennen aan slaande beugels, maar lijkt mij erg pijnlijk om zo tien minuten rond te lopen.
Voor de rest, doe zo voort, vind het er vrij ontspannen uitzien...
O en heb hier initiatorcursus paardrijden geven: meelopen tijdens het longeren wordt sterk aangeraden, dus niet blijven staan.
Waaom meelopen? ik heb altijd al een grote interesse in longeren gehad, en heb toevallig op horse event van Lammert Haanstra opgevangen dat je juist moet blijven staan, om de reden die ik hier boven uitleg..
maar, ik ben niet te beroerd om jouw gedachtegang hierachter te horen, vind het juist wel interressant, en ik denk dat het ook heel interressant is voor ts om zo te ondervinden hoe zij vind wat de beste longeer-methode voor haar paardje is..
opisop_shop schreef:Ik dnap wat je bedoelt hoor en dat doe ik ook, ook ik loop in het midden een kleine cirkel mee. Je kunt dan ook sneller in een drijvende houding meelopen omdat je schouders dan toch al dezelfde kant opwijzen als waar je paard heengaat.
Hhm... zal dan ook wel per paard verschillen trouwens, want hete paarden kunnen dat juist weer niet gebruiken denk ik.
Maar ja, heb altijd een slome haf gehad dus dan was het wel nodig
Anoniem schreef:Het ziet er verschrikkelijk uit..
je paard loopt enorm over zijn tempo.... en je wil hem laten gallopeeren terwijl hij nog niet eens zijn balans heeft in draf?WAAR zit jou verstand? en je kennis van paarden... Want ik neem aan dat je denkt dat je dat wel heb.. anders zou je niet aan een jong paard beginnen...
![]()
het enige dat ik hier over kan zeggen is. Dat ik hoop voor je paard dat je hier onmiddelijk mee stopt en het dier tot zijn 3.5 ste op de wei zet om deze schade te herstellen...![]()
Bizzybijtje schreef:Anoniem schreef:Het ziet er verschrikkelijk uit..
![]()
Kun je je inderdaad afvragen met mensen die zo op iemand reageren...
Kom op zeg! Denk dat er eerder sprake is van onwetenheid dan dat de TS het expres doet.
Anoniem schreef:Bizzybijtje schreef:
Kun je je inderdaad afvragen met mensen die zo op iemand reageren...
Kom op zeg! Denk dat er eerder sprake is van onwetenheid dan dat de TS het expres doet.
als ze zo onwetend is moet ze geen jong paard kopen. Dat is gewoon dom en onverstandig...
En ze zegt te weten dat paard te jong is dus zo onwetend lijkt ze me niet...
Bizzybijtje schreef:Anoniem schreef:
als ze zo onwetend is moet ze geen jong paard kopen. Dat is gewoon dom en onverstandig...
En ze zegt te weten dat paard te jong is dus zo onwetend lijkt ze me niet...
Ja, dat ís dom en onverstandig.
Maar ik vind je reactie wel erg aanvallend overkomen. Al komt het maar door de smileys
dodyg schreef:nja ik ben ook al bezig met mijn 1.5 jarige merrie
die ik om de 2 weken een keertje hoofdstel in en lopen een klein rondje in de bak.
Wij longeren ook maar zeker niet op deze drammerige manier
hier longeer ik eerst zonder touw dus als ik achter haar ga gaat ze vooruit kom ik meer naar voor moet ze stoppen!
ook doen we wel eens een balkje aan de hand
dodyg schreef:nja ik ben ook al bezig met mijn 1.5 jarige merrie
die ik om de 2 weken een keertje hoofdstel in en lopen een klein rondje in de bak.
hier longeer ik eerst zonder touw dus als ik achter haar ga gaat ze vooruit kom ik meer naar voor moet ze stoppen!
Citaat:en een aantal keren per week gehanteerd(poetsen en wandelen, eventueel wennen aan een dekje op de rug, handelingen zoals voeten optillen ed.) te worden, verder niks.
Marian0557 schreef:Sorry dat ik het zeg, maar vind het er helemaaal niet fijn uitzien, wat een gedrang zeg!
Dat getikt met die zweep in je hand, en het is dan wel op de grond, maar kan voor z'n jonge pony heel vervelend overkomen.
Je gaat zo lopen slaan met de zweep als je wil dat die in galop gaat, galopeerd ie een half rondje, en dan is het volgends jou goed.
Vind er ook veelsteveel spanning in zitten, ga eerst eens aan de slag met ontspanning in de draf !!!
x_Marr schreef:dodyg schreef:nja ik ben ook al bezig met mijn 1.5 jarige merrie
Anderhalf jaar!?
Wij zijn toch ook niet met 2 jaar al in groep 3 gedumpt? Doe dat dan ook met je paard niet!
Geduld is een schone zaak. Paarden zijn pas op hun 6e/7e volledig uitgegroeid, kan je nagaan hoe weinig uitgegroeid ze zijn op 2,5 jarige leeftijd.
Ik vind dit echt not done en snap niet hoe mensen erop komen om zoiets te doen. Onwetendheid alla, maar er bestaat toch ook zoiets als gezond verstand?
Doe het asjeblieft rustig aan, een paard van 2,5 hoort lekker in de wei te staan(of in een paddock/zeer ruime stal ivm. de schimmelziekte), en een aantal keren per week gehanteerd(poetsen en wandelen, eventueel wennen aan een dekje op de rug, handelingen zoals voeten optillen ed.) te worden, verder niks.
Heb je geen geduld dan had je geen jong paard moeten kopen.