naturals: hebben jullie ook andere dieren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:51

Heb een kat van bijna 20 die mag van mij naar buiten wanneer die wil
Maar ligt het liefst de hele dag te luieren
Ook heb ik twee honden die als ze willen de hele dag achter thuis kunnen
Maar een hond is een roedel dier dus waar ik ben zijn zij ook
Ze gaan trouwens overal met me mee naar toe
Ga ook altijd met ze aan de wandel op plaatsen waar ze lekker los kunnen lopen, rennen en spelen
En ja ik voer hun ook natuurlijk
Ook heb ik parkieten en niet in een klein kooitje of zoals bij een kweeker gescheiden
Bij mij hebben ze een hele grote buiten hok waar ze heerlijk vrij kunnen vliegen en een warme binnen hok
Waar ze in en uit kunnen als ze dat willen
In de buiten hok heb ik allerlei leuke speeltjes voor ze gemaakt
En ja, ook mijn parkieten eten natuurlijk voer

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:55

ik heb geen hekel aan katten, vind t lieve beesten net als honden en paarden etc. :) alleen tsja.. ik vind zowel van de kattenpoep als hondenpoep gewoon vies om zomaar in de tuin of op een grasveldje waar kinderen spelen te laten liggen..
Zie je vooral bij hondeneigenaren.. zeiken als ze in een ander zn poep stappen, maar hun eigen drol opruimen ho maar. waar ik woon ben je nu verplicht het op te ruimen. doe je t niet krijg je een boete. vind ik een goede regel. maar dan moeten ze ook instellen dat ieder zijn kat bij zich houdt :)

maar daar ging t niet over in t topic ;) mijn paard houd ik trouwens natuurlijk dan ik dacht. want hij heeft
geen deken
geen ijzers
geen bit (meer)
veel ruwvoer
en t krachtvoer is niet echt krachtvoer.. dat is structuurmix van equiral.
Alleen helaas komt hij maar 2 uurtjes per dag buiten in de winter.

siskeh

Re: naturals: hebben jullie ook andere dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:04

Wat een leuk topic :j
Thuis hebben we:
3 paarden(van mij), die staan dag en nacht buiten met hun baaltje hooi.
Verder hebben we 8 katten, een aantal hiervan komen binnen, maar vele blijven ook altijd buiten.
(2 van de 8 hebben ook zelf besloten om hier te gaan wonen, dus blijkbaar doen we het wel goed)
Ook is er nog 1 hond, die hoort echt bij het gezin, wordt wel meerdere malen per dag uitgelaten maar is verder binnen.
Dat ze binnen is komt ook omdat ze net iets te veel aan het gezin kleefd, als wij binnen zijn en de hond is buiten dan gaat ze gewoon voor de deur wachten totdat ze naar binnen mag..

En als laatste: Koeien *D
Geweldige dieren en heel makkelijk min of meer natural te houden.
Sowieso onbeperkt voer, weidegang zo lang als mogelijk, ze hoeven nooit alleen te staan, kunnen zelfs als ze op stal staan nog heen en weer lopen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:06

Trouwens, ik zeg niet dat ik niet vind dat mensen hun katten niet buiten mogen laten lopen. Maar ik vind wel dat mensen niet beledigd of verontwaardigd moeten reageren als die katten dan overlast veroorzaken.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:10

Ben niet perse natural, wil mijn paard wel zoveel mogelijk bieden wat ik kan zodat zij gelukkig is en in ons geval hoort daar 24/7 buiten, regelmatig bitloos, liefst boomloos en ijzers heeft ze niet nodig.
Ik heb 2 hamsters en 2 poezen, hamsters zitten in een aquarium van 50x35, groter past helaas niet in de kast en veel groter is ook oppassen wat betreft territoriumgedrag. Heb talloze speeltjes voor ze, waar ze niet gelukkig van worden :P Dus nu alleen maar twee radjes en een zandbakje. De rest doen ze zelf.
De katten hebben alles wat ze zich kunnen wensen, maar wel binnen. Buiten mogen ze niet voor hun eigen veiligheid (Een is doodsbang, wil ook niet naar buiten. Ander kent geen angst en rent zo voor een auto ben ik bang). Maar ze hebben er niet gek veel last van, maar om die reden hebben we dus wel twee katten. Eerst hadden we er een, maar we zijn zo veel weg op een dag dat we er nog eentje bij hebben genomen en dat was de beste beslissing ooit. Ze hebben overigens wel een kleine buitenren om toch wat buiten te zijn en dat vinden ze heerlijk :j

