Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
alleen tsja.. ik vind zowel van de kattenpoep als hondenpoep gewoon vies om zomaar in de tuin of op een grasveldje waar kinderen spelen te laten liggen..
mijn paard houd ik trouwens natuurlijk dan ik dacht. want hij heeft

Dus nu alleen maar twee radjes en een zandbakje. De rest doen ze zelf.
MysticTinker schreef:pharagirlke schreef:Ik vraag me af wat de kattenliefhebbers zouden zeggen als ik mijn hond in hun tuin dropteEn hoe zit dat met mensen die al zeuren als er op de stoep een drol ligt van een hond?
Vreemd dat katten daar altijd uitzonderingen op zijn, op dat soort dingen.
Dat is juist het verschil. Honden poepen midden op straat waar je loopt. Katten poepen op plekken waar je niet loopt, en begraven het ook nog eens.
En pharagirlke, als je last hebt van katten die niet voor je aan de kant gaan hoef je maar een keer een flinke emmer water er overheen te kieperen, dan zijn ze de volgende keer snel weg!
Ik zou het trouwens ook geen probleem vinden als er hier honden zouden loslopen hoor.. Dan zou ik gewoon mijn eigen tuin afzetten, en niet gaan klagen bij anderen.. net zoals ik nu ook de konijnenren helemaal dicht heb gemaakt tegen katten..
Je bent dierenliefhebber of je bent t niet.
Ik heb daar zo'n ontzettende hekel aan; kattenhaters of hondenhaters
Dat zou van het zotte zijn. Om niet te poepen waar men niet loopt liggen hier voor onze deur en op ons padje regelmatig kattenstronten.
Dus neen, dat vind ik echt abspoluut geen probleem. Die emmer? Been there, done that, is dat ding echt niet van onder de indruk kennelijk. Dan blaast ze eens en wandelt ze op haar gemak weg. Of hij, wat het ook is. Het wordt toch te gek als ik mijn tuin extra moet gaan afmaken omdat een ander die moeite niet wil doen
Wil je die moeite niet doen, houd dan geen katten of houd ze binnen.MysticTinker schreef:Een paard is een trekdier, niet gebonden aan een stal, en zou dus niet terugkomen. Een kat wel. En een loslopend paard is een groter gevaar op de weg dan een kat. Dat is nogal een verschil. Niet te vergelijken. Verder zou ik er geen problemen mee hebben als paarden zouden loslopen nee, en als ik in een natuurgebied woonde dan zou ik hem ook best los laten ja.
En ja, als ik wist dat jouw (slecht opgevoede) jachthond in mijn tuin kon komen dan zou ik mijn kat gewoon binnenhouden of de tuin afzetten.
En dieren veroorzaken echt niet alleen overlast als ze op terrein van anderen komen. Je hebt het nu steeds over katten, maar ik weet zeker dat er ook mensen zich ergeren aan jouw honden. Doe jij dan ook alles om maar te zorgen dat je niemand irriteert? Wat doe je als ze blaffen? Binnen of buiten.. Laat jij je honden los in het veld of in het bos? Wat doe je als ze vals doen tegen andere honden/katten/dieren? En ruim je ook altijd netjes alle drollen op?
Als jij op zo'n manier toch ook andere mensen dwars zit dan vind ik dat je helemaal niet mag klagen over anderen met hun katten (en al zeker niet over de katten zelf, die kunnen er niks aan doen)
En niet gevaarlijk? Het zou verdorie de eerste kat niet zijn waarvoor ik vol op de rem ga omdat dat stomme beest voor mijn auto in vliegt en ik dat ding niet wil dood rijden omdat zijn of haar baasje de moeite niet wil doen om hem bij te houden. Dan mag ik hopen dat de persoon achter me het ook gezien heeft dat ik moest remmen en dat het niet glad is enz... Dus niet gevaarlijk? Nee, als je gewoon door rijd dan vast niet. 
Heb je nog dingen? 
Zie jij nu echt niet wat je doet? En ja, ik zie hier regelmatig katten op verharde delen hun grote behoefte doen, niet alleen hier maar ook bij de buren op hun oprit en hun voorpadje
Dat zullen katten zijn die niet op de hoogte zijn van de "katten doen het niet op verharde delen" regel. 

Ik was me al hele gruwel scenario's aan het voorstellen

). Ze hebben de hele dag brokjes en water tot hun beschikking, twee kattenbakken, een ruim huis met speeltjes en veel liefde en aandacht.
jumpgirl schreef:aha dus de katten die niet netjes naar huis komen om gebruik te maken van de kattenbak zijn gewoon niet goed opgevoed door hun baasje

)
Waar wij regelmatig wormen, gras en andere lekkere dingen ingooien zodat ze heerlijk kunnen scharrelen 
Al krijgen die wel gewoon vlokvoer (en enkele keer muggenlarven). Maar het voldoet wel aan de wensen van de vissen
Alle vissen zijn gezond en zien er goed uit!