Zorro @ dressuurproef aan de lange teugel m1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:09

Zag dat ik nog niet gereageerd had in je topic :oo

Het ziet er prima uit Dielle! Veel meer rust dan een aantal maanden terug. Toen wilde Zorro nogal eens het gas erop zetten kan ik me herinneren. Je uitgestrekte stap spettert van de film af!! Erg netjes gereden :j Enne in maart ben je zeker mn concurrentie := in de M2

Eigenlijk zouden we gewoon zelf wat meer wedstrijden op moeten zetten! Dat het geen KNHS-tak is, wil toch nog niet zeggen dat er geen wedstrijden kunnen zijn? Moeten alleen wel bekwame juryleden en mensen zijn die het willen organiseren. Maar...waarom niet?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:11

Eliine schreef:
Zag dat ik nog niet gereageerd had in je topic :oo

Het ziet er prima uit Dielle! Veel meer rust dan een aantal maanden terug. Toen wilde Zorro nogal eens het gas erop zetten kan ik me herinneren. Je uitgestrekte stap spettert van de film af!! Erg netjes gereden :j Enne in maart ben je zeker mn concurrentie := in de M2

Eigenlijk zouden we gewoon zelf wat meer wedstrijden op moeten zetten! Dat het geen KNHS-tak is, wil toch nog niet zeggen dat er geen wedstrijden kunnen zijn? Moeten alleen wel bekwame juryleden en mensen zijn die het willen organiseren. Maar...waarom niet?!

Ik heb er zekers eens over nagedacht :D Maar hier in Zeeland zijn natuurlijk weer te weinig mensen die het beoefenen :')
Misschien een soort verenigingetje opzetten? En daarmee zelf wedstrijden organiseren en op een 'kalender' zetten?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 21:21

Hihi dankje Eline :P Hij is idd veel rustiger geworden gelukkig. Met de zijgangen begon die helemaal snel te stressen maar dat is afgelopen maand echt veel beter gegaan :D
In maart weet ik nog niet of ik nog een keer M1 of M2 ga starten, zien we dan wel weer, misschien wel ja ;)

Mm over de wedstrijden is idd wel zo...maar hoe gaan we dat voor elkaar krijgen :+ Zal wel heel leuk zijn :j Misschien kunnen we de 22e wat bedenken met z'n allen. (gaan we eigenlijk ook weer 8/10-tallen :Y) ?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:38

DieL_Zor schreef:
Hihi dankje Eline :P Hij is idd veel rustiger geworden gelukkig. Met de zijgangen begon die helemaal snel te stressen maar dat is afgelopen maand echt veel beter gegaan :D
In maart weet ik nog niet of ik nog een keer M1 of M2 ga starten, zien we dan wel weer, misschien wel ja ;)

Mm over de wedstrijden is idd wel zo...maar hoe gaan we dat voor elkaar krijgen :+ Zal wel heel leuk zijn :j Misschien kunnen we de 22e wat bedenken met z'n allen. (gaan we eigenlijk ook weer 8/10-tallen :Y) ?)

8/10 tal met [***], dat ga ik maar niet doen :+

Wedstrijden organiseren.... Misschien is er hier in de buurt wel plek... Zijn er hier mensen die ervoor naar het verre Zeeland zouden komen?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:06

Nou wie weet Dielle, als het aan mij ligt gaan we gewoon weer 8tallen! Weet niet of Piet tijd en zin heeft. Maar gezien zn enthousiasme vorige keer denk ik van wel eigenlijk :D

@Bizzybijtje, Zeeland is niet echt heel erg centraal := Ik ken (centrale) locaties genoeg, het is meer de jury e.d. die je moet zien te regelen. Maar we gaan n beetje offtopic zo vrees ik ;)

regine

Re: Zorro @ dressuurproef aan de lange teugel m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 01:16

Off topic of niet, vergeet niet dat er heel veel bij komt kijken bij het organiseren van. Zowel qua locatie en deelnemers als financieel en verzekeringen voor als er wat gebeurt... dat is nog niet zo simpel opgezet vandaar dat de LT ook maar jaarlijks gehouden wordt, gaat nog aardig wat werk in zitten.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 12:08

Haha idd gaan we wel een beetje oftopic zo :=
Ik denk dat dat wel een punt is ja waar je aan moet denken regine :j

Oke bij deze weer ontopic :D Heeft iemand nog 'rijtechnische' tips?

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:26

Wauw het ziet er zeker goed uit!

