[AR] luxe tweewieler

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wyko

Re: luxe tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:22

Wij hebben ook een twee wieler van HCA. Hij bevalt erg goed. Goed geveerd, bankje die te verstellen is voor de juiste balans en remmen.
Echt een aanrader dus!

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:43

Ik rijd met mijn shetlander van 92 cm met een tweewieler van Aars (de roadrunner), bevalt prima.
Ook op de dressuur en vaardigheidswedstrijden een goede en stabiele wagen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:11

Ik zag in een folder die ik op paard en koets vandaan had echt een super gave 2 wieler, maar weet niet meer bij wie...
Met koetslampjes en al ;)

Vind de HCA verder niet luxe? Eerder plomp? Degelijk en stevig geloof ik wel in, maar luxe? nee

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:27

stef schreef:
Ik zag in een folder die ik op paard en koets vandaan had echt een super gave 2 wieler, maar weet niet meer bij wie...

Bedoel je deze:
Afbeelding

Is van Stadtwijck

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:32

Ja die, vind m geweldig!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:45

stef schreef:

Vind de HCA verder niet luxe? Eerder plomp? Degelijk en stevig geloof ik wel in, maar luxe? nee

het si maar wat je onder luxe verstaat. ik vind ze zeker luxe in de zin van super goeie onafhankelijke vering van de wielen, een geveerde zitting, tig van verstelmogelijkheden, confortabel, zeer goeie kwaliteit, ze zien er leuk uit en ga zo maar door. dus ja ik vind ze zeer luxe.
in mijn ogen is luxe niet altijd het zelfde als sjiek.
een van der heuvel marathonwagen is ook luxe, maar geen sjieke dressuurwagen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:04

Ben ik met je eens xElienx.
Een tweewieler kan er nog zo mooi uitzien, maar als hij niet lekker zit of rijdt, dan is er van luxe (voor jezelf) weinig sprake.

Mijn vd Mee was een simpele, maar stevige wagen, goed geveerd en goed in balans te zetten.
Die heb ik zelf 'gepimpt' met 2 bruine rietenmandjes voor het meenemen van appeltjes, halster en andere dingen die nodig zijn voor een (langere) rit. Kijkt hij gelijk een stuk anders (luxer) door ook.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:26

Zo heb ik dat met de tweewieler die ik te koop heb staan ook gedaan.
Was al luxe in de zin van goed in evenwicht te stellen en goed geveerd, maar met een mandje achterop en een paar chique lampjes lijkt het ook chique!
Sportief én voor een mooie rit op zondag bij wijze van spreken.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 18:30

Isapaardje schreef:
Mijn vd Mee was een simpele, maar stevige wagen, goed geveerd en goed in balans te zetten.
Die heb ik zelf 'gepimpt' met 2 bruine rietenmandjes voor het meenemen van appeltjes, halster en andere dingen die nodig zijn voor een (langere) rit. Kijkt hij gelijk een stuk anders (luxer) door ook.

Dat heb ik met mijn zwarte sulky ook gedaan. Een bruine rieten mand erop en bruine biezen erop geschilderd en hij ziet er al heel anders uit.

Maar onder de luxe die ik op dit moment zoek versta ik het comfort van een hca sulky, maar dan net wat sierlijker en met een bankje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:45

ok, ik heb met luxe dus idd sjiek voor ogen, goede vering e.d. vind ik meer onder de term degelijk en/of practisch vallen

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 21:19

ik ben gek van deze tweewieler
Net zo duur als die van van der Mee, maar de vering en het onafhankelijk lamoen is net wat mooier en beter ontworpen.
Het lamoen is ggewoon echt onafhankelijk geveerd, zie de verbinding maar.

Afbeelding
http://www.maier-sulky.de/sulky/sulky.htm

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:39

owh wauw Belker! Helemaal mijn ding, met die spatbordjes ook! Hij zou voor mijn smaak nog ietsje sjieker mogen, maar is een mooie show wagen :j

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:14

In Essen was hij ook meer aangekleed, inclusief rieten mand achterop en lampen erbij. Echt een heel gaaf ding.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:53

@Belker: wat kost zo'n 2-wieler?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:55

In de duurste uitvoering rond de 3700 euro. Als het goed is staan de vanaf prijzen ook op de website.
Anders moet ik in het voorjaar er eens langs gaan en een prijslijst halen :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:58

Ik wil hier graag even op terug komen.

Ik ben pas bij Aars geweest, en hij is momenteel bezig met het maken van een tweewieler met geveerde bomen. Tegen een serieuze lagere prijs dan Van der Mee. Hij heeft mij het systeem uitgelegd. Het is naar het model van de oude tweewielers. Die waren ook apart geveerd.

Na mijn bezoekje bij hem, ben ik ook op de site van de lemerij gaan kijken en als ik het goed heb, hebben ze daar ook de luxere tweewielers met geveerde bomen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:51

Mijn mening is dat de 'oude' tweewielers van Aars en Lemerij te weinig beenruimte boden voor mijn toch wel lange benen.
Bij de Vd Mee had ik wel genoeg beenruimte zodat ik er ook de hele rit lekker op kan zitten.

Dus als ze dat ook nog even meenemen in hun 'nieuwe' tweewieler dan kon het nog wel eens wat worden, want op zich zijn het wel mooie wagens.