Ik ben dus niet 100% natural, maar probeer mijn dieren wel alles te geven wat zij nodig hebben om zich prettig te voelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:47

MysticTinker schreef:
pharagirlke schreef:
Ik vraag me af wat de kattenliefhebbers zouden zeggen als ik mijn hond in hun tuin dropte :j En hoe zit dat met mensen die al zeuren als er op de stoep een drol ligt van een hond? :+
Vreemd dat katten daar altijd uitzonderingen op zijn, op dat soort dingen.

Dat is juist het verschil. Honden poepen midden op straat waar je loopt. Katten poepen op plekken waar je niet loopt, en begraven het ook nog eens.

En pharagirlke, als je last hebt van katten die niet voor je aan de kant gaan hoef je maar een keer een flinke emmer water er overheen te kieperen, dan zijn ze de volgende keer snel weg!

Ik zou het trouwens ook geen probleem vinden als er hier honden zouden loslopen hoor.. Dan zou ik gewoon mijn eigen tuin afzetten, en niet gaan klagen bij anderen.. net zoals ik nu ook de konijnenren helemaal dicht heb gemaakt tegen katten..

Je bent dierenliefhebber of je bent t niet.
Ik heb daar zo'n ontzettende hekel aan; kattenhaters of hondenhaters _-:(

Onze tuin is geheel afgezet, de honden kunnen er immers niet uit. Maar moet ik dat ook nog katproof gaan maken omdat een ander zn kat niet bij zich wil houden? :') Dat zou van het zotte zijn. Om niet te poepen waar men niet loopt liggen hier voor onze deur en op ons padje regelmatig kattenstronten. :x Dus neen, dat vind ik echt abspoluut geen probleem. Die emmer? Been there, done that, is dat ding echt niet van onder de indruk kennelijk. Dan blaast ze eens en wandelt ze op haar gemak weg. Of hij, wat het ook is. Het wordt toch te gek als ik mijn tuin extra moet gaan afmaken omdat een ander die moeite niet wil doen :x Wil je die moeite niet doen, houd dan geen katten of houd ze binnen.

Maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord: Jouw paard mag ook overal lopen?

En ik veronderstel dat je het ook prima vind als mijn jachthond jouw kat op vreet als ik die van mij niet binnen wil houden en die dus jouw kat grijpt in jouw tuin?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:19

Een paard is een trekdier, niet gebonden aan een stal, en zou dus niet terugkomen. Een kat wel. En een loslopend paard is een groter gevaar op de weg dan een kat. Dat is nogal een verschil. Niet te vergelijken. Verder zou ik er geen problemen mee hebben als paarden zouden loslopen nee, en als ik in een natuurgebied woonde dan zou ik hem ook best los laten ja.

En ja, als ik wist dat jouw (slecht opgevoede) jachthond in mijn tuin kon komen dan zou ik mijn kat gewoon binnenhouden of de tuin afzetten.

En dieren veroorzaken echt niet alleen overlast als ze op terrein van anderen komen. Je hebt het nu steeds over katten, maar ik weet zeker dat er ook mensen zich ergeren aan jouw honden. Doe jij dan ook alles om maar te zorgen dat je niemand irriteert? Wat doe je als ze blaffen? Binnen of buiten.. Laat jij je honden los in het veld of in het bos? Wat doe je als ze vals doen tegen andere honden/katten/dieren? En ruim je ook altijd netjes alle drollen op?
Als jij op zo'n manier toch ook andere mensen dwars zit dan vind ik dat je helemaal niet mag klagen over anderen met hun katten (en al zeker niet over de katten zelf, die kunnen er niks aan doen)

Enne.. als je wil dat de katten niet op jouw paadje poepen (al kan ik dat sowieso niet geloven, heb je dat zelf gezien? want katten poepen nooit op het harde, wij hebben hier vaak drolletjes op het asfalt liggen maar die komen van egels!), dan moet je ergens op een plekje waar je nooit komt (achter een struik ofzo) een hoopje zand gooien, vinden katten heerlijk..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:22

MysticTinker schreef:
Een paard is een trekdier, niet gebonden aan een stal, en zou dus niet terugkomen. Een kat wel. En een loslopend paard is een groter gevaar op de weg dan een kat. Dat is nogal een verschil. Niet te vergelijken. Verder zou ik er geen problemen mee hebben als paarden zouden loslopen nee, en als ik in een natuurgebied woonde dan zou ik hem ook best los laten ja.

