Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_vivi_ schreef:Op de manege waar ik rijd, rijden we ook met die verstevigde versie.
Zelf vind ik die heel fijn, omdat die zijn ovale/ronde vorm blijft behouden en je de hals van het paard niet de hele tijd raakt, je krijgt dus geen ruis van touw wat steeds licht langs de hals van het paard gaat, met die stevige halsring kan je dus zorgen dat die alleen het paard raakt op de momenten dat het nodig is.
Edit: op de 1e foto van Kyliam zie je wat ik bedoel, bij het 2e paard (bruine) zie je dat de halsring helemaal los is van de hals.
capopjekop schreef:Ik heb een verstevigde, lijkt me duidelijker inwerken. Het is er een van continental, alleen is hij volgens mij te klein. Halverwege de hals van mijn pony kan hij niet verder, dus ik rijd er nooit mee.
Babette3 schreef:capopjekop schreef:Ik heb een verstevigde, lijkt me duidelijker inwerken. Het is er een van continental, alleen is hij volgens mij te klein. Halverwege de hals van mijn pony kan hij niet verder, dus ik rijd er nooit mee.
Heb je er een foto van? Misschien past hij bij mijn pony wel en kan ik hem overkopen?
AnnebelleVD schreef:Ik heb er eentje van Linda Tellington Jones, gekocht bij Nicky's Keet, (goede shop trouwens, als ik reclame mag maken) Het is er een van met kunstof overtrokken lassotouw, verstelbaar in grootte en je kunt ze inderdaad fijn verplaatsen zonder je houding aan te passen, je kunt ze met 1 hand rijden en je kunt ze bijvoorbeeld links vlakbij de schouder aanleggen en aan de rechterkant richting oor aanleggen (snapje het nog?) om een bepaalde buiging te vragen, dat ging met een soepel touw bij ons niet zo lekker merkte ik
capopjekop schreef:Hij is in de winkel niet zo duur, heb er toen iets van 20 euro voor betaald ofzo. Heb alleen een foto van internet, nog geen waar hij om de hals van mijn pony zit.
http://exclusivesaddles.com/shop/e14_1.jpg
Babette3 schreef:TurdusMerula schreef:Nog een opmerking: even goed de maximale afmetingen in de gaten houden. Ik heb gemerkt dat daar onderling nogal wat verschillen in kunnen zitten, en dat kan problemen geven...
Hoeveel maten heb je misschien in neckrope?