Verder heb ik niet echt tips :o
Zie je de 22e wel weer :D

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:30

wat ontzettend leuk! ik wist helemaal niet dat dit ook bestond met wedstrijdjes!
leuk zeg! ziet goed uit

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:23

Wat leuk zeg! :D ziet er netjes en beheerst uit.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 20:34

Danku danku :D

marie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:49

ziet er netjes uit zeg :D

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 21:43

Hij kan ook alles he!(L)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 00:45

ziet er erg leuk uit, had hier nog nooit van gehoord! Stomme vraag misschien, maar waarom heb je een cap op?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 22:39

Dankje
@ secricible een cap is daar verplicht tot 18 jaar. Je loopt toch schuin achter je paard en dat kan natuurlijk nog wel is gevaren opleveren (vliegende benen :+ ) maar boven de 18 kan dat natuurlijk ook gebeuren dus het is een beetje dubbel :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:57

Volgens mij is het vooral ingesteld omdat de laatste paar jaar ook kinderen van een jaar of 11 meedoen. En sommigen (zoals mijn zusje) steken nog maar net met hun hoofd boven de kont uit :Y) Dus dan is het risico wel iets groter. En ik denk dat ze toen de lijn getrokken hebben tot 18 jaar omdat je daarna officieel geen kind meer bent, en dus meer zelf verantwoordelijk bent voor wat je doet :) Uiteraard kun je nog steeds een schop krijgen, maar dan kun je beter kniebeschermers om doen :D Trouwens, een pony met losse benen, daar Langeteugel ik niet eens mee. Het risico dat je knieën een nare klap krijgen is me dan iets te groot.
Maar wat die cap dus betreft, voor de kinderen gaat veiligheid voor alles :) (en ja als je dan 17 bent voel je je soms een beetje l*llig met je cappie op naast je Shet :+ )

HinkeLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:02

wauuw, wat knap. heb je hem dat zelf geleerd? lijkt me ook wel eens leuk met mijn shet, maar ik weet nu al dat dat niks wordt, ze is daar te ongeduldig voor...

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 23:09

Hihi bij deze van Eline een wat uitgebreidere beschrijving :P
Ik vind het zelf eigenlijk niet eens zo erg met LT-en en die 2x overleef ik nog wel. Met springen a/d hand voelde ik me L*lliger :+ (en was ik m stiekem zelfs vergeten :') )

@hinkelover ja helemaal zelf geleerd met behulp van Eliine haar beschrijving(staat op bokt) en nog wat andere info. Zorro is ook niet heel geduldig hoor, hij raakt ook snel in de stress. Zolang je zelf maar het geduld kunt bewaren (en dat is soms best moeilijk :Y) )

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:14

Oh wat geweldig om dit te zien. Ik wist dat het bestond maar hoe het precies ging niet. Vind dat jullie het absoluut super hebben gedaan, aandachtspuntje vind ik nog wel het afgroeten, vond dat dat iets heel vlot en slordig ging.

Maar dit is echt geweldig, heb heel veel respect voor jullie! Is dit trouwens die shetlander die ook L2 onder het zadel liep?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 22:19

Dankjewel voor de tip :D Was me eigenlijk nog niet opgevallen, maar je hebt zeker gelijk :=

Dit is niet die Zorro die wedstrijden tussen de paarden heeft gelopen ;) Dat is Zorro van ukkiepuk@bokt (die komt trouwens aan het einde van het filmpje de bak in lopen :P ) 'Mijn' Zorro beheerst die oefeningen tevens ook wel ohz.

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:21

woowww super!
Echt geweldig :D

Ik ben met mijn shettie ook aan het lange lijnen (zo heb ik het genoemd :P) maar dat zijn eigenlijk alleen maar buitenritjes (dus totaal niet dressuurmatig).
Nu zou ik daar wel verandering in willen brengen, maar ik weet niet waar en hoe ik moet beginnen :o
Hij is 3,5 jaar, niet bereden (dat gaat ook wss niet gebeuren aangezien hij een mini maat is en ik ong 1,70 :P)
Heb je tips ofzoo :P?
PBen kan ook ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:25

Word de galop ook beoefend? Oefen je de galop wel eens?
Vind het er erg netjes uitzien!
Knap dat je het zelfde tempo aanhoud, erg rustig en beheerst! [ben daarmee druk aan het oefenen.. haha]

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:32

ZusJacobs schreef:
Word de galop ook beoefend? Oefen je de galop wel eens?
Vind het er erg netjes uitzien!
Knap dat je het zelfde tempo aanhoud, erg rustig en beheerst! [ben daarmee druk aan het oefenen.. haha]

Groetjes

Galop is héél erg zwaar aan de lange teugel.
Je moet namelijk constant op hetzelfde tempo meelopen, dus je moet je pony heel ver kunnen verzamelen :) .
Op Z-niveau wordt het nog niet eens gevraagd :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-10 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 22:33

Dankje. Wat bizzybijtje al zegt: de galop zit in geen van de proeven, maar je kunt het natuurlijk wel zelf oefenen. Momenteel staat onze training op een laag pitje, maar toen we nog volop trainden pakten we regelmatig een paar galopsprongetjes mee :j Wel rustig aan en niet te lang aangezien het dus heel zwaar is.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:00

Echt respect! Heb op je profiel gekeken...

Ps. Respect voor lange lijnen én ohz. Jeetje wat ziet dat er mooi uit op je profiel! Ook al is het geen goede verhouding, maar gewoon 'de harmonie'... Super!