En ja, als ik wist dat jouw (slecht opgevoede) jachthond in mijn tuin kon komen dan zou ik mijn kat gewoon binnenhouden of de tuin afzetten.

En dieren veroorzaken echt niet alleen overlast als ze op terrein van anderen komen. Je hebt het nu steeds over katten, maar ik weet zeker dat er ook mensen zich ergeren aan jouw honden. Doe jij dan ook alles om maar te zorgen dat je niemand irriteert? Wat doe je als ze blaffen? Binnen of buiten.. Laat jij je honden los in het veld of in het bos? Wat doe je als ze vals doen tegen andere honden/katten/dieren? En ruim je ook altijd netjes alle drollen op?
Als jij op zo'n manier toch ook andere mensen dwars zit dan vind ik dat je helemaal niet mag klagen over anderen met hun katten (en al zeker niet over de katten zelf, die kunnen er niks aan doen)

Ze hebben allebei ruimte nodig en ze kunnen allebei geleerd worden om het met beperkte ruimte te doen, dus ik zie het probleem niet? :+ En niet gevaarlijk? Het zou verdorie de eerste kat niet zijn waarvoor ik vol op de rem ga omdat dat stomme beest voor mijn auto in vliegt en ik dat ding niet wil dood rijden omdat zijn of haar baasje de moeite niet wil doen om hem bij te houden. Dan mag ik hopen dat de persoon achter me het ook gezien heeft dat ik moest remmen en dat het niet glad is enz... Dus niet gevaarlijk? Nee, als je gewoon door rijd dan vast niet. :x

Waarom is mijn hond slecht opgevoed? Heb hier vroeger konijnen gehad... Ik kwam helaas net buiten toen een of andere rotkat er eentje dood beet, is die kat dan slecht opgevoed of ga je nou zeggen "ja maar dat is jacht instinct..."?

De honden hier blaffen niet. Ben nu vaak hele dagen thuis en heb ze nog niet een keer horen blaffen. Neen, die worden niet losgelaten in het veld of in het bos, dat is verboden en zelfs strafbaar, weet niet of jij daar op van de hoogte bent? Mijn honden zijn niet vals tegen andere dieren mits ze niet op hun terrein komen om daar een beetje te gaan uitdagen. :) Heb je nog dingen? :)

En voor je bijgevoegde stukje: Waarom zou IK dingen gaan doen omdat andermans dieren niet binnen gehouden worden? Nu doe je het weer. Als ik mijn tuin wilde inrichten voor katten, dan had ik niet voor honden gekozen :x Zie jij nu echt niet wat je doet? En ja, ik zie hier regelmatig katten op verharde delen hun grote behoefte doen, niet alleen hier maar ook bij de buren op hun oprit en hun voorpadje :x Dat zullen katten zijn die niet op de hoogte zijn van de "katten doen het niet op verharde delen" regel.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:55

M'n hond, kat en nijnen zijn niet echt 'natural', niet bewust.
Het lijkt mij wel logisch dat je een dier zo dicht mogelijk bij z'n natuur houd, net als wat je bij paarden doet.
Bij honden en katten misschien niet van toepassing, bij konijnen en knaagdieren wel.

De nijnen lopen in een flinke ren, met z'n tweeën (!)
Hond is dagelijks aan het werk.
Kat is kat (en schijt bij de buren)
Kat en hond zijn blije 'barfers', krijgen geen brok, maar dat is geen keuze uit 'natural' oogpunt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 23:29

euhm, het topic ging niet over wel of geen overlast van loslopende katten.

