Ik zoek ook in maat pony een bitloos hoofdstel die ook nog een beetje betaalbaar is. Maar nergens kan ik er 1 vinden

Weten jullie misschien iets?
Ik dacht ik zet het maar in dit topic inplaats van een hele nieuwe te openen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TurdusMerula schreef:eef_paardjes, een sidepull is ruim verstelbaar en zal een pony ook passen, dus mijn post gaat ook voor jou op.
Over doet je afbeelding het niet, maar zie ik in de tekst Emiel Voest staan... Lijkt me dat je het hoofdstel dus in zijn webshop kunt kopen...
katia1993 schreef:Ik heb nog niks gevonden, maar de webwinkel van nickyu ziet er wel interessant uit. Ik twijfel nog of het de moeite waard is om het te proberen want mijn pony is al 25 en is altijd met bit gereden. Ik denk niet dat ik nog lang met hem zal rijden, maar als ik een paard zou kopen dan wil ik zeker in bitloos starten! Ik rij ook nog steeds in de lrv waar je niet bitloos mag rijden (ik doe geen wedstrijd dus ik weet niet of het bij oefening wel magg) en ik krijg ook nog ergens anders les en daar rijden ze ook niet bitloos. Het zou dus een redelijk grote stap zijn om over te schakelen op bitloos aangezien het niet mogelijk is om aangepaste les te krijgen.
heijstek schreef:op paardnatuurlijk hebben ze alle bitloze hoofdsrellen getest om te kijken welke het effectiefst is en dus het meest begrijpbaar voor het paard.
uit die test kwam het simpele touwhalster.
ik heb een aantal nieuwe als je daarin geintereseerd bent. 7,50euro per stuk. in verschillende maten en kleuren trouwens.
dus bij intersse kun je m pb-en.
TurdusMerula schreef:Bij een touwhalster kun je niet rijden met vast contact. Ik weet dus niet of dat wat voor je is.
Waarom zou een gluecksrad scherp zijn?
En wat vind je van een sidepull?
heijstek schreef:op paardnatuurlijk hebben ze alle bitloze hoofdsrellen getest om te kijken welke het effectiefst is en dus het meest begrijpbaar voor het paard.
uit die test kwam het simpele touwhalster.
ik heb een aantal nieuwe als je daarin geintereseerd bent. 7,50euro per stuk. in verschillende maten en kleuren trouwens.
dus bij intersse kun je m pb-en.
Citaat:Ik sta open voor alle opties. Helaas heb ik alleen niet heel veel geld om er aan te besteden. Ik denk dat een touwhalster dan af valt want het is nu met bit belangrijk dat ik vast contact hou anders merk je echt dat het een shet is
Citaat:Ik heb wat info op gezocht over een sidepull. Ik spreek niet uit ervaring maar komt het erop neer dat dat sidepull, gluecksrd en een bloem allemaal en dicriminerende druk geven bij het paard en dat wat je ook doet het altijd neerkomt op druk op de neus?
Citaat:Eigenlijk zoek ik gewoon een bitloos hoofdstel waarmee ik later ook dingen als wijken en sb mee zou kunnen doen dus ik denk dat het dan wel belangrijk is dat je er ook wat verfijnde hulpen mee kan geven?