polly2 schreef:Maar waarom zo moeilijk doen? Je kan de tweede pony toch gewoon als handpaard naast je meenemen? Veel makkelijker, je kan niet in de knoop raken, hebt maar 1 set teugels in je handen plus een halstertouw, en klaar. Als je handpaard wat temperamentvol is, bitje erin en evt. bijzetje eraan.
Ik train op die manier mijn endurancepaarden wel eens (en dan halverwege de rit het zadel even omgooien en op het handpaard verder, want bij mij zijn ze wel allemaal gewoon te rijden.)
Ja....als het alleen voor beweging geven is, zou ik het ook als handpaard meenemen. Of longeren...
Of een cursus doen...een karretje kopen en de pony deskundig (laten) beleren voor de kar....dat is natuurlijk nog veel leuker![/quote]
De niet rijdbare pony is 21, inderdaad temperamentvol en wil perse voorop. Als handpaardje werkt dat dus niet en ze is te oud om te laten beleren. Plus dat ik niks meer heb met "karretjes".
De dame in kwestie blijkt wel erg leergierig, rondslingeren aan een lijntje is ook niet leuk voor haar, maar ze pakt het lopen met lange lijnen wel goed op. Vandaar dit topic.