Verder niemand die hun hond/kat levend voer geeft? Of eens per week een lekker karkas om af te knagen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:38

Poezen krijgen eens in de week een eendagskuikje. Ene poes moet er niets van weten, komt er nog niet in de buurt. Andere poes daarentegen laat haar jachtinstinct boven komen en ene poes moet het dan niet wagen om in de buurt te komen. Mijn vriend ook niet, wanneer hij het kuikje heeft aangeboden :P
Met huid en veren gaat ie naar binnen en het is grommen tot ie op is :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:41

leeft dat ding nog of istie dood? :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:47

Nee ingevroren bij de dierenwinkel gehaald ;)
's ochtends uit de vriezer halen en 's avonds voeren, levend voeren doe ik niet hier, wie weet hoe lang ze er dan mee spelen voor ze eten :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:05

Gelukkig :') Ik was me al hele gruwel scenario's aan het voorstellen :oo

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:13

Nou als je de vloer daarna ziet dan weet je niet beter :')
No way dat ze op een placemat blijft ofzo, wordt altijd opgepakt en een halve meter verderop meegenomen en daar wordt ie opgevreten. Eerst koppie, dan de vleugeltjes en rest en dan de overige ingewanden en dan de pootjes. En dan is de vloer geel met rood van vocht en wat bloed. Ja is best bah _O-
Maar ach, als poes er gelukkig van wordt he haha

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:13

Eendagskuikentjes zijn zooooo zoet!!! :)

Wij hebben twee nijnen, een gecastreerde ram en een voedster, helemaal in love met elkaar, aangezien ze elkaar de hele dag aflebberen, alles zo wat samen doen en dicht tegen elkaar aan liggen. Ze zitten in een groot twee verdiepingenhok en mogen dagelijks de tuin in. Lekker over het gras rennen, zich in de struiken verstoppen, spelen, slapen, eten, graven.... In het voorjaar en de zomer rennen ze graag rond, maar in deze maanden kan ik het hok open zetten wat ik wil, maar 9 van de 10x blijven ze lekker binnen zitten. ;)
Ze bouwen ook echt een nest, letterlijk. Maar goed, soms moeten ze van mij toch even er uit voor de beweging. Overigens maak ik het hok elke dag schoon. Dat schijnen sommige mensen wat overdreven te vinden, maar ik wil dat ze lekker schoon en droog zitten.

Dan hebben we nog twee katten. De oudste (5 jaar) heeft twee heftige hartafwijkingen. Zij blijft binnen, vanwege haar snelle vermoeidheid en omdat ze niet geholpen is (want risico, vanwege haar hartje). Ze is erg eenkennig en loopt voornamelijk mij de hele dag achterna, als ze niet haar eigen plekjes opzoekt. Gelukkig ben ik relatief veel thuis, dus ze krijgt alle aandacht.

De andere kat (3 jaar) gaat wel lekker naar buiten, maar blijft voornamelijk rondhangen in de tuin, in het park achter ons huis en soms in de tuin bij de buren (die stapelgek op haar zijn). Ze is wel zo gek als een deur, trekt veel sprintjes, klimt overal op en in, maar ze heeft vaak het heen-en-weer (ik speel de hele dag voor portier, geloof ik :+ ). Ze hebben de hele dag brokjes en water tot hun beschikking, twee kattenbakken, een ruim huis met speeltjes en veel liefde en aandacht.

Ik trek het zeker door naar onze andere dieren en ik denk dat het naturalgebeuren ook in andere opzichten als een rode draad door mijn leven loopt...... Een voorbeeldje; mijn voeding (veel biologisch, reform, vegetarisch etc.). Jaja, ik ben een echte geitenwollensokkentyp, hahaha!!!! :D
Zo noemen ze dat toch? Zie er alleen niet bepaald zo uit. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 00:19

Ik ben geen natural ofzo maar mijn paard staat 's nachts binnen en overdag buiten.

Mijn katten lopen ook heerlijk buiten maar poepen en plassen in eigen tuin, of naast de tuin. Niemand die er last van heeft.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 14:59

Mijn buitenkat komt zeer regelmatig binnen om gebruik te maken van de kattenbak. :D

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:20

aha dus de katten die niet netjes naar huis komen om gebruik te maken van de kattenbak zijn gewoon niet goed opgevoed door hun baasje ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:23

jumpgirl schreef:
aha dus de katten die niet netjes naar huis komen om gebruik te maken van de kattenbak zijn gewoon niet goed opgevoed door hun baasje ;)

Dat zeg ik helemaal niet, want ze doet buiten vast ook wel eens wat en ik heb mijn kat nooit verteld dat ze naar binnen moet komen. :D
Maar het valt me op dat ze vaak binnen wandelt om naar de kattenbak (die staan hier boven) te rennen. ;)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:15

Het paard komt pas over een maand als ik mijn studie af heb :)
Die komt lekker 24/7 op het land te staan met wat vriendjes.

De katten (4) krijgen rauw vlees en prooidiertjes te eten. Ze mogen alleen in de tuin als we thuis zijn. Ze hebben binnen genoeg te doen om kat te zijn.
De kippen en nijnen hebben een grote ren. Overdag mogen ze ook op het gras lopen om insecten te zoeken en gras te eten. Ze hebben altijd hooi tot hun beschikking. Ik doe niet aan brokken voeren of in hokjes stoppen. De kippen leggen nog steeds eieren, gekke beestjes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:22

Ik ben geen echte natural, maar probeer wel een aardig goede leefomgeving te creeeren voor mijn pony. Het is wel erg natuurlijk buiten de stenen voor de stal: pure blubberklei waar menig beautysalon jaloers op zou zijn hahaha :D

De rest van de dieren: 1 poes, natuurlijk is zij geholpen en mag ze wel gewoon buiten lopen (en ze schijt keurig op de bak, omdat ze te bang is om buiten te poepen). Vers vlees blieft mevrouw niet, dus brokjes zijn het alternatief. (echt een onwijs zinnige kat :+)

Aangezien wij in een woonwijk zitten, hebben wij de kippen wel in een hok zitten: wel een mooi ruim hok :j Waar wij regelmatig wormen, gras en andere lekkere dingen ingooien zodat ze heerlijk kunnen scharrelen :)

Verder heb ik nog een aquarium met wat tropische vissen erin :) Al krijgen die wel gewoon vlokvoer (en enkele keer muggenlarven). Maar het voldoet wel aan de wensen van de vissen :j Alle vissen zijn gezond en zien er goed uit! :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:00

hmm hoe natural is het hier? alle paarden lopen 24/7 buiten. De boxen zijn nu geitenhokken en de geiten komen naar buiten als het droog is (anders vinden ze dat ze smelten). De konijnen wonen op 1 na in een hok van 10 bij 3. De kippen gaan elke ochtend los. En de katten tsja die kunnen niet naar buiten omdat ik aan een drukke weg woon. Maar er is hier altijd wel een muis binnen te vangen of anders kun je ook propjes vangen!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:26

Ben ik een natural? Misschien wel ...

Mijn paard staat 24/7 in een kudde buiten met onbeperkt ruwvoer.
Mijn konijnen zitten per 2 voor het gezelschap en krijgen eveneens onbeperkt hooi.
Dan heb ik ook nog 6 (!) katten die binnen en buiten mogen zoveel ze willen. 2 ervan zijn wel echt hoogbejaard, die komen zowiezo niet (meer) buiten. Verder zijn er maar 2 die echt tot in de tuinen van de buren gaan.
Ik geef mijn katten geen rauwe prooidieren maar wel hele goede kwaliteitsvoeding om het zoveel mogelijk na te bootsen.

Nog even wat betreft kattendrollen in andermans tuin ... Als een kat thuis over een goed onderhouden propere kattenbak beschikt zal ze eerder naar huis gaan om haar behoefte te doen ipv het in een tuin te doen. Imo heeft de eigenaar van de kat hier heel veel van in de hand. Ook het niet castreren van katers en deze vervolgens buiten laten lopen is ervoor zorgen dat je buren overlast hebben van jouw katten. Ik zal niet zeggen dat mijn katten NOOIT hun behoefte eens zullen doen in de tuin, maar in de regel komen ze netjes naar huis naar de kattebak en zijn ze daarna terug weg. Katten die steeds hardnekkig hun behoefte in andermans tuin blijven doen hebben over het algemeen geen kattebak in huis en ze zullen zelden in de eigen tuin hun behoefte doen ...

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 10:39

Yep, mijn paard staat altijd buiten, kan zelf kiezen of ze gaat binnen gaat staan. Ze staat in een groep met paarden, met onbeperkt ruwvoer. Er zitten geen ijzers onder en een bit heb ik niet.
Blijkbaar ben ik een "natural" :j

klopt ook wel, ik zit hier zelf met een berenvel aan, met een kampvuurtje voor m'n eigen grot, heerlijk...
Internetverbinding heb ik niet, dit bericht straal ik telepatisch in :+

Wat jij natural noemt, noem ik gewoon gezond paarden houden. Niets anders dan wetenschappelijk bewezen het gezondst voor een paard. Veel beweging, ruvoer en onderdeel van een stabiele groep zijn voor mij het minimum wat een paard nodig